Huomasin juuri sopimustani tutkiessa että laajakaistani nopeudet eivät todellakaan täsmää.
Testien ilmoittamat nopeudet pyörivät n. 6mb/s paikkeilla mutta sopimuksessa on 24Mb/s.
Liittymäni on ADSL, 24 Mbit/s + sonera viihde.
Ymmärrä kyllä että viihde vie osan nopeudesta, mutta 18Mb/s tuntuu jo liioittelulta.
Olisiko mahdollista että kun edellisen kerran olen muuttanut sopimustani, niin joku on unohtanut nostaa nopeutta?
Sivu 1 / 1
Sonera Viihde vie 5-10Mbps kaistaa. Jos sinulla oli tuo 6Mbps, niin sitten sulla liian alhaiset nopeudet...
Kokeilit modeemisi uudelleenkäynnistystä tai resetointia.
Kokeilit modeemisi uudelleenkäynnistystä tai resetointia.
Juu, on uudelleen käynnistety, resetoitu ja kaikki muut laitteet poistettu verkosta.
En olisi koko asiaan kiinnittänyt edes huomiota kun muistin että minulla olisi vain 10Mb/s liittymä, mutta kun kävin tarkistamassa sopimuksen voimassaoloajan niin huomasin että liittymä onkin 24Mb/s.
En olisi koko asiaan kiinnittänyt edes huomiota kun muistin että minulla olisi vain 10Mb/s liittymä, mutta kun kävin tarkistamassa sopimuksen voimassaoloajan niin huomasin että liittymä onkin 24Mb/s.
Moi erkka1976,
Liittymän teoreettinen maksiminopeus on tuo 24Mbit/s. Tyypillinen vaihteluväli tässä nopeusluokassa on puolestaan 8-20 Mbit/s. ADSL-liittymän nopeus määräytyy hyvin pitkälti linjapituuden mukaan. Mitä lyhyempi linja keskuksen ja kohteen välillä, niin sitä nopeammin yhteys todennäköisesti toimii. Toki Sonera Viihteessä yhteyden tulisi toimia paremmin, kun tuo 8 Mbit/s, jotta HD-kuva näkyy virheilemättä.
Lisäätkö vielä asiakasnumerosi näkyviin tuolta "Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero", niin päästään katsomaan miltä linja näyttää?
Liittymän teoreettinen maksiminopeus on tuo 24Mbit/s. Tyypillinen vaihteluväli tässä nopeusluokassa on puolestaan 8-20 Mbit/s. ADSL-liittymän nopeus määräytyy hyvin pitkälti linjapituuden mukaan. Mitä lyhyempi linja keskuksen ja kohteen välillä, niin sitä nopeammin yhteys todennäköisesti toimii. Toki Sonera Viihteessä yhteyden tulisi toimia paremmin, kun tuo 8 Mbit/s, jotta HD-kuva näkyy virheilemättä.
Lisäätkö vielä asiakasnumerosi näkyviin tuolta "Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero", niin päästään katsomaan miltä linja näyttää?
Tässä pitää sitten tietää että liittymä on vaimoni nimellä.
Asiakasnumero on: 333-671037
Asiakasnumero on: 333-671037
Kuinkas tähän viestiin vastailu näin yhtäkkiä stoppasi?
Aikaisempiin viesteihin tuli vastaus melkein heti.
Aikaisempiin viesteihin tuli vastaus melkein heti.
Moi erkka1976,
Vastailemme viesteihin järjestyksessä ja välillä voi pidempääkin viivettä olla.
Liittymä näyttäisi toimivan tällä hetkellä noin 17M nopeudella, eli linjan puolelta näyttää hyvältä. Oliko yhteys toiminut aina samalla nopeudella ja millä sivustolla olit nopeustestejä tehnyt? Mahdollisimman tarkan tuloksen takaamiseksi nopeustestit on hyvä tehdä tietokoneella, joka on yhdistettynä verkkokaapelilla modeemiin ja kannattaa myös varmistaa ettei mikään laite käytä yhteyttä testin aikana.
Vastailemme viesteihin järjestyksessä ja välillä voi pidempääkin viivettä olla.
Liittymä näyttäisi toimivan tällä hetkellä noin 17M nopeudella, eli linjan puolelta näyttää hyvältä. Oliko yhteys toiminut aina samalla nopeudella ja millä sivustolla olit nopeustestejä tehnyt? Mahdollisimman tarkan tuloksen takaamiseksi nopeustestit on hyvä tehdä tietokoneella, joka on yhdistettynä verkkokaapelilla modeemiin ja kannattaa myös varmistaa ettei mikään laite käytä yhteyttä testin aikana.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.