Skip to main content

Hybridilaajakaista

  • January 16, 2019
  • 11 kommenttia
  • 8 katselukertaa

Tosiaan maanantaina tuli modeemi ja tämmösiä nopeuksia aamuisin:

ja illalla : 

ja illalla sim kortti pois modeemista: 

Toimii tosiaan pirun hyvin. :D

11 kommenttia

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • January 18, 2019

Vinkkejä mitä asetuksia vois vielä koittaa? 


Forum|alt.badge.img+4
  • Meilaaja
  • January 19, 2019

Jotain nyt on mikä ei mielestäni täsmää?

Mielestäsi toimii hyvin, mutta....

 

Aamulla nopeudethan ovat tosi hyviä. Illalla lähetysnopeus on edelleen hyvä, mutta latausnopeus hidastunut radikaalisti. Sitten illalla ottamalla SIM-kortti pois (eli pelkällä kiinteällä DSL-linjalla) lataus onkin yli 60Mbps. Tällöin lähetys on tietenkin tipahtanut n. 10Mbps. 

 

Tuo latausnopeus illalla SIM-kortilla vs ilman SIM-korttia on omituisesti "väärinpäin".

Joku tässä ei mielestäni täsmää tai on jokin vika tai virhe!

Illalla toisessa tapauksessa latausnopeus viittaa ADSL- kiinteään yhteyteen ja taas toisessa tapauksessa lähetysnopeus VDSL-yhteyteen?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • February 1, 2019

Tosiaan sarkastisesti sanoin että hyvin toimii. :D tosiaan pelkällä vdls yhteydellä latausnopeus 60 ja hybridillä 30 iltaisin. 


  • Ex-telialainen
  • February 2, 2019

@drnknes@  kirjoitti:

Tosiaan sarkastisesti sanoin että hyvin toimii. :D tosiaan pelkällä vdls yhteydellä latausnopeus 60 ja hybridillä 30 iltaisin. 


Häiriöltähän tuo vaikuttaa, VDSL-yhteyden tulisi antaa 4G verkon nopeudesta riippumatta aina se "baseline" nopeus eli 60/10 tässä sinun tapauksessasi. Muuttuuko nopeus (illalla) jos SIM-kortti on sisällä --> Käynnistää reitittimen uudestaan? Jos ongelma korjaantuu laitebuutilla niin joko laitevika tai muu bugi purkissa --> Yhteys häiriöilmoituksiin.

Jos nopeus ei muutu miksikään, varmista ettei mikään yhteys syö upload kaistaa tarpeettomasti ja tee nopeustesti mielellään verkkokaapelia pitkin.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • February 15, 2019

Näköjään päivittivät tuon modeemin ja "vikailmoituksesi on käsitelty". Harmi vaan että mikään ei muuttunu.. :D

 

E: tekis kyllä mieli purkaa koko soppari tässä vaiheessa.. -_-


  • Telialainen
  • February 16, 2019

@drnknes@  kirjoitti:

Näköjään päivittivät tuon modeemin ja "vikailmoituksesi on käsitelty". Harmi vaan että mikään ei muuttunu.. :D


Saitko tekstaria johon voit vastata, mikäli tuo modeemin päivitys ei auta? Päästäisiin tutkimaan tarkemmin mistä tuo voisi johtua.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • February 16, 2019

Sain ja vastasin. Eiköhän se parin viikon päästä selviä. ":D"


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • February 22, 2019

Tuo irtisanominen onnistuu varmaan chatin kautta?


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • February 22, 2019

@drnknes@  kirjoitti:

Tuo irtisanominen onnistuu varmaan chatin kautta?


Chatin kautta hoituu kyllä irtisanomisetkin. Eikö yhteys tullut kuntoon häiriöilmoituksen käsittelyn yhteydessä, vai onko selvitys yhä kesken? Jos yhteydessä on määräaikainen sopimus, niin ensin toki pyritään saamaan yhteys korjattua ennen mahdollista sopimuksen purkua. 

 

Mutta tämäkin voidaan katsoa chatissa kun nähdään tarkemmat sopimustietosi :smileyhappy: 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • March 21, 2019
DS speed:
65.9 Mbit/s noh tommosta näyttää edelleen. :) vaikka 85 pitäs olla minimi.

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • March 21, 2019

@drnknes@  kirjoitti:
DS speed:
65.9 Mbit/s noh tommosta näyttää edelleen. :) vaikka 85 pitäs olla minimi.

Tästä ei pysty katsomaan tilannettasi tarkemmin, eli pystytkö olemaan yhteydessä Chattiimme kirjautumalla Omille Sivuille.