Skip to main content







Hei meillä on Yhteys kotiin L 20/100 Mbit/s netti liittymä. Aikaisemmin on toiminut ihan kohtuullisesti eikä pätkimistä ole ollut. Nyt on jo pitemmän aikaa ollut todella paljon pätkintää Telia TV palvelussa ja muissakin netin käytössä. Modeemin tiedot näkyy kuvassa ja smart wifi otin testiin siihen lisäks mutta ei ole ollut siitäkään apua.  Modeemi sekä Digi boxi on buutattu lähes viikoittain joka saattaa päivän pari auttaa että toimii netti paremmin. Nettiä käytetään pääsääntöisesti pojan pelitietokoneella sekä TV palvelussa digiboxissa ja välillä myös PS4 ja Nintendo switchillä. Pelaamisesta vaan ei meinaa tulla oikeen mitään kun niin pahasti pätkii. Onko niin että tuo netti ei vaan jaksa pyörittää kaikkea vai voiko modeemissa olla vikaa?!? Smart wifin asensinasensin ohjeiden mukaan ja sijoitin olohuoneeseen sekä pojan huoneeseen ja niistä on tietokone/TV/digiboxi liitetty koholla mutta ei auta yhtään ja tuoltatuolta smart wifi palvelun kautta kun kattoo niin ei edes näytä että laitteet käyttäisi noita lisä laitteita. Paitsi välillä olohuoneessa näkyy tuo yks laite. Vihreänä näyttää pääsääntöisesti laitteiden yhteyttä mutta ei silti toimi kunnolla.

Edit SaJoonas: viilattu otsikkoa

Alkuun olisi hyvä rajata että esiintyykö sitä pätkimistä pelkästään langattomassa verkossa vai myös suoraan verkkokaapelilla käytettynä siitä hybridreitittimestä.



 



Oletko huomannut että muuttuuko reitittimen valot mitenkään katkosten aikana?


Kyllä valot muuttuvat modeemissa siniseksi ja välillä palaa  yksi tai kaksi valoa pelkästään...Silloin kun vaihdoin hybridiks netin nii sanottiin että parantaa toimivuutta kun kuitenkin tulee pihasta ja langattomasti niin ei niin paljon katkoksia pitäis olla. Alkuun se kyl pelotti ihan ok mutta nyt jo tosiaan varmaan puol vuotta ollu todella hidas ja pätkivä

 


Laitoit @sekopaa86 ensimmäiseen viestiisi, että olet buutannut reitittimen. Tarkoitatko tällä resetointia (pienestä rei´ästä takaa painaen 10sekuntia) vai pelkkää uudelleenkäynnistämistä? Tämä ensisijaisesti kannattaa resetoida eli sen jälkeen testata miten se auttoi toimivuuteen. Jos olet tämän jo tehnyt, niin onko sinulla kuinka pitkä johto modeemin ja seinäpistokkeen välissä (dsl-kaapeli)? 


Olen ihan tuolla resetoinnilla suorittanut kun sain ohjeet siihen jo varmaan vuosi sitten...myös digiboxi resetoin kokonaan aika usein jotta toimisi paremmin. 







Johto ei ole kuin 2 metriä.

Edit SaJoonas: yhdistetty kaksi viestiä







@sekopaa86@  kirjoitti:


Olen ihan tuolla resetoinnilla suorittanut kun sain ohjeet siihen jo varmaan vuosi sitten...myös digiboxi resetoin kokonaan aika usein jotta toimisi paremmin. 







Johto ei ole kuin 2 metriä.










Juttelin tästä sinun nettiongelmasta vielä meidän teknistenosaajien kanssa, ja heiltä tuli suositus, että ottaisit yhteyttä häiriöpuolellemme. Voit tehdä häiriöilmoituksen tai sitten nopeammin saat yhteyden esimerkiksi Minun Telian chatissä, jossa he päivystävät kello 8 - 20.


Vastaa