Skip to main content

Hei!



 



Onko kellään tietoa mikä hybridireititin on malliltaan tai valmistajaltaan?



 



Laitoin tilaukseen kyseisen paketin ja olisi hienoa tietää laite sekä sen tekniset ominaisuudet ennen asennusta, jotta pääsee suunnittelemaan miten tällä laitteella korvaa fyysisesti aiemmat laitteet. Osa laitteista, kun tarvitsee langan ja osa ei.

Edit IlariJR: lisätty linkit hybridiblogeihin.

Lue lisää hybridilaajakaistasta täältä:
- Hybridilaajakaista tuo nopeammat yhteydet jopa yli miljoonaan suomalaiseen kotitalouteen



- Hybridilaajakaista? Miten se toimii?

Nyt on eilisestä lähtien toiminut. 

Käynnistin tuon modeemin siltaavan portin ja oman reitittimen perässä olevan yhden kytkimen uudelleen. Muistaakseni tämä on joskus jumittanut ja saanut koko sisälähiverkon halvaantumaan.

 

Seurataan tilannetta.


Ihanaa se siitä yli vuoden hienosti toimineesta hybridistä! Telia meni ja irtisanoi Hybridisopimuksen kesken sopimuskauden. Vetoavat kirjeessä siihen, että tekniikka on vanhentunutta ja puretaan pois. Repikää sitten siitä huumoria. Miksi tällaista kannattaisi kenenkään sitten ostaa ja kuitenkin myydään edelleen? Pikkuisen on taas lausunnot ristiriidassa varsinkin sen henkilön sanomisten kanssa kuka otti aluksi aspasta puhelimella yhteyttä. Selitys puhelimessa oli aivan eri, kuin tulleessa kirjeessä l. jommassa kummassa valehdellaan. 4G on tässä osoitteessa aivan  liian hidas ruuhka-aikaan 5M dl vs. ADSL 17M kellonajasta riippumatta. Ei paljoa laitekaupalla kalastelu kiinnosta, kun niillä ei tuo alimitoitetun 4Gn perusongelma ratkea.

Oli aspassa paperit kuulemma muutenkin sekaisin. Soitellaan adsl:tsä sellaisiin osoitteisiin missä ei moista ole pitkään aikaan ole edes enää ollutkaan.

 



@Timukka42@  kirjoitti:

Ihanaa se siitä yli vuoden hienosti toimineesta hybridistä! Telia meni ja irtisanoi Hybridisopimuksen kesken sopimuskauden. Vetoavat kirjeessä siihen, että tekniikka on vanhentunutta ja puretaan pois. Repikää sitten siitä huumoria. Miksi tällaista kannattaisi kenenkään sitten ostaa ja kuitenkin myydään edelleen? Pikkuisen on taas lausunnot ristiriidassa varsinkin sen henkilön sanomisten kanssa kuka otti aluksi aspasta puhelimella yhteyttä. Selitys puhelimessa oli aivan eri, kuin tulleessa kirjeessä l. jommassa kummassa valehdellaan. 4G on tässä osoitteessa aivan  liian hidas ruuhka-aikaan 5M dl vs. ADSL 17M kellonajasta riippumatta. Ei paljoa laitekaupalla kalastelu kiinnosta, kun niillä ei tuo alimitoitetun 4Gn perusongelma ratkea.

Oli aspassa paperit kuulemma muutenkin sekaisin. Soitellaan adsl:tsä sellaisiin osoitteisiin missä ei moista ole pitkään aikaan ole edes enää ollutkaan.

 


Eli toisinsanoen purkavat ilmalinjoja pois. Täällä tekivät saman, kun sähköyhtiö maakaapeloi sähköt, huonokuntoiset pylväät olisi jääneet Telian vastuulle, joten Telia purki ilmalinjat pois myös. Harmi, kun ei tullut valokuitua tilalle. Mutta onneksi itselle on alunperinkin puhelinlinja maakaapelina, niin VDSL-hybridin saa ja hyvin toimii.


Ei, kyllä tänne ihan maakaapeli tulee. 18-vuotta on pelannut moitteetta. Epäilys kyllä on miksi näin tehdään, mutta eihän sitä kehdata sanoa.



@Timukka42@  kirjoitti:


Ihanaa se siitä yli vuoden hienosti toimineesta hybridistä! Telia meni ja irtisanoi Hybridisopimuksen kesken sopimuskauden. Vetoavat kirjeessä siihen, että tekniikka on vanhentunutta ja puretaan pois. Repikää sitten siitä huumoria. Miksi tällaista kannattaisi kenenkään sitten ostaa ja kuitenkin myydään edelleen? Pikkuisen on taas lausunnot ristiriidassa varsinkin sen henkilön sanomisten kanssa kuka otti aluksi aspasta puhelimella yhteyttä. Selitys puhelimessa oli aivan eri, kuin tulleessa kirjeessä l. jommassa kummassa valehdellaan. 4G on tässä osoitteessa aivan  liian hidas ruuhka-aikaan 5M dl vs. ADSL 17M kellonajasta riippumatta. Ei paljoa laitekaupalla kalastelu kiinnosta, kun niillä ei tuo alimitoitetun 4Gn perusongelma ratkea.



Oli aspassa paperit kuulemma muutenkin sekaisin. Soitellaan adsl:tsä sellaisiin osoitteisiin missä ei moista ole pitkään aikaan ole edes enää ollutkaan.



 






Ymmärrän kyllä harmistuksen. Linjojen purkua voidaan tehdä esimerkiksi niiden huonon kunnon takia ja kuparia ei enää lähdetä korjamaan yhtälailla kuin vaikka uudempia tekniikoita. Tarkempaa tietoa varten tarvitaan tarkkaa osoitetta missä purku tehdään. Asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan kaivettua syitä lisää, mikäli ne jäi tuon viime yhteydenoton jälkeen epäselviksi.



 



Jos mobiilinetti meinaa nyt jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi, tulemme tarkistamaan sen toimivuuden tämän purun myötä. Tässä tilanteessa on syytä jättää palaute meidän häiriöilmoituksiin juurikin asiakaspalvelun kautta. Näin saadaan tietoa verkonsuunnitteluun puutteista.



@MinnaLN@  kirjoitti:

@Timukka42@  kirjoitti:

Ihanaa se siitä yli vuoden hienosti toimineesta hybridistä! Telia meni ja irtisanoi Hybridisopimuksen kesken sopimuskauden. Vetoavat kirjeessä siihen, että tekniikka on vanhentunutta ja puretaan pois. Repikää sitten siitä huumoria. Miksi tällaista kannattaisi kenenkään sitten ostaa ja kuitenkin myydään edelleen? Pikkuisen on taas lausunnot ristiriidassa varsinkin sen henkilön sanomisten kanssa kuka otti aluksi aspasta puhelimella yhteyttä. Selitys puhelimessa oli aivan eri, kuin tulleessa kirjeessä l. jommassa kummassa valehdellaan. 4G on tässä osoitteessa aivan  liian hidas ruuhka-aikaan 5M dl vs. ADSL 17M kellonajasta riippumatta. Ei paljoa laitekaupalla kalastelu kiinnosta, kun niillä ei tuo alimitoitetun 4Gn perusongelma ratkea.

Oli aspassa paperit kuulemma muutenkin sekaisin. Soitellaan adsl:tsä sellaisiin osoitteisiin missä ei moista ole pitkään aikaan ole edes enää ollutkaan.

 


Ymmärrän kyllä harmistuksen. Linjojen purkua voidaan tehdä esimerkiksi niiden huonon kunnon takia ja kuparia ei enää lähdetä korjamaan yhtälailla kuin vaikka uudempia tekniikoita. Tarkempaa tietoa varten tarvitaan tarkkaa osoitetta missä purku tehdään. Asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan kaivettua syitä lisää, mikäli ne jäi tuon viime yhteydenoton jälkeen epäselviksi.

 

Jos mobiilinetti meinaa nyt jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi, tulemme tarkistamaan sen toimivuuden tämän purun myötä. Tässä tilanteessa on syytä jättää palaute meidän häiriöilmoituksiin juurikin asiakaspalvelun kautta. Näin saadaan tietoa verkonsuunnitteluun puutteista.


Uudempia tekniikoita! Mitä?

 

Kun kyseessä on mitä ilmeisemmin jossain määrin haja-asutusalue, pienempi taajama tai kaupungin pienempi asutusalue, niin sitä uudempaa tekniikan tuloa Telialta kyseenalaistan vahvasti.

 

Se tarkoittaisi kirjaimellisesti joko valokaapelia tai 5G:tä!

Mahtaako tulla?

 

Kun nuo perinteiset puhelin maakaapelit (VMOHBU) linjat jätetään pois käytöstä, oli ne sitten Telian omistuksessa tai ex paikallisen puhelinyhtiön (nyk. DNA tai Elisa) niin korvaava netti toteutetaan lähes varmasti jo olemassa olevalla 4G:llä. Sitähän on jo käytetty Hybridissäkin. Uutta tekniikaa se ei ole.

Kyllä nyt kannattaa oikeasti kokeilla kilpailijoiden mobiilia.

 

Jos minulla tässä kotiosoitteessa Hybridi, jossa DSL toimii hyvin lopetettaisiin, niin pelkän mobiilin varaan jos joutuisin niin silloin Telia ei olisi minulla vaihtoehto. Tukiasemat sijaitsevat epäedullisessa paikassa Telialla kilpailijoihin nähden.

 

Onneksi on sitten hyvä vaihtoehto: DNA kaapelinetti. Jopa 1G liittymän saa, kun on valmis maksamaan vähän hintaa, eikä 200M maksa kuin n. 30 kuussa. Telialle vain tiedoksi; lopettakaan vaan Hybridi niin sitten minusta ette enää asiakasta saa. 

Kannattaisi ehkä vaihtaa jo nyt.....?



@kefiiri@  kirjoitti:






Uudempia tekniikoita! Mitä?



 



Kun kyseessä on mitä ilmeisemmin jossain määrin haja-asutusalue, pienempi taajama tai kaupungin pienempi asutusalue, niin sitä uudempaa tekniikan tuloa Telialta kyseenalaistan vahvasti.



 



Se tarkoittaisi kirjaimellisesti joko valokaapelia tai 5G:tä!



Mahtaako tulla?



 



Kun nuo perinteiset puhelin maakaapelit (VMOHBU) linjat jätetään pois käytöstä, oli ne sitten Telian omistuksessa tai ex paikallisen puhelinyhtiön (nyk. DNA tai Elisa) niin korvaava netti toteutetaan lähes varmasti jo olemassa olevalla 4G:llä. Sitähän on jo käytetty Hybridissäkin. Uutta tekniikaa se ei ole.



Kyllä nyt kannattaa oikeasti kokeilla kilpailijoiden mobiilia.



 



Jos minulla tässä kotiosoitteessa Hybridi, jossa DSL toimii hyvin lopetettaisiin, niin pelkän mobiilin varaan jos joutuisin niin silloin Telia ei olisi minulla vaihtoehto. Tukiasemat sijaitsevat epäedullisessa paikassa Telialla kilpailijoihin nähden.



 



Onneksi on sitten hyvä vaihtoehto: DNA kaapelinetti. Jopa 1G liittymän saa, kun on valmis maksamaan vähän hintaa, eikä 200M maksa kuin n. 30 kuussa. Telialle vain tiedoksi; lopettakaan vaan Hybridi niin sitten minusta ette enää asiakasta saa. 



Kannattaisi ehkä vaihtaa jo nyt.....?






En tokikaan tarkoittanut verrata 4G-verkkoa uudeempaan tekniikkaan. Jos tukiasemat on hankalassa paikassa meidän osalta, niin tilanne on kyllä aika vaikea ja tällöin voi olla mahdotonta käyttää pelkkää mobiililaajakaistaa. Hyvä, että sinulla on kuitenkin jotain kiinteää tekniikkaa saatavilla, että ei ilman yhteyksiä tarvitse olla. Seurataan miten tilanne tästä nyt kehittyy. Ikävä homma kyllä ja pahoittelut tilanteesta puolestani.


En minä itseäni tarkottanut vaan viittasin tuonne aikaisempaan viestiin.

Minulla kyllä ainakin vielä Hybridi on toiminnassa ja VDSL -linja onneksi hyvä. 4G ei juurikaan riemunkiljahduksia  aiheuta, joten Hybridikin porskuttaa kiinteän turvin pääasiassa.



@kefiiri@  kirjoitti:


En minä itseäni tarkottanut vaan viittasin tuonne aikaisempaan viestiin.



Minulla kyllä ainakin vielä Hybridi on toiminnassa ja VDSL -linja onneksi hyvä. 4G ei juurikaan riemunkiljahduksia  aiheuta, joten Hybridikin porskuttaa kiinteän turvin pääasiassa.






Hei aivan, meni nyt vähän silmät ristiin jossain vaiheessa. :smileyhappy: Mutta näin yleisesti ei todella olla purkamassa kaikkia ADSL- tai VDSL-yhteyksiä, eli älä huoli. Jos tällainen tilanne tulisi, niin ilmoittaisimme hyvissä ajoin.



@kefiiri@  kirjoitti:

Nyt on eilisestä lähtien toiminut. 

Käynnistin tuon modeemin siltaavan portin ja oman reitittimen perässä olevan yhden kytkimen uudelleen. Muistaakseni tämä on joskus jumittanut ja saanut koko sisälähiverkon halvaantumaan.

 

Seurataan tilannetta.


Hieno jos jollakin pelaa tämä hybridi. Itellä hybridiin siirtymisen jälkeen alkoi pahimmat ongelmat. Selvisi keväällä että naapurilla samat ongelmat ja kyllästyi ja irtisanoi hybridin. Itse oon taistellu tän kanssa, kun haluan tuon kiinteän säilyttää. Kymmeniä vikailmoja tehty, 5e alennus kuukausimaksuihin tuntien ja tuntien säätämisten ja eri vikapalvelun henkilöiden kanssa käytyjen keskusteluiden jälkeen.

 

Nyt tein taas uuden vikailmon. On tää aika mysteeri kun netti alkaa hidastelemaan, voi ping olla yli 1000ms tai sitten normaali 12ms. Nopeus tippuu tällä hetkellä 6Mbps, normaalisti pelkkä kiinteä antaa tänne nykyisin sen 15Mbps. Kahdella eri PC:llä ja Samsung S10:llä nopeutta aina testailen, ja toinen koneista on nopea laittaa kaapelilla suoraan modeemiin. Ei ole vaikutusta onko verkkokaapelilla vai langattomasti.

 

Odotellaan ottasivatko vikailmon käsittelyyn tällä kertaa, kun useamman kerran eivät ole edes vastanneet mitään...



@naur1s@  kirjoitti:



@kefiiri@  kirjoitti:


Nyt on eilisestä lähtien toiminut. 



Käynnistin tuon modeemin siltaavan portin ja oman reitittimen perässä olevan yhden kytkimen uudelleen. Muistaakseni tämä on joskus jumittanut ja saanut koko sisälähiverkon halvaantumaan.



 



Seurataan tilannetta.






Hieno jos jollakin pelaa tämä hybridi. Itellä hybridiin siirtymisen jälkeen alkoi pahimmat ongelmat. Selvisi keväällä että naapurilla samat ongelmat ja kyllästyi ja irtisanoi hybridin. Itse oon taistellu tän kanssa, kun haluan tuon kiinteän säilyttää. Kymmeniä vikailmoja tehty, 5e alennus kuukausimaksuihin tuntien ja tuntien säätämisten ja eri vikapalvelun henkilöiden kanssa käytyjen keskusteluiden jälkeen.



 



Nyt tein taas uuden vikailmon. On tää aika mysteeri kun netti alkaa hidastelemaan, voi ping olla yli 1000ms tai sitten normaali 12ms. Nopeus tippuu tällä hetkellä 6Mbps, normaalisti pelkkä kiinteä antaa tänne nykyisin sen 15Mbps. Kahdella eri PC:llä ja Samsung S10:llä nopeutta aina testailen, ja toinen koneista on nopea laittaa kaapelilla suoraan modeemiin. Ei ole vaikutusta onko verkkokaapelilla vai langattomasti.



 



Odotellaan ottasivatko vikailmon käsittelyyn tällä kertaa, kun useamman kerran eivät ole edes vastanneet mitään...






Toimiiko yhteys myös ilman SIM-korttia epävakaasti? Sillä tavalla saataisiin testattua onko mobiiliyhteydellä tekemistä ongelman kanssa. Jos sattuisi löytymään kotoa vanhaa ADSL modeemia silläkin voisi yhteyden ongelmaa rajata.



 



Jokainen meille tehty häiriöilmoitus kyllä käsitellään ja käsittelyn edistyessä/valmistuessa asiakkaaseen ollaan yhteydessä viestillä tai soitolla. Mikäli näin ei jostain syystä tapahtuisi on se ehdottomasti palautteen ja selvityksen paikka.



@KaPetri@  kirjoitti:

@naur1s@  kirjoitti:

@kefiiri@  kirjoitti:

Nyt on eilisestä lähtien toiminut. 

Käynnistin tuon modeemin siltaavan portin ja oman reitittimen perässä olevan yhden kytkimen uudelleen. Muistaakseni tämä on joskus jumittanut ja saanut koko sisälähiverkon halvaantumaan.

 

Seurataan tilannetta.


Hieno jos jollakin pelaa tämä hybridi. Itellä hybridiin siirtymisen jälkeen alkoi pahimmat ongelmat. Selvisi keväällä että naapurilla samat ongelmat ja kyllästyi ja irtisanoi hybridin. Itse oon taistellu tän kanssa, kun haluan tuon kiinteän säilyttää. Kymmeniä vikailmoja tehty, 5e alennus kuukausimaksuihin tuntien ja tuntien säätämisten ja eri vikapalvelun henkilöiden kanssa käytyjen keskusteluiden jälkeen.

 

Nyt tein taas uuden vikailmon. On tää aika mysteeri kun netti alkaa hidastelemaan, voi ping olla yli 1000ms tai sitten normaali 12ms. Nopeus tippuu tällä hetkellä 6Mbps, normaalisti pelkkä kiinteä antaa tänne nykyisin sen 15Mbps. Kahdella eri PC:llä ja Samsung S10:llä nopeutta aina testailen, ja toinen koneista on nopea laittaa kaapelilla suoraan modeemiin. Ei ole vaikutusta onko verkkokaapelilla vai langattomasti.

 

Odotellaan ottasivatko vikailmon käsittelyyn tällä kertaa, kun useamman kerran eivät ole edes vastanneet mitään...


Toimiiko yhteys myös ilman SIM-korttia epävakaasti? Sillä tavalla saataisiin testattua onko mobiiliyhteydellä tekemistä ongelman kanssa. Jos sattuisi löytymään kotoa vanhaa ADSL modeemia silläkin voisi yhteyden ongelmaa rajata.

 

Jokainen meille tehty häiriöilmoitus kyllä käsitellään ja käsittelyn edistyessä/valmistuessa asiakkaaseen ollaan yhteydessä viestillä tai soitolla. Mikäli näin ei jostain syystä tapahtuisi on se ehdottomasti palautteen ja selvityksen paikka.


Neuvottiin kokeilemaan ilman sim-korttia ja jossain kohtaa se tuntu auttavan. Vaikutti mobiiliyhteyden huono kuuluvuus (katve vaikka masto ihan vieressä) häiritsevän koko yhteyden toimintaa. No sitten kun vikailmoitusta oli monen puhelun verran käsitelty ystävällisen vikapalvelijan kanssa, sieltä soitti elämäänsä kyllästynyt ihminen joka lähes väkisin yritti saada minut irtisanomaan liittymän. Jätin asiakaspalvelijasta palautetta.

 

Huhtikuussa vihdoin sain vastauksen reklamaatiooni, jossa vaadin hinnanalennusta yhteydestä (hybridi), joka ei koko olemassaoloaikanaan ole toiminut kunnolla. Useampi puhelu senkin vastaanottamiseksi vaadittiin, koska olin aivan sarvi otsassa jo eikä enää kiinnostanut alkaa jättämään kirjallista vastausta paikkaan x. 

 

Reklamaation vastauksesta ilmenee hyvin, että olisi ehkä pitänyt tehdä se rekku itse. Kun olin toiminut ohjeiden mukaan, niin reklamaation käsittelijä sanoi siitä näin: "Liittymä ei voi toimia täysin palvelukuvauksen mukaisesti, jos SIM-kortti ei ole käytössä. Mikäli otat SIM-kortin taas käyttöön ja yhteydessä on häiriöitä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme selvittää onko asialle jotain tehtävissä."

 

Ja kun aiemmin mainittu asiallinen ja ystävällinen vikapalvelija jäi lomalle, olisi pitänyt aloittaa koko rumba alusta asti... Palautteen olen myös jättänyt vastaamatta jätettyihin vikailmoituksiin, en ainakaan muista että olisi edes pahoiteltu, voin muistaa väärinkin.

 

EDIT: tänään yhteyttä testaillut taas ahkeraan. Sim paikoillaan, kaksi sinistä palkkia ja DL max. 6Mbps ja ping 12-1500ms. Verkkokaapeli kiinni ei läppärillä päässyt modeemin asetuksiin, antoi jotain gateway erroria, mutta wifillä pääsi heti. Buutti taas modeemille DL 20Mbps, Sim irti DL 6Mbps. Puhelinjohto irti, DL välillä jopa 30Mbps. Tuntuu ettei hirveesti ole logiikkaa tässä. Ennen tuo kiinteä antoi aika tasaisesti min. 13Mbps, viimeisen vuoden antanut jopa 15Mbps.

 


Ongelma on siis jo aiemmin rajattu mobiiliverkon osuuteen? Ilmeisesti joko kuuluvuus on heikko tai taajuudet ovat ruuhkaantuneet tukaseman alueella. Näissä tilanteissa ongelman korjaus vaatii lähes aina uuden verkon rakentamista tai uusien taajuuksien käyttöönottoa alueella. Joissain tapauksissa suunta-antennilla voidaan mobiiliyhteys pakottaa toimimaan toisen tukiaseman kautta.



 



Missään tapauksessa ei asiakasta saisi painostaa ostamaan tai irtisanomaan palveluita. Se ei ole meidän arvojen mukaista. Mielestäni asiantuntija(n) saa ja pitääkin ehdottaa irtisanomista jos keinoa korjaukselle ei ole kohtuullisessa ajassa alueelle/liittymään tulossa. Toki hinnan alennus ja pelkän kiinteän kaistan käyttäminen on myös yksi keino mikäli asiakas siihen suostuu.



 



Reklamaation käsittely ei kuulosta menneen ihan putkeen. Siinä ollaan vaan kierretään kehää jos on jo tutkittu ettei mobiilidata osuus toimi kunnolla ja pyydetään samasta aiheesta jättämään häiriöilmoitusta.



 



Kun modeemin asetuksissa käyt niin mikä ohjelmistoversio laitteella nyt on?



@KaPetri@  kirjoitti:

Ongelma on siis jo aiemmin rajattu mobiiliverkon osuuteen? Ilmeisesti joko kuuluvuus on heikko tai taajuudet ovat ruuhkaantuneet tukaseman alueella.

Tällaisen käsityksen itse sain yhdessä vaiheessa, että heikko kuuluvuus haittaa koko netin toimivuutta. Telia TV on toiminut melkolailla ongelmitta nyt usemman kuukauden, voi olla että yli vuodenkin, en tarkkaan muista.

 

 


@KaPetri@  kirjoitti:

Missään tapauksessa ei asiakasta saisi painostaa ostamaan tai irtisanomaan palveluita. Se ei ole meidän arvojen mukaista. Mielestäni asiantuntija(n) saa ja pitääkin ehdottaa irtisanomista jos keinoa korjaukselle ei ole kohtuullisessa ajassa alueelle/liittymään tulossa.


Tästä ollaan samaa mieltä.

 

 


@KaPetri@  kirjoitti:

Toki hinnan alennus ja pelkän kiinteän kaistan käyttäminen on myös yksi keino mikäli asiakas siihen suostuu.


Tätä ehdotin ja jopa vaadin itse monta kertaa, mutta kaikilta tuli kieltävä vastaus ja että pitää tehdä reklamaatio kirjallisesti. Olin jo melko kypsä siinä vaiheessa, asia oli kuitenkin aivan selvä ja yksinkertainen ja minä olisin nöyränä asiakkaana tyytynyt alennettuun hintaan, jonka sitten sainkin muutamaksi kuukaudeksi elokuuhun asti. Mutta tämän hetkisillä hybridin myyntihinnoilla sekään ei kovin mielekäs hinta ole.

 

 


@KaPetri@  kirjoitti:

Reklamaation käsittely ei kuulosta menneen ihan putkeen. Siinä ollaan vaan kierretään kehää jos on jo tutkittu ettei mobiilidata osuus toimi kunnolla ja pyydetään samasta aiheesta jättämään häiriöilmoitusta.

Tästäkin olemme samaa mieltä.

 

 


@KaPetri@  kirjoitti:

Kun modeemin asetuksissa käyt niin mikä ohjelmistoversio laitteella nyt on?


SG4T1R000422C



@KaPetri@  kirjoitti:


Ongelma on siis jo aiemmin rajattu mobiiliverkon osuuteen? Ilmeisesti joko kuuluvuus on heikko tai taajuudet ovat ruuhkaantuneet tukaseman alueella.





 



Näin itse olen ymmärtänyt.



 



 





Missään tapauksessa ei asiakasta saisi painostaa ostamaan tai irtisanomaan palveluita. Se ei ole meidän arvojen mukaista. Mielestäni asiantuntija(n) saa ja pitääkin ehdottaa irtisanomista jos keinoa korjaukselle ei ole kohtuullisessa ajassa alueelle/liittymään tulossa.





 



Tästä olemme samaa mieltä.



 



 





Toki hinnan alennus ja pelkän kiinteän kaistan käyttäminen on myös yksi keino mikäli asiakas siihen suostuu.





 



Tätä itse ehdotinkin ja jopa vaadin, mutta ei kuulemma ole mahdollista. Reklamaation käsittelijä antoi muutamalle viimeiselle määräaikaiselle kuukaudelle sen vitosen alennuksen sitten kuitenkin. Mutta sekin oli "poikkeustapaus".



 



 





Reklamaation käsittely ei kuulosta menneen ihan putkeen. Siinä ollaan vaan kierretään kehää jos on jo tutkittu ettei mobiilidata osuus toimi kunnolla ja pyydetään samasta aiheesta jättämään häiriöilmoitusta.





 



Tästäkin ollaan samaa mieltä.



 



 





Kun modeemin asetuksissa käyt niin mikä ohjelmistoversio laitteella nyt on?






SG4T1R000422C



 



Mun vastaukset on lainaamani tekstisi sisällä, en saanut järkevästi pilkottua tällä foorumisoftalla.



 



Edit MinnaLN: Korjattu lainauksia hieman.



@naur1s@  kirjoitti:



@KaPetri@  kirjoitti:


Kun modeemin asetuksissa käyt niin mikä ohjelmistoversio laitteella nyt on?






SG4T1R000422C






Sinulla käytössäsi on viimeisin ohjelmistoversio Hybrid-modeemissa. Olisi mukava tietää, onko mobiiliverkon puolelle suunnitteilla jotakin parannusta tähän? Oliko siitä mitään mainintaa aiemmin? 



 



Edit MinnaLN: Lyhennetty lainattua tekstiä.



@PiaJo@  kirjoitti:
Sinulla käytössäsi on viimeisin ohjelmistoversio Hybrid-modeemissa. Olisi mukava tietää, onko mobiiliverkon puolelle suunnitteilla jotakin parannusta tähän? Oliko siitä mitään mainintaa aiemmin? 

Ei ole suunnitteillakaan käsittääkseni. Valokuidusta haaveilen, mutta sitäkin saa odottaa varmasti vähintään useamman vuoden jos tulee sittenkään. Omakotitaloalue ja Carunalla ja Telialla jotain yhteishankkeita ollut. Nyt Avoinkuitu sivustolla oman osoitteen kohdalla ollut varmaan vuoden verran, että asuinalueen kiinnostuneita kartoitetaan. Mutta mitä naapureilta olen kysellyt, ei kauhesti ole markkinointi/suunnittelu puolelta oltu yhteyksissä.


Telian verkkokartasta näet rakenteilla olevat verkot ja voit tarkistaa oman osoitteesi tilanteen matkapuhelinverkon parannusten osalta.



 



Valokuidun rakentamisen suunnittelussa ja rakentamisessa on useita vaiheita alkaen jo alueen infrasta. Uusille asuinalueille rakentaminen on yleensä nopeampaa, kun taas jo aiemmin rakennetuille alueille joudutaan mahdollisesti hakemaan lupia kaivamiselle.


Kuinka ollakaan taaskaan ei vikailmoitukseen ole reagoitu. Kyllähän tämä kaikkinensa jo vähän turhauttaa.


Moikka @naur1s 



 



Milloin olet jättänyt tuon viimeisimmän vikailmoituksen meille? 



@MinnaLN@  kirjoitti:

@Timukka42@  kirjoitti:

Ihanaa se siitä yli vuoden hienosti toimineesta hybridistä! Telia meni ja irtisanoi Hybridisopimuksen kesken sopimuskauden. Vetoavat kirjeessä siihen, että tekniikka on vanhentunutta ja puretaan pois. Repikää sitten siitä huumoria. Miksi tällaista kannattaisi kenenkään sitten ostaa ja kuitenkin myydään edelleen? Pikkuisen on taas lausunnot ristiriidassa varsinkin sen henkilön sanomisten kanssa kuka otti aluksi aspasta puhelimella yhteyttä. Selitys puhelimessa oli aivan eri, kuin tulleessa kirjeessä l. jommassa kummassa valehdellaan. 4G on tässä osoitteessa aivan  liian hidas ruuhka-aikaan 5M dl vs. ADSL 17M kellonajasta riippumatta. Ei paljoa laitekaupalla kalastelu kiinnosta, kun niillä ei tuo alimitoitetun 4Gn perusongelma ratkea.

Oli aspassa paperit kuulemma muutenkin sekaisin. Soitellaan adsl:tsä sellaisiin osoitteisiin missä ei moista ole pitkään aikaan ole edes enää ollutkaan.

 


Ymmärrän kyllä harmistuksen. Linjojen purkua voidaan tehdä esimerkiksi niiden huonon kunnon takia ja kuparia ei enää lähdetä korjamaan yhtälailla kuin vaikka uudempia tekniikoita. Tarkempaa tietoa varten tarvitaan tarkkaa osoitetta missä purku tehdään. Asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan kaivettua syitä lisää, mikäli ne jäi tuon viime yhteydenoton jälkeen epäselviksi.

 

Jos mobiilinetti meinaa nyt jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi, tulemme tarkistamaan sen toimivuuden tämän purun myötä. Tässä tilanteessa on syytä jättää palaute meidän häiriöilmoituksiin juurikin asiakaspalvelun kautta. Näin saadaan tietoa verkonsuunnitteluun puutteista.


Mitäpä tätä enää murehtia. Romut on paketissa ja lähdössä takaisin. Liittymä irtisanottiin eilen. Näköjään se on vieläkin auki. Laskutatte varmaan oman irtisanomisaikanne loppuun asti, vaikka se ei teidän ilmoituksen mukaan palvelu ole enää se mitä on kirjattu sopimukseen. Mitään hyvitystä sopimuksen kesken sopimuskauden irtisanomisesta ei luvattu, mikä sekään ei yllätä. 

Onneksi voi äänestää lompakolla ja toistaiseksi 4pvä kokeilun perusteella vaikuttaisi toisen  palvelun hinta/laatusuhteen olevan erinomainen. 



@HannaSu@  kirjoitti:

Moikka @naur1s 

 

Milloin olet jättänyt tuon viimeisimmän vikailmoituksen meille? 



Tämän viikon maanantaina tai tiistaina.


Hei!



Uusi käyttäjä täällä. En millään jaksa kahlata 65 sivua läpi.



Kysymys kuuluu: Jos koneeni on hybridimodeemissa kiinni vain langattomalla yhteydellä, saanko liittymästä kaiken tehon irti? Vai pitääkä tietokone olla sekä langattomasti että piuhalla kiinni modeemissa? Modeemi tietysti "seinässä" kiinni sekä kaapelilla että langattomassa verkossa?



 



Edit ReOlivia: Poistettu allekirjoitus



 



 



@rivou@  kirjoitti:


Hei!



Uusi käyttäjä täällä. En millään jaksa kahlata 65 sivua läpi.



Kysymys kuuluu: Jos koneeni on hybridimodeemissa kiinni vain langattomalla yhteydellä, saanko liittymästä kaiken tehon irti? Vai pitääkä tietokone olla sekä langattomasti että piuhalla kiinni modeemissa? Modeemi tietysti "seinässä" kiinni sekä kaapelilla että langattomassa verkossa?



 






Nyrkkisääntö on, että parhaat tehot saat puristettua ehdottomasti kaapelin kautta, jos vain aina mahdollista hyödyntää @rivou! Omassa käytössäni on monta laitetta mm. tabletti, Chromecast, älytelevisio ja älypuhelimet yhdistettynä langattomalla yhteydellä, joista osa laitteista toimii 5GHz ja toiset puolestaan 2.4GHz taajuudella niin eivät pääse vahingossakaan tukkimaan linjoja. Kannattaa ottaa myös huomioon omassa asunnossa esteet mm. tukiaseman mahdollinen ruuhkaisuus, seinät ja sijainti, mutta kokeilemalla se selviää myös parhaiten.



 



Pöytätietokoneeni on yhdistettynä ethernet-kaapelilla hybridmodeemin, koska pelaan pelejä todella paljon verkossa niin tarvitse mahdollisimman tasalaatuisen nopeuden (60dl/30ul/21ms) adsl-laajakaistassani. Esimerkiksi läppärini on taas wifi-verkossa kun nautin välillä hyvän aamukahvin parissa parvekkeella kesäisin lueskellen samalla uutisia ruudulta :smileyhappy:



@Timukka42@  kirjoitti:



@MinnaLN@  kirjoitti:



@Timukka42@  kirjoitti:


Ihanaa se siitä yli vuoden hienosti toimineesta hybridistä! Telia meni ja irtisanoi Hybridisopimuksen kesken sopimuskauden. Vetoavat kirjeessä siihen, että tekniikka on vanhentunutta ja puretaan pois. Repikää sitten siitä huumoria. Miksi tällaista kannattaisi kenenkään sitten ostaa ja kuitenkin myydään edelleen? Pikkuisen on taas lausunnot ristiriidassa varsinkin sen henkilön sanomisten kanssa kuka otti aluksi aspasta puhelimella yhteyttä. Selitys puhelimessa oli aivan eri, kuin tulleessa kirjeessä l. jommassa kummassa valehdellaan. 4G on tässä osoitteessa aivan  liian hidas ruuhka-aikaan 5M dl vs. ADSL 17M kellonajasta riippumatta. Ei paljoa laitekaupalla kalastelu kiinnosta, kun niillä ei tuo alimitoitetun 4Gn perusongelma ratkea.



Oli aspassa paperit kuulemma muutenkin sekaisin. Soitellaan adsl:tsä sellaisiin osoitteisiin missä ei moista ole pitkään aikaan ole edes enää ollutkaan.



 






Ymmärrän kyllä harmistuksen. Linjojen purkua voidaan tehdä esimerkiksi niiden huonon kunnon takia ja kuparia ei enää lähdetä korjamaan yhtälailla kuin vaikka uudempia tekniikoita. Tarkempaa tietoa varten tarvitaan tarkkaa osoitetta missä purku tehdään. Asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan kaivettua syitä lisää, mikäli ne jäi tuon viime yhteydenoton jälkeen epäselviksi.



 



Jos mobiilinetti meinaa nyt jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi, tulemme tarkistamaan sen toimivuuden tämän purun myötä. Tässä tilanteessa on syytä jättää palaute meidän häiriöilmoituksiin juurikin asiakaspalvelun kautta. Näin saadaan tietoa verkonsuunnitteluun puutteista.






Mitäpä tätä enää murehtia. Romut on paketissa ja lähdössä takaisin. Liittymä irtisanottiin eilen. Näköjään se on vieläkin auki. Laskutatte varmaan oman irtisanomisaikanne loppuun asti, vaikka se ei teidän ilmoituksen mukaan palvelu ole enää se mitä on kirjattu sopimukseen. Mitään hyvitystä sopimuksen kesken sopimuskauden irtisanomisesta ei luvattu, mikä sekään ei yllätä. 



Onneksi voi äänestää lompakolla ja toistaiseksi 4pvä kokeilun perusteella vaikuttaisi toisen  palvelun hinta/laatusuhteen olevan erinomainen. 






Kun meille tulee tietoon alueet, mistä puretaan kuparikaapelit, niin se on asiakastiedoissa myös sen jälkeen. Tilanteet saattavat tulla nopeasti vastaan niin asiakkaille kuin meille asiakaspalveluun. Verkon korjaus- ja rakentamispuolelta on katsottu kustannustehokkain tapa toimia eli tässä tapauksessa sopimuksen purku kesken määräaikasen sopimuskauden.



 



Hyvityksiä tällaisista tilanteista ei ole tehty, koska ei ole tehty mitään vastoin palveluehtosopimusta ja toimitusehtoja. Hyvä, että siellä olet saanut toimimaan yhteydet muuta kautta. Harmillisesti emme pystyneet olemaan alueella Hybridi-yhteyden kanssa.  


Vastaa