Kaikkein tehokkain tapa pienentää kuluja on lopettaa koko firma, jos ei ole kannattava. Näissä tapauksissa on vain selvää, että asiakas ei kiinnosta vaan johtajien tulospalkkiot.
Kaikkein eniten ärsyyttää tapa millä asioista ilmoitetaan ja miten asiakkaaseen suhtaudutaan. Yksi hiljainen muurahainen, kun ei paljoa kassassa tunnu.
Hyvin hiljaista tuli kun kerroin miten vikailmoituksiinkin Telia suhtautuu. Tein eilen taas uuden vikailmoituksen. Saas nähdä vastataanko siihenkään mitenkään.
@naur1s@ kirjoitti:
Hyvin hiljaista tuli kun kerroin miten vikailmoituksiinkin Telia suhtautuu. Tein eilen taas uuden vikailmoituksen. Saas nähdä vastataanko siihenkään mitenkään.
Mitä kautta kirjasit vikailmoituksen meille tutkittavaksi? Eikö siihen edelliseen kirjaamaasi vikailmoitukseen reagoitu? Otamme kyllä kaikki vikailmoitukset vastaan ja niihin vastataan. Oletko katsonut, ettei viesti ole mennyt roskapostien puolelle, jos olemme jotain kysyneet sähköpostilla.
@PiaJo@ kirjoitti:
@naur1s@ kirjoitti:
Hyvin hiljaista tuli kun kerroin miten vikailmoituksiinkin Telia suhtautuu. Tein eilen taas uuden vikailmoituksen. Saas nähdä vastataanko siihenkään mitenkään.
Mitä kautta kirjasit vikailmoituksen meille tutkittavaksi? Eikö siihen edelliseen kirjaamaasi vikailmoitukseen reagoitu? Otamme kyllä kaikki vikailmoitukset vastaan ja niihin vastataan. Oletko katsonut, ettei viesti ole mennyt roskapostien puolelle, jos olemme jotain kysyneet sähköpostilla.
Omien sivujen kautta niinkuin ennenkin. Tänään tuli tekstari että pitäisi modeemi hakea telia myymälästä. Tein uuden vikailmon johon laitoin että lähettäkää se uusi modeemi. En ala ramppaamaan teliamyymälässä. Sitten tulikin tekstari että lähettävät uuden modeemin.
Taisi vikailmoitus lähteä käsittelyyn vasta kun tänne kirjoitin. Todella ala-arvoista asiakaspalvelua.
Kun häiriöilmoitus kirjataan omien sivujen kautta, tulee se meille kahdessa arkipäivässä palvelupyyntönä käsittelyyn häiriöilmoituksiin. Tähän ei vaikuta yhteisön kirjoitukset.
Mikäli ilmoituksella olevat tiedot ovat ajantasalla ja ongelmankuvaus selkeä voidaan häiriöilmoitus siirtää suoraan sellaisenaan asiantuntijan käsittelyyn. Jos kaipaamme lisätietoa tai tarkennusta jättämääsi häiriöilmoitukseen koetamme tavoitella sinua soittamalla.
Kun häiriöilmoitus menee asiantuntijan käsittelyyn lähetetään siitä erillinen sms-viesti. Korjaukseen varataan noin 2-5 arkipäivää vian tyypistä riippuen.
Laitteiden takuuvaihdot meillä hoidetaan postitse. Liikkeestämme ei toistaiseksi ole tarjota hybridimodeemia testiin tai lainaksi vianrajausta varten.
@KaPetri@ kirjoitti:
Kun häiriöilmoitus kirjataan omien sivujen kautta, tulee se meille kahdessa arkipäivässä palvelupyyntönä käsittelyyn häiriöilmoituksiin. Tähän ei vaikuta yhteisön kirjoitukset.
Mikäli ilmoituksella olevat tiedot ovat ajantasalla ja ongelmankuvaus selkeä voidaan häiriöilmoitus siirtää suoraan sellaisenaan asiantuntijan käsittelyyn. Jos kaipaamme lisätietoa tai tarkennusta jättämääsi häiriöilmoitukseen koetamme tavoitella sinua soittamalla.
Kun häiriöilmoitus menee asiantuntijan käsittelyyn lähetetään siitä erillinen sms-viesti. Korjaukseen varataan noin 2-5 arkipäivää vian tyypistä riippuen.
Laitteiden takuuvaihdot meillä hoidetaan postitse. Liikkeestämme ei toistaiseksi ole tarjota hybridimodeemia testiin tai lainaksi vianrajausta varten.
Sinulta tulee nyt väärää tietoa roppakaupalla. Tällaisen tekstiviestin sain tänään:
"Hei, koskien vikailmoitustanne ******* - osoitteen yhteysongelmasta. Tarkastimme verkon testeillä ja ongelmaa verkon katkeamisessa ei näy. Ongelma voi johtua modeemilaitteesta tai langattomasta lähiverkosta. Voitte hakea Telia Kaupasta testimodeemin, jolla voitte testata onko ongelmaa vain yhdessä modeemissa vai katkeaako yhteydet molemmilla modeemeilla. Jos näin käy, ilmoita meille soittamalla 020 690 400 tai chatissa telia.fi. / Minun Telia -sovelluksen kautta. T: Telia häiriöilmoitukset"
Lisäksi liitetiedostossa kuvankaappaus kun olen vikailmoituksen tehnyt. Puhutaan samasta päivästä tai seuraavasta. Lisäksi useampi vikailmoitus on kokonaan jätetty käaittelemättä aikaisemmin. Vasta uusi vikailmo muutaman viikon kuluttua on johtanut teillä toimenpiteisiin.
Todella turhauttavaa tämä joidenkin Telialaisten asiakkaan tyhmänä pitäminen ja jonkinlainen syyllistäminen.
Edit HannaSu: upotettu kuva
Liitteenä vielä seuraavat tekstiviestit tältä päivältä.
Edit HannaSu: upotettu kuva
Minä olen saanut testimodeemin lainaksi Telia - kaupasta. Tällöin oli minun oma aloite.
Nyt täytyy nostaa käsi ylös virheen merkiksi. En olekkaan huomannut että palveluaika lupausta ollaan muutettu parempaan suuntaan kun vikailmoitus jätetään omien sivujen kautta (aiemmin ollut mielestäni kaksi arkipäivää).
Vikailmoituksen käsittelyn yhteydessä on ilmeisesti jätetty tärkeä info-viesti laittamatta jos ei ole "vikailmoituksesi on siirtynyt asiantuntijan käsittelyyn" viestiä vaan suoraan on tarkistettu verkon osuus ja suositeltu laiteen testaamista.
Jokainen omien sivujen kautta meille tuleva vikailmoitus tulee meidän käsitellä ja olla asiakkaaseen yhtedessä (soitolla tai viestillä). Mikäli näin ei ole tapahtunut on joko meillä rikottu sisäistä toimintaohjeistusta tai vikailmoitus ei ole jostain syystä ohjautunut meillä oikeaan paikkaan. Vaikea sanoa mitä on tapahtunut. Jälki virheelle ei kuitenkaan koskaan ole kaunista kun asiakas turhaan jää odottamaan asian korjaantumista. Tästä pahoitteluni luonnollisesti.
Tarkoitukseni edellisessä viestissä ei ollut pitää ketään tyhmänä, halusin vain tarkentaa miten meillä prosessin tulisi toimia.
Mukava kuulla että uusi laite on nyt saapumassa.
En jaksanut kahlata koko ketjua taas läpi, joten saatan toistaa itseäni. Mikä mahtaa olla syynä, kun iltaruuhkien aikana hybridiyhteys on hitaammpi, kuin pelkkä VDSL2-yhteys?Uudelleenkäynnistyksistä huolimatta illalla pääsee parhaimpaan nopeuteen ottamalla sim-kortin tylysti ulos. Päivällä 4G tuo lisäpotkua, mutta tosiaan illalla ilmeisen tukkoinen 4G jotenkin häiritsee laitteen toimintaa.
Hybridi reititin hybrid tilassa ollessaan toimii multipathTCP tekniikalla eli paketit kulkevat kiinteän ja mobiiliverkon yli. Mobiiliyhteyden hidastuessa tai häiriintyessä laskee se valitettavasti koko yhteyden toimintakykyä. Tällöin yhteys voi toimia paremmin pelkän kiinteän yhteyden kautta.
Korjauksena voisi kokeilla pakottaa laitetta eri 4G-verkon taajuuksille jos alueella on useampaa taajuutta tarjolla. Myös palaute kapasiteetin loppumisesta tekniseen asiakaspalveluun olisi paikallaan.
Mystiset internet yhteyden katoamiset omassa reitittimessä, joka on Hybridin siltaavan portin perässä, loppuivat, kun vaihdoin koko reitittimen uuteen.
Näköjään vanha reititin oli tullut tiensä päähän. Aika vanha se jo olikin, ettei siis mikään ihme. Tavallisen perus laitteen saa parilla kympillä niin ei ollut iso kustannus vian korjaukseen.
Onkohan samaa vikaa omassa, toimii normaalisti jos pelkästään ADSL tai 4G tilassa mutta kun Hybridi tilassa niin hidastelee yhteys monta kertaa tunnissa.
Vai onko Telian päässä Hybrid palvelimessa/kytkimessä se ongelma tällä hetkellä?
Tiedän että viereiseen taloon on saatavilla toisen palveluntarjoajan VDSL2 yhteys joten on mahdollista että se tähänkin taloon tulee.
Mikäli yhteys toimii normaalisti pelkällä 4G:llä, niin ongelma ei ole sama kuin @seisoppa:lla. Jos alueen 4G-verkko on tukossa niin silloin yhteys ei toimi normaalisti pelkästään mobiilia käyttämällä.
Oletko tehnyt hybridreitittimelle tehdasasetustenpalautuksen painamalla laitteen reset-nappia hammastikulla tai vastaavalla 10s laite käynnissä?
Hybridin kanssa ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa tuon suhteen ja allekirjoittanut esimerkiksi käyttelen yhteyksiä hybridin kautta ihan mallikkaasti.
Mikäli resetistä ei ole hyötyä niin sitten meillä tulee tutkia tätä tarkemmin ja siihen tarvitaan sinun asiakastiedot. Yhteydenottokanavamme löydät telia.fi:ltä.
Kefiirin viestiä lainaten se oli.
Kyllä se on nollatti tehdasasetuksille jo monta kertaa. Ei pelkästään ADSL tai 4G modessa ole mitään ongelmia mutta Hybridin kanssa se pätkii, hidastelee jne.. eli tuntuu siltä että telian päässä hybrid kytkimessä se ongelma ollut eikä missään muualla. Pitää lähettää viestiä telian asiakaspalveluun.
Mulla hybriliittymö parantui huomattavasti, kun siirsin SIM-kortin Huawein B818 modeemiin. ADSL ja hybridimodeemi hidastavat menoa.
Tuliko joku isompi päivitys hybridimodeemiin? Ainakin salasana nollautui. Sai repiä katon rajasta modeemi irti niin sai sen alkuperäisen taas selville.
Wifi ei tunnu pysyvän hengissä. TV näkyy normaalisti, mutta wifi ilmoittaa connected - no internet parin minuutin välein. Buuttailenpa taas kaikki..
@juhuriz@ kirjoitti:
Tuliko joku isompi päivitys hybridimodeemiin? Ainakin salasana nollautui. Sai repiä katon rajasta modeemi irti niin sai sen alkuperäisen taas selville.
Wifi ei tunnu pysyvän hengissä. TV näkyy normaalisti, mutta wifi ilmoittaa connected - no internet parin minuutin välein. Buuttailenpa taas kaikki..
Hybridiin on tarjolla ohjelmistopäivitys.
Tällä hetkellä 92 ohjelmistolla olevat hybridreitittimet päivittävät uudemman 422 ohjelmiston laitteen uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.
Syyskuun alussa alkavat massapäivitykset yöaikaan.
Tässä päivityksessä laitteen hallinnan salasana palautuu oletussalasanaan, jos sen on vaihtanut. Tätä ei suinkaan tehdä käyttäjien kiusaksi vaan tämä liittyy salausalgoritmin muutoksiin.
Pahoittelut jos tästä aiheutuu kovasti ylimääräistä vaivaa!
Onko sinulla TV tämän hybridin wifin kautta ja se toimii, mutta jollakin toisella laitteella herjailee että no internet vähän väliä?
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:
@juhuriz@ kirjoitti:
Tuliko joku isompi päivitys hybridimodeemiin? Ainakin salasana nollautui. Sai repiä katon rajasta modeemi irti niin sai sen alkuperäisen taas selville.
Wifi ei tunnu pysyvän hengissä. TV näkyy normaalisti, mutta wifi ilmoittaa connected - no internet parin minuutin välein. Buuttailenpa taas kaikki..
Hybridiin on tarjolla ohjelmistopäivitys.
Tällä hetkellä 92 ohjelmistolla olevat hybridreitittimet päivittävät uudemman 422 ohjelmiston laitteen uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.
Syyskuun alussa alkavat massapäivitykset yöaikaan.
Tässä päivityksessä laitteen hallinnan salasana palautuu oletussalasanaan, jos sen on vaihtanut. Tätä ei suinkaan tehdä käyttäjien kiusaksi vaan tämä liittyy salausalgoritmin muutoksiin.
Pahoittelut jos tästä aiheutuu kovasti ylimääräistä vaivaa!
Onko sinulla TV tämän hybridin wifin kautta ja se toimii, mutta jollakin toisella laitteella herjailee että no internet vähän väliä?
TV on ihan johdon päässä, niinkuin suuri osa muistakin laitteista. Pari tietokonetta ja PS4 on wifin päässä, näillä ilmoitellut "no internettiä". Buuttailin pari kertaa vielä eilen hybridimodeemin, katsotaan jos auttaisi.
@juhuriz@ kirjoitti:
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:
@juhuriz@ kirjoitti:
Tuliko joku isompi päivitys hybridimodeemiin? Ainakin salasana nollautui. Sai repiä katon rajasta modeemi irti niin sai sen alkuperäisen taas selville.
Wifi ei tunnu pysyvän hengissä. TV näkyy normaalisti, mutta wifi ilmoittaa connected - no internet parin minuutin välein. Buuttailenpa taas kaikki..
Hybridiin on tarjolla ohjelmistopäivitys.
Tällä hetkellä 92 ohjelmistolla olevat hybridreitittimet päivittävät uudemman 422 ohjelmiston laitteen uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.
Syyskuun alussa alkavat massapäivitykset yöaikaan.
Tässä päivityksessä laitteen hallinnan salasana palautuu oletussalasanaan, jos sen on vaihtanut. Tätä ei suinkaan tehdä käyttäjien kiusaksi vaan tämä liittyy salausalgoritmin muutoksiin.
Pahoittelut jos tästä aiheutuu kovasti ylimääräistä vaivaa!
Onko sinulla TV tämän hybridin wifin kautta ja se toimii, mutta jollakin toisella laitteella herjailee että no internet vähän väliä?
TV on ihan johdon päässä, niinkuin suuri osa muistakin laitteista. Pari tietokonetta ja PS4 on wifin päässä, näillä ilmoitellut "no internettiä". Buuttailin pari kertaa vielä eilen hybridimodeemin, katsotaan jos auttaisi.
Illan testailujen jälkeen väittäisin että No Internet ilmoitus tulee aina kun 4g vaihtaa tukiasemaa. Hyppii näiden kahden välillä
Cell identity
2297F15
PLMN
24491
ja
Cell identity
2334A0C
PLMN
24491
Saako tuon lukittua vain toiseen? Tai jotain muuta ratkaisua?
@juhuriz@ kirjoitti:
@juhuriz@ kirjoitti:
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:
@juhuriz@ kirjoitti:
Tuliko joku isompi päivitys hybridimodeemiin? Ainakin salasana nollautui. Sai repiä katon rajasta modeemi irti niin sai sen alkuperäisen taas selville.
Wifi ei tunnu pysyvän hengissä. TV näkyy normaalisti, mutta wifi ilmoittaa connected - no internet parin minuutin välein. Buuttailenpa taas kaikki..
Hybridiin on tarjolla ohjelmistopäivitys.
Tällä hetkellä 92 ohjelmistolla olevat hybridreitittimet päivittävät uudemman 422 ohjelmiston laitteen uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.
Syyskuun alussa alkavat massapäivitykset yöaikaan.
Tässä päivityksessä laitteen hallinnan salasana palautuu oletussalasanaan, jos sen on vaihtanut. Tätä ei suinkaan tehdä käyttäjien kiusaksi vaan tämä liittyy salausalgoritmin muutoksiin.
Pahoittelut jos tästä aiheutuu kovasti ylimääräistä vaivaa!
Onko sinulla TV tämän hybridin wifin kautta ja se toimii, mutta jollakin toisella laitteella herjailee että no internet vähän väliä?
TV on ihan johdon päässä, niinkuin suuri osa muistakin laitteista. Pari tietokonetta ja PS4 on wifin päässä, näillä ilmoitellut "no internettiä". Buuttailin pari kertaa vielä eilen hybridimodeemin, katsotaan jos auttaisi.
Illan testailujen jälkeen väittäisin että No Internet ilmoitus tulee aina kun 4g vaihtaa tukiasemaa. Hyppii näiden kahden välillä
Cell identity
2297F15
PLMN
24491
ja
Cell identity
2334A0C
PLMN
24491
Saako tuon lukittua vain toiseen? Tai jotain muuta ratkaisua?
Vastasinkin jo toiseenkin ketjuun, mutta laitan myös tänne:
Hybrid -reitittimen asetuksista voi valita taajuuden (verkkolukitus) mutta ei tukiasemaa. Molemmilla tukiasemilla on tällä hetkellä käytössä 1800Mhz taajuudet. Mullintien suunnalla olevassa tukiasemassa on lisäksi käytössä 800Mhz ja 2600MHz taajuudet. Toiseen tukiasemaan on alustavan aikataulun mukaan lokakuuhun mennessä tulossa myös 800MHz ja 2600MHz taajuudet käyttöön.
Modeemi voi vaihtaa käyttämäänsä taajuutta ja sitä myötä tukiasemaa, jos signaali on heikko. Aiemmin mainitsitkin mahdollisesta suunta-antennista. Se vahvistaa signaalia ja lisäksi sen voi suunnata vain toista tukiasemaan päin.
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Lukitsin nyt 800mhz:iin. Cellmapperin mukaan Mullintieltä osuu Siirintien suuntaan vain 800 Mhz. Ja tuolta Lidlin kulmilta (2297F) tulisi tänne päin 1800 Mhz. Joten tämä voisi ratkaista hyppelyn 🙂> Antennia voisi harkita sitten lokakuun tukiasemapäivitysten jälkeen.
Nyt kun Hybridiketjussa ollaan niin onko suunnitelmia seuraavan kahden vuoden aikana päivittää 5G:tä tukeviin hybridimodeemeihin?
Nyt kun Hybridiketjussa ollaan niin onko suunnitelmia seuraavan kahden vuoden aikana päivittää 5G:tä tukeviin hybridimodeemeihin?
Suunitelmissa ei ole tuoda 5G:tä tukevaa Hybrid -modeemia. 5G:tä tukevat modeemit myydään erikseen ja ne tuottavat jo itsessään niin nopean yhteyden, ettei Hybrid -palvelun kiinteän kaistan ominaisuutta tarvita rinnalle.
5G verkon kuuluvuus on myös aluksi melko rajallista, jonka vuoksi nykyistä Hybrid -modeemia ei ole suunitelmissa päivittää 5G valmiiksi, koska sen hyödyntäminen olisi aluksi erittäin rajoitettua kuuluvuuden vuoksi.
N
@juhuriz@ kirjoitti:
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Lukitsin nyt 800mhz:iin. Cellmapperin mukaan Mullintieltä osuu Siirintien suuntaan vain 800 Mhz. Ja tuolta Lidlin kulmilta (2297F) tulisi tänne päin 1800 Mhz. Joten tämä voisi ratkaista hyppelyn 🙂> Antennia voisi harkita sitten lokakuun tukiasemapäivitysten jälkeen.
Nyt kun Hybridiketjussa ollaan niin onko suunnitelmia seuraavan kahden vuoden aikana päivittää 5G:tä tukeviin hybridimodeemeihin?
Näköjään on 2297F tukiasemaa päivitetty, sinne yhdistää nyt 800Mhz lukituksella myös. Toivottavasti ei hypähtely asemien välillä ala taas häiritsemään..
Speedtest antoi 60mb download lukeman, ei ole ennen noussut yli 40mb.
Sitten kun testasin uudelleen niin olikin enää 24mb. Yhteys oli hypännyt 2334A tukiasemaan. Olisi mukava saada lukittua vain toiseen, ja mieluummin tuohon nopeampaan..
Hei,
Jos saan puhelimen 4g liittymällä kotona irti 16 megaa ja kiinteällä samat lukemat, niin hybridillä ei varmaan ole toivoa päästä 100 megan lukemiin millään?