Nykyinen softaversioni on:
Product Name: DG301AL
Serial Number: IL000002956
Software Release: 10.4.0.O
Software Variant: AD
Boot Loader Version: 2.0.10
Product Code: 2
Board Name: VDNT-3
Yhteyden kättely on viime aikoina ollut todella epävarmaa... Ajattelin, että kun moni on pyytänyt softapäivitystä, niin mitä tuo softapäivitys oikeasti korjaa? Itselläni yhteys muodostuu välillä 256kbit/256kbit nopeudella ja välillä 70Mbit/4Mbit nopeudella... Yhteyden muodostus kestää yleensä 15 min~11 h. Ymmärrän, että Viihde-palvelun kanssa nopeus ei yllä ihan maksimiin, mutta olisi kivaa, jos yhteysnopeus pysyisi vähintään edes puolessa luvatusta (100Mbit/10Mbit).
Sivu 1 / 1
Onko sinulla VDSL vai Ethernet... softapäivitys saattaisi korjata bugeja.... joita kyllä edelleenkin on...
VDSL
VDSL riippuu paljon missä kunnossa on kuparikaapeli ja kuinka pitkä kaapeli. Onko tuo nopeuden lasku iltaisin vai onko vähän väliä?
Kyllä siis pitäsi vähintään 50Mbps tulla 100Mbps kaistasta, mielummin lähemmäs maksimia...
Langaton vai langallinen yhteys? Langallisena aina siis nopeustestit... Inteno pitäisi pystyä vähintään 40Mbps langattomaan yhteyteen.
Jos sinulla noin alhaiset nopeudet, suosittelen ehdottomasti vikailmoituksen tekemistä.
Kyllä siis pitäsi vähintään 50Mbps tulla 100Mbps kaistasta, mielummin lähemmäs maksimia...
Langaton vai langallinen yhteys? Langallisena aina siis nopeustestit... Inteno pitäisi pystyä vähintään 40Mbps langattomaan yhteyteen.
Jos sinulla noin alhaiset nopeudet, suosittelen ehdottomasti vikailmoituksen tekemistä.
Kuparikaapeli on lyhyt (6. kerroksesta talojakamoon)... Talojakamosta eteenpäin on valokuitua... Nopeus on parempi ensimmäisellä kättelyllä sen jälkeen kun katkaisee virrat ja laittaa päälle uudestaan, mutta seuraavilla kerroilla laskee. Välillä yhteys pysyy auki kuukauden, mutta kun se katkee, niin pitää aina soittaa vikapalveluun ennen kuin yhteys muodostuu uudestaan. Viimeisellä kerralla kesti yli 30 tuntia ennen kuin tuli vakaa yhteys vaikka soitin vikapalveluun heti kun huomasin yhteyden katkenneen. Yhteys tietokoneen ja palvelureitittimen välillä kulkee langallisena yhden kytkimen läpi, joka jakaa yhteyden digiboksille ja tietokoneelle 100 Mbit/s nopeudella. En usko, että vika on palvelureitittimen ja tietokoneen välillä, koska testaan nopeuden suoraan palvelureitittimestä. Jos katsoo palvelureitittimen tilastoja, niin se väittää, että Noise Margin on liian pieni (<6.0).
Yleensä siis VDSL ja ADSL ongelmat ovat juuri linjoissa, VDSL kun menee vanhoissa kupari kaapeleissa, voi olla ongelmia. Mutta kun olet näin hyvin tietoinen asiasta, vikailmoitus vain ja Sonera saa korkata yhteyden.
Pistin vikailmoituksen jo perjantaina illalla... Katsotaan jos maanantaina alkaisivat tutkimaan missä vika piilee... Kokeilin jo toisella modeemilla ja puhelinkaapelilla, mutta ei auttanut.
On Sonera sentään jotain edistyny.... Häiriökartan mukaan neljännes Suomesta mukaanlukien Ahvenanmaa pimeänä Onneksi on sentään DNA, johon voi aina luottaa
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.