Skip to main content

Onglemana Archer C7 kadottaa internetyhteyden päivän - parin välein.

Näyttäisi jotenkin liittyvän siihen, kun julkinen IP-osoite vaihtuu, niin C7 ei saa uutta osoitetta vaan jää ilmoittamaan katkenneesta yhteydestä.

IP release / renew ei auta asiaan mitään.

MTU muutettu 1400 ... 1500 välille, Unicast DHCP.tä laitettu päälle ja pois näistä ei apuja.

RJ45 kaapelin irroittaminen C7.n WAN liittimestä ei  auta.

Koitettu on uusilla ja vanhoilla firmiksillä, ei apua. 

Tokenee ainoastaan virtakatkolla.

 

Viimeisenä oljenkortena TP-Linkin asiakastuki pyysi muuttamaan / tarkastamaan onko Inteno siltaavana vai reitittävänä ja muuttamaan reitittäväksi jos mahdollista.

 

Tähän tyssäsi. En pääse Intenoon sisälle mistään IP osoitteesta. Kokeiltu 192.168.1.254, 192.168.1.1, 192.168.168.1, 192.254.1.1, kaapeli suoraan tietokoneen ja Intenon välillä ja IP alue on määritetty aina noille alueille millä kokeilut on tehty.

Intenossa on siis valokuitu <-> ethernet muunnin + valokuitu <-> kaapelitv muunnin. 

Millä pääsisin tuonne hallintasivulle kiinni vai onko koko muunnin / kytkin suljettu ?

 

Kiitos etukäteen!


@tomppa1155@  kirjoitti:


Onglemana Archer C7 kadottaa internetyhteyden päivän - parin välein.



Näyttäisi jotenkin liittyvän siihen, kun julkinen IP-osoite vaihtuu, niin C7 ei saa uutta osoitetta vaan jää ilmoittamaan katkenneesta yhteydestä.



IP release / renew ei auta asiaan mitään.



MTU muutettu 1400 ... 1500 välille, Unicast DHCP.tä laitettu päälle ja pois näistä ei apuja.



RJ45 kaapelin irroittaminen C7.n WAN liittimestä ei  auta.



Koitettu on uusilla ja vanhoilla firmiksillä, ei apua. 



Tokenee ainoastaan virtakatkolla.



 



Viimeisenä oljenkortena TP-Linkin asiakastuki pyysi muuttamaan / tarkastamaan onko Inteno siltaavana vai reitittävänä ja muuttamaan reitittäväksi jos mahdollista.



 



Tähän tyssäsi. En pääse Intenoon sisälle mistään IP osoitteesta. Kokeiltu 192.168.1.254, 192.168.1.1, 192.168.168.1, 192.254.1.1, kaapeli suoraan tietokoneen ja Intenon välillä ja IP alue on määritetty aina noille alueille millä kokeilut on tehty.



Intenossa on siis valokuitu <-> ethernet muunnin + valokuitu <-> kaapelitv muunnin. 



Millä pääsisin tuonne hallintasivulle kiinni vai onko koko muunnin / kytkin suljettu ?



 



Kiitos etukäteen!






Tervetuloa @tomppa1155 keskustelemaan kanssamme Telia Yhteisöön! Kiva kun löysit kanavamme, missä pääset lukemaan ajankohtaisia asioita. 



 



Ensimmäisenä tulee mieleen, että oletko kokeillut toista laitetta? Onko Inteno hankittu mistä? 


Terve ja kiitoksia,

 

Kokeiltu toisella Archerilla, mutta toiminta on saman kaltaista. Menee  koko TP-Linkki varmaan vaihtoon toisen merkkiseen, nyt saanut kuulla että Acrherissa on ollut kuulemma tätä ongelmaa. Mutta siltikään en pääse Intenoon sisään. Inteno tuli Telian kuidun asennuksen ythteydessä Telialta. Mutta mitään paperia tai manuaalia en saanut. Ohjeistus oli laittaa WAN liitynnästä Intenoon kytkin kiinni.


Kuitumuunnin toimii ainoastaan siltaavana, eikä ole hallittavissa.



@JuhoOlliLo@  kirjoitti:


Kuitumuunnin toimii ainoastaan siltaavana, eikä ole hallittavissa.






No niin, hyvä kun Telian aspasta sanottiin chatissa toisin. Sain sitäkautta myös linkin ohjeisiin.... olivat kylläkin DNA.n manuaaliin. En siis jatka yrittämistä enää, vaan hommaan toisen valmistajan laitteen. Kiitos @JuhoOlliLo !

Edit HannaMarikaL: Lisätty nimimerkki


Tarkennatko vielä että aiotko vaihtaa reitittimen vai myös kuitumuuntimen?



 



Meidän toimittamaa kuitumuunninta ei pidä mennä vaihtamaan koska se on osa meidän verkkoa. 


Vastaa