Hei @PaawolanAsukas ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Sinuna katsoisin ensimmäiseksi että tietokoneessasi on viimeiset päivitykset asennettuna. Meillä ainakin yleensä kannettavan uudelleenkäynnistys auttaa, kun hakee samalla uudet päivitykset ja internetyhteys löytyy jälleen.
@kiisseli67@ kirjoitti:
Hei @PaawolanAsukas ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Sinuna katsoisin ensimmäiseksi että tietokoneessasi on viimeiset päivitykset asennettuna. Meillä ainakin yleensä kannettavan uudelleenkäynnistys auttaa, kun hakee samalla uudet päivitykset ja internetyhteys löytyy jälleen.
Tarkennuksena vielä eli siis ongelma ei ole pelkästään tietokoneessa vaan internet-yhteyttä ei löydy myöskään puhelimella tai konsolillakaan.
Tietokonetta on tullut sammutettua viimeisen 24h aikana useampaan otteeseen ja päivityksiä ei ole.
@PaawolanAsukas@ kirjoitti:
@kiisseli67@ kirjoitti:
Hei @PaawolanAsukas ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Sinuna katsoisin ensimmäiseksi että tietokoneessasi on viimeiset päivitykset asennettuna. Meillä ainakin yleensä kannettavan uudelleenkäynnistys auttaa, kun hakee samalla uudet päivitykset ja internetyhteys löytyy jälleen.
Tarkennuksena vielä eli siis ongelma ei ole pelkästään tietokoneessa vaan internet-yhteyttä ei löydy myöskään puhelimella tai konsolillakaan.
Tietokonetta on tullut sammutettua viimeisen 24h aikana useampaan otteeseen ja päivityksiä ei ole.
Hei @PaawolanAsukas jos yhteytesi on toteutettu Ethernet tekniikalla kannattaa kokeilla yhteyden toimivuutta suoraan verkkokaapelilla seinän data rasiasta ilman reititintä välissä.
Jos yhteys on toteutettu muulla tekniikalla tai testausta ei voida tehdä, ota yhteys tekniseen asiakaspalveluumme chatimme kautta liittymän toiminnan tarkistamiseksi.
@KaPetri@ kirjoitti:
@PaawolanAsukas@ kirjoitti:
@kiisseli67@ kirjoitti:
Hei @PaawolanAsukas ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Sinuna katsoisin ensimmäiseksi että tietokoneessasi on viimeiset päivitykset asennettuna. Meillä ainakin yleensä kannettavan uudelleenkäynnistys auttaa, kun hakee samalla uudet päivitykset ja internetyhteys löytyy jälleen.
Tarkennuksena vielä eli siis ongelma ei ole pelkästään tietokoneessa vaan internet-yhteyttä ei löydy myöskään puhelimella tai konsolillakaan.
Tietokonetta on tullut sammutettua viimeisen 24h aikana useampaan otteeseen ja päivityksiä ei ole.
Hei @PaawolanAsukas jos yhteytesi on toteutettu Ethernet tekniikalla kannattaa kokeilla yhteyden toimivuutta suoraan verkkokaapelilla seinän data rasiasta ilman reititintä välissä.
Jos yhteys on toteutettu muulla tekniikalla tai testausta ei voida tehdä, ota yhteys tekniseen asiakaspalveluumme chatimme kautta liittymän toiminnan tarkistamiseksi.
Yhteys on toteutettu Ethernet tekniikalla ja yritin jo yhteyden toimivuutta suoraan kaapelilla seinästä koneeseen, mutta silti tuli vastaan ettei internet ole käytettävissä.
@PaawolanAsukas kirjoitti: Yhteys on toteutettu Ethernet tekniikalla ja yritin jo yhteyden toimivuutta suoraan kaapelilla seinästä koneeseen, mutta silti tuli vastaan ettei internet ole käytettävissä.
Tässä tapauksessa kannattaa olla yhteydessä meidän asiakaspalveluumme niin kuin @KaPetri ehdottikin. Sitä kautta päästää selvittämään tarkemmin mistä kiikastaa.
Iltaa minulla saman tyyppinen ongelma..Langaton verkkoyhteys katkeilee jatkuvasti ihan yht äkkiä.Aluksi luultiin että kyse on vanhasta reitittimestä/modeemista mutta asensin teiltä saadun uuden Telia smart wifi reitittimen eikä ongelma ole poistunut.Aina kun yhteys katkeaa joudun suorittamaan vianmäärityksen ja sen aikana ilmeisesti langaton verkkosovitin nollataan ja yhteys taa palaa.Verkkosovittimet ovat ajan tasalla tai ainakin kone ilmoittaa että uusimmat ovat käytössä kun yrittää päivittää.Silloin kun yhteys katkeaa pöytäkoneestani/läppäri niin olen yrittänyt muodostaa yhteyden puhelimella niin se onnistuu loistavasti ja ilmoittaa 100% singnaalin.Verkkosovitin on läpppäristä noin 2m päässä eli mitään rakenteeellisia esteitä ei ole edessä.Ja olen poistanut myös raksit sovittimen virranhallinnasta koska näin usealla palstalla neuvottiin tekemään.Aluksi ongelma oli satunnaista mutta on tässä jokusen kuukauden sisällä lisääntynyt koko ajan enemmän ja enemmän tänäänkin varm lähemmäs 20 kertaa yht katkennut, aikaisemmin toiminut monta vuotta moitteettomasti.Olen nyt paininut tämän ongelman kanssa jo tovin ja kokeiltu kaikki keinot mitä neuvottu..Mikä neuvoksi????
@MMT1976@ kirjoitti:
Iltaa minulla saman tyyppinen ongelma..Langaton verkkoyhteys katkeilee jatkuvasti ihan yht äkkiä.Aluksi luultiin että kyse on vanhasta reitittimestä/modeemista mutta asensin teiltä saadun uuden Telia smart wifi reitittimen eikä ongelma ole poistunut.Aina kun yhteys katkeaa joudun suorittamaan vianmäärityksen ja sen aikana ilmeisesti langaton verkkosovitin nollataan ja yhteys taa palaa.Verkkosovittimet ovat ajan tasalla tai ainakin kone ilmoittaa että uusimmat ovat käytössä kun yrittää päivittää.Silloin kun yhteys katkeaa pöytäkoneestani/läppäri niin olen yrittänyt muodostaa yhteyden puhelimella niin se onnistuu loistavasti ja ilmoittaa 100% singnaalin.Verkkosovitin on läpppäristä noin 2m päässä eli mitään rakenteeellisia esteitä ei ole edessä.Ja olen poistanut myös raksit sovittimen virranhallinnasta koska näin usealla palstalla neuvottiin tekemään.Aluksi ongelma oli satunnaista mutta on tässä jokusen kuukauden sisällä lisääntynyt koko ajan enemmän ja enemmän tänäänkin varm lähemmäs 20 kertaa yht katkennut, aikaisemmin toiminut monta vuotta moitteettomasti.Olen nyt paininut tämän ongelman kanssa jo tovin ja kokeiltu kaikki keinot mitä neuvottu..Mikä neuvoksi????
Mikä verkkosovitin koneessasi on? Windows käyttöjärjestelmä? Mikä päiväys ajurissa? Vanhempi saattaa joissain tapauksissa toimia viimeisintä paremmin. Jos ajurin päiväys kohdistuu jollain tapaa ongelmien alkamiseen, lähtisin yrittämään vanhemmalla ajurilla. Joskus myös yhteensopivuusongelmat laitteiden välillä aiheuttavat epävakautta yhteyteen. Voit testata verkkosovittimen ominaisuuksista määritä, lisäasetukset 802.11n/ac ominaisuutta testata eri arvoilla, ensin vaikka disabled ja sen jälkeen toimiiko ac tai n.
@mikkooks kirjoitti:
Mikä verkkosovitin koneessasi on? Windows käyttöjärjestelmä? Mikä päiväys ajurissa? Vanhempi saattaa joissain tapauksissa toimia viimeisintä paremmin. Jos ajurin päiväys kohdistuu jollain tapaa ongelmien alkamiseen, lähtisin yrittämään vanhemmalla ajurilla. Joskus myös yhteensopivuusongelmat laitteiden välillä aiheuttavat epävakautta yhteyteen. Voit testata verkkosovittimen ominaisuuksista määritä, lisäasetukset 802.11n/ac ominaisuutta testata eri arvoilla, ensin vaikka disabled ja sen jälkeen toimiiko ac tai n.
Verkkosovitin Broadcom 802.11n Network Adapter 20.7.2015 versio 7.35.295.2
Käyttöjärjeestelmä Microsoft Windows 10 Home
Ja tossa verkkosovittimen lisäasetuksissa oli ensin auto vaihdoin sen disabled ja toimii mutta kauanko sitä ei vielä tiedä
Edit MinnaLN: korjattu lainauksia.