Järjestelmävirheen aiheuttama liian aikainen irtisanominen


Kiitos Telia!

Järjestelmävirheenne takia saan (joudun) olemaan ilman nettiä 29.6. - 18.7.2022 !

 

Tarina alkaa 8.6.2022 soitin asiakaspalveluunne ja irtisanoin Hybrid Yhteys Kotiin liittymäni päättymään määräajan loppuessa 18.7.2022 .

 

Sainkin 29.6.2022 tekstiviestin, että palauta päätelaite Telialle. Ihmettetelin, että eihän tuota viestiä pitäisi tulla vielä edes, kun liittymä irtisanoutuu vasta 18.7.2022 ...

 

Myöhemmin samana päivänä huomasin, että DSL valo ei pala päätelaitteessa eli kiinteän verkon merkkivalo vilkkuu satunnaiseen tahtiin.

 

Tuumasta toimeen ja tekemään Minun Telian kautta vikailmoitus... Hämmästys suuri, kun Hybrid liittymää ei löytynytkään sivuilta.

 

Soitto vikapalveluun illalla. Henkilö toisessa päässä ärhätää kiukkusesti en voi ottaa vastaan vikailmoitusta ja lyö luurin korvaan (Kiitos)...

 

Aamulla 30.6.2022 soitto asiakaspalveluun. Mukava henkilö toisessa päässä kertoi, että 333-xxxxx DSL liittymä on kadonnut. Sitä siis ei ole ollut koskaan edes olemassa. Myöskin historia liittymän kohdalla ei ole, koska liittymää ei ole koskaan ollutkaan. Pienen selvittelyn jälkeen asiakaspalvelija kertoo, että täyttää X lomakkeen ja lähettää sen eteenpäin.

 

1.7.2022 tulee tekstiviesti Telialta, että " Hei, tilaamasi laajakaistayhteys asennetaan 19.07.2022 08:00 - 20:00. T. Telia ".

 

Aivan hyvä ymmärrsit oikein liittymä irtisanottu 18.7.2022 päättyväksi ja järjestelmävian takia se irtsanoutuminen tapahtui 29.6.2022 takia ja uudelleen aktivointi suoritetaan 19.7.2022.

 

Hyvä asia on se, että Telia ei laskuta 29.6. - 18.7.2022 väiseltä ajalta.

 

Asiakaspalvelu lupasi 15€ suuruisen hyvityksen siitä, että saan (joudun olemaan) ilman nettiä. Telian järjestelmävian takia.

 

En edes saanut puhua asiakaspalvelun esihenkilön kanssa, koska oli lomalla kuulema.

 

Lopuksi voidaan kysyä Telialta, että miten asian hoitaminen meni omasta mielestä?

 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Todella harmi @pejalonen kuulla tilanteestasi, eihän tämän tietenkään näin pitäisi mennä että netti katkeaa ennen sovittua päivää! Pahoittelut vielä näin tätäkin kautta tapahtuneesta, ja siitä että tästä on aiheutunut sinulle ylimääräistä vaivaa.


 


Näin Yhteisön kautta asiakastietoihin meillä ei ole pääsyä, eli tarkemmin en uskalla veikkailla miksi yhteys meni liian aikaisin poikki. Toki asiakaspalvelusta oltiinkin jo järjestelmävirheestä kerrottu, ja tuon Hybrid-yhteyden uudelleenavaus tosiaan on siinä mielessä konstikas, ettei meillä ole sitä tällä hetkellä enää uusmyynnissä lainkaan ja sen kiinteä yhteys vaatii erillisen asentajan kytkennän. Eli sitä ei pystytä tosiaan samantien avaamaan takaisin käyttöön. Oliko asiakaspalvelun kautta mitään puhetta että olisiko sinulle voinut avata nyt pelkän mobiilinettiyhteyden pikaisesti käyttöön? Ettei sinun tosiaan tarvitsisi aivan kokonaan ilman nettiyhteyttä olla tätä aikaa? 


 


Mitä tuohon ensimmäiseen vikapalvelun yhteydenottoosi tulee, niin luurin korvaan lyöminen ei tietenkään missään tapauksessa kuulu toimintatapoihimme. Uskon että seuraavien asiakaspalvelun yhteydenottojesi myötä tuosta on laitettu palaute eteenpäin kanssasi ensimmäiseksi asioineelle. 

Hybrid liittymäni toimii jälleen kerran... kiitos asiakaspalvelun.

Käyttäjätaso 1

@pejalonen  kirjoitti:

Hybrid liittymäni toimii jälleen kerran... kiitos asiakaspalvelun.




Mahtava juttu, että nettisi saatiin nyt takaisin käyttöön, vaikka tietenkin harmillinen tilanne tuossa kävi ja jouduit olemaan hetken ilman yhteyttä. Hyvä kuitenkin, että nyt yhteys toimii taas.

Vastaa