Skip to main content

 Kaapeliyhteys katkeaa useita kertoja tunnissa.

Palaa takaisin linjoille kun ottaa kaapelin pois seinästä ja tökkää takaisin.

Kun se yhteys menee poikki niin häviääkö modeemista valoja? Oliko sulla kone kaapelilla kiinni modeemissa vai käytätkö langatonta verkkoa? Jos käytät langatonta niin kannattaa testata että toimiiko kaapelilla paremmin.


Hei!

Täällä sama vika ollut nyt kolmisen viikkoa, modeemi täytyy käynnistää 1-3 kertaa uudelleen lähestulkoon joka päivä. En ole tuolloin huomannut seurata noita modeemin valoja.

Tänään ei ole netti toiminut ollenkaan noin klo 9 alkaen, vaikka modeemi käynnistetty monta kertaa uudestaan (irrotettu seinästä pidemmäksi aikaa), samoin laitteet käynnistetty uudelleen. Tänään tosin aiempiin erona se, että tabletissa ja läppärillä nuo netin kuuluvuus palkit näyttää normaalilta, eli että koneet luulee että netti on toiminnassa mutta selaimella tai ohjelmilla yhteyttä ei kuitenkaan saa. Nyt modeemissa palaa power-, ethernet- ja wireless-valot, ja broadband-valo vilkkuu. (Muokkaus: kirjoitin tämän viestin puhelimen jaetulla yhteydellä ja kun katkaisin tuon yhteyden ja yritin ottaa taas yhteyttä modeemiin, alkoi nuo kaikki valot paitsi tietysti power] vilkkumaan vähintäänkin raivoisasti ja modeemikin tuntui pitävän pientä "vinguntaa").

 

Meillä käytössä kaapelilla digiboksi, läppäri ja tabletti langattomasti. Yhteyden katkeamisessa ei ole eroa siinä, onko käytössä samaan aikaan yksi laite vai kaikki. Ihan alussa tosin huomasin muutamien päivien ajan, että katkaisi yhteyden aina kun katsoi youtubesta videota, en tiedä oliko vain sattumaa kun myöhemmin katkaisi ihan satunnaisesti riippumatta siitä mitä teki.

Mietin, voisiko tämä yhteydeltä tipahtelu olla modeemin syytä? Muistaakseni meillä edelleen käytössä sama modeemi, mikä ihan alussa kun Soneran koti-tv:n ja netin otin, eli voi olla jopa 8 vuotta vanha jos en ihan väärin muista. Modeemi on malliltaan Thomson TG789vn with SW 8.8.B.6

En ole raaskinut ostaa kokeiluun toista modeemia jos vika ei olekaan siinä. Olen käsittänyt että tuo modeemi olisi "Soneran omaisuutta" kun aikoinaan siinä nettipaketin mukana tuli, niin ajattelin että jos saa uuden modeemin sieltä tuohon tilalle jos kuulostaa siltä että syy olisi modeemissa?

 

 


Hei Paapa66 ja tervetuloa Klaaniin!



 



Suosittelen ottamaan yhteyttä Soneran vikapalveluun https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta



 



Ja tuon Thomsonin ohjeita mm. tehdasasetusten palauttaminen löytyy täältä : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Thomson-TG789?id=1301



 



Mutta jos tehdasasetusten palautuskaan ei auta niin sitten yhteyttä vikapalveluun.


Kyseessä ei ole otsikossa mainittu Kaapelinetti, mutta ohjeet yhteydenottoon vikapalveluun pätevät silti.


Eipä ole mitään uutta nämä kaapelinetin onglmat.

 

Juuri tuossa on syy, että minulle ei tule ikinä kaapelinettiä. Ei sitä meille saakaan, mutta ei harmita yhtään.

Enkä voi hyvällä omalla tunnolla kaapelinettiä suositella kuin pahimmalle vihamiehelle. Jostain syystä tuossa systeemissä on ongelmia enemmän kuin "laki sallii". Milloin verkossa häiriöitä ja kun niitä ei ole niin modeemit sanovat työsopimuksen irti.


Edelleenkään Paapa66:n liittymällä ei ole mitään tekemistä kaapelinetin hyvyyden tai huonouden kanssa.



@PasiS kirjoitti:


Edelleenkään Paapa66:n liittymällä ei ole mitään tekemistä kaapelinetin hyvyyden tai huonouden kanssa.






Jep, kaikissa voi olla aina ongelmia. En tiedä, onko esitetty missään ihan statistiikkaa, miten häiriöt jakautuvat eri liittymätyyppien välille. Jotkut voivat olla häiriöalttiimpia kuin toiset, mutta ei sitä voi tehdä deduktiivista päättelyä, että kaapeli on yleisesti huonoa.


Ei varmaan  :lla olekaan, kun näkyy kerran olevan modeemi DSL-tyyppiä.

 

Tämä ketju käsittelee kuitenkin kaapeli-internettiä!

Tämän vuoksi kannattaisikin katsoa mihin ketjuun oma viesti kuuluu vai avaako uuden. Mielellään tietenkin valmiiseen ketjuun, jos sopiva löytyy.

Nyt tässä pitäisi muistaa tai kaivaa esille mikä tuo viestissä mainittu modeemi on. Eli jo lähtökohtaisesti epäillä ettei kirjoittaja ole kirjoittanut oikeaan ketjuun. En ainakaan itse jaksa koko ajan olla jokin "salapoliisi".

 

Viestini koskee tätä ketjun aihetta ja ei nyt sitten vain ko. henkilön ongelmaan liitykään mitenkään. Siinä  on oikeassa. Siinä käy juuri näin, että tulee ikäänkuin vääriä viestejä, kun jossakin on lähtenyt menemään pieleen.


Pahoittelut nyt olen tosiaan kirjoittanutkin väärän otsikon alle, tuolta omista tiedoista löysin sanan "valokuitu" ja epähuomiossa sekoitin sen kaapeliin, en niin ymmärrä näistä asioista. Eli taitaa adsl-liittymä minulla olla. Vähän epäselvästi tuolta omista tiedoista löytyy tietoa omasta liittymätyypistä.

 

En tiedä kehtaanko nyt tähän viestiketjuun sen enempää kirjoittaa sitten mutta omaan ongelmaan palatakseni, taisi olla soneralla joku häiriö tuon yhden päivän ajan, netti toimi vasta seuraavana päivänä (tehdasasetuksien palauttamisesta huolimatta, kiitos siitä linkistä vinkkaajalle), mutta tämän jälkeen neljän päivän aikana  on vain yhden kerran tipauttanut linjoilta eli tehdasasetuksten palautus ehkä auttoi hieman.

Olin tuolloin heti aluksi tekemässä Soneralle vikailmoitusta asiasta, mutta viestin kirjoittamisen jälkeen siinä olisi pitänyt laittaa raksi ruutuun "uhkaus"kohtaan jossa sanottiin että jos asentaja käy ja vika onkin modeemissa, täytyy pulittaa käynnistä 99e. Kun juurikin sitä epäilin että vika olisi vanhassa modeemissa, ja mietin että onko modeemin vaihto Soneran vastuulla. Luulin että täällä palstalla on ihan soneralaisia paikalla neuvomassa ja näkisivät nimimerkin kautta omat tiedot, aikaisemmalla keskuspalstalla taisi näin olla. Ei oikein ehdi puhelimen äärellä jonottelemaan eikä varsinkaan takaisinsoittoa odottelemaan, harmillisesti ei löydy mitään sähköpostiosoitetta jonka kautta olla yhteydessä.



@Paapa66 kirjoitti:


Pahoittelut nyt olen tosiaan kirjoittanutkin väärän otsikon alle, tuolta omista tiedoista löysin sanan "valokuitu" ja epähuomiossa sekoitin sen kaapeliin, en niin ymmärrä näistä asioista. Eli taitaa adsl-liittymä minulla olla. Vähän epäselvästi tuolta omista tiedoista löytyy tietoa omasta liittymätyypistä.



 



En tiedä kehtaanko nyt tähän viestiketjuun sen enempää kirjoittaa sitten mutta omaan ongelmaan palatakseni, taisi olla soneralla joku häiriö tuon yhden päivän ajan, netti toimi vasta seuraavana päivänä (tehdasasetuksien palauttamisesta huolimatta, kiitos siitä linkistä vinkkaajalle), mutta tämän jälkeen neljän päivän aikana  on vain yhden kerran tipauttanut linjoilta eli tehdasasetuksten palautus ehkä auttoi hieman.



Olin tuolloin heti aluksi tekemässä Soneralle vikailmoitusta asiasta, mutta viestin kirjoittamisen jälkeen siinä olisi pitänyt laittaa raksi ruutuun "uhkaus"kohtaan jossa sanottiin että jos asentaja käy ja vika onkin modeemissa, täytyy pulittaa käynnistä 99e. Kun juurikin sitä epäilin että vika olisi vanhassa modeemissa, ja mietin että onko modeemin vaihto Soneran vastuulla. Luulin että täällä palstalla on ihan soneralaisia paikalla neuvomassa ja näkisivät nimimerkin kautta omat tiedot, aikaisemmalla keskuspalstalla taisi näin olla. Ei oikein ehdi puhelimen äärellä jonottelemaan eikä varsinkaan takaisinsoittoa odottelemaan, harmillisesti ei löydy mitään sähköpostiosoitetta jonka kautta olla yhteydessä.






On täälläkin Soneralaisia, mutta yleisesti Klaanissa käsitellään vain yleisellä tasolla selviteltäviä asioita.



 



Sähköpostin korvikkeena on yhteydenottopyyntö, jonka voi omilta sivuilta lähettää. Taisi olla nimeltään palvelupyyntö. Ja jos Face tai Twitter on käytössä, niin niiden kautta voi privaviestejä lähetellä.


Vastaa