Moikka @krypto ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!
Kun häiriöilmoitus siirtyy eteenpäin verkon asiantuntijoille, selvitys ei kestä 10 sekuntia vaan arvioitu korjausaika pätkivissä yhteyksissä on 5 arkipäivää. Tässä vaikuttaisi olevan jokin häiriö joka tulisi korjata, jos kuittaus korjauksesta tulee heti ilmoituksen jättämisen jälkeen.
Oletko jättänyt häiriöilmoituksen chatin/puhelun kautta asiakaspalvelumme kanssa keskustellen vai itsepalveluna Minun Telia -palvelusta?
Puhelimen kautta, chatin kautta sekä itsepalveluna tähän mennessä. Lopputulos on ollut sama. Maanantaina Telialta lähetetyssä tekstiviestillä väitetään, että vika liittyy alueelliseen vikaan. Tämä on vasta toinen kerta kuukauden sisällä, kun tätä samaa asiaa väitetään.
@krypto kirjoitti:
Puhelimen kautta, chatin kautta sekä itsepalveluna tähän mennessä. Lopputulos on ollut sama. Maanantaina Telialta lähetetyssä tekstiviestillä väitetään, että vika liittyy alueelliseen vikaan. Tämä on vasta toinen kerta kuukauden sisällä, kun tätä samaa asiaa väitetään.
Yleensä kaapeliverkon viat ovat alueellisia kaapeliverkon tekniikasta johtuen. Yleensä hidastelua ja pätkimistä aiheuttaa ns. kohina verkossa.
Kohinan aiheuttajan paikallistaminen ja korjaaminen ei aina ole helppoa tai yksiselitteistä. Häiriö voi aiheutua itse alueellisen vahvistimesta tai jonkin kiinteistön kautta verkkoon aiheutuvasta häiriöistä jne. Aina ensimmäisellä korjauksella ei ongelma poistu ja asentaja joutuu toisen tai usemman kerran käymään paikalla.
Voin mainita, että tässä tapauksessa asentaja ei ole koskaan käynyt ainakaan asunnossa. Kerrostalo kyseessä, joten en osaa sanoa onko käynyt edes koko kiinteistössä.
Tästä kun en asiakkaana näe yhtään mitään muuta kommunikointia kun "nyt korjattu, käynnistä laitteet uudelleen". Yhteyden DS SNR ja Power Level sekä US Power Level luvut ovat pysyneet ainakin identtisinä siihen mitä olivat kuukausi sitten.
@krypto kirjoitti:
Voin mainita, että tässä tapauksessa asentaja ei ole koskaan käynyt ainakaan asunnossa. Kerrostalo kyseessä, joten en osaa sanoa onko käynyt edes koko kiinteistössä.
Tästä kun en asiakkaana näe yhtään mitään muuta kommunikointia kun "nyt korjattu, käynnistä laitteet uudelleen". Yhteyden DS SNR ja Power Level sekä US Power Level luvut ovat pysyneet ainakin identtisinä siihen mitä olivat kuukausi sitten.
Asentajan ei tarvitse välttämättä käydä asunnoissa, koska osassa kerrostaloja on olemassa erikseen tekniset tilat, missä on tarvittavat laitteistot.
Olet saanut varmaan tästä tekstiviestin korjauksesta? Siinä pitäisi olla myös lisänä se, että jos häiriö jatkuu niin vastaa siihen tekstiviestillä. Tuo viesti on tullut numerosta 18100.
Jaa, minä kun kuvittelin että yhteyteen tarvittavat laitteet on asuntoon teleportoitu kun tekniikka päivitettiin VDSL2 > Kaapeli.
Kommunikoinninkin olen hoitanut kirjekyyhkyillä tähän mennessä.