Onko kokeiltu toista modeemia?
Signaalitasot oli jo mitattu ja ilmeisesti asentajakäynti on ollut?
Onko omakotitalo vai asunto-osakeyhtiö/vastaava?
Selvästi asia ei ole kunnossa, jos yhteyden putoaminen jatkuu. En nyt ole satavarma, mutta muistaakseni asentajakäynnin jälkeen tulee tekstari, jossa kysytään ,ratkesiko ongelma. Tai jos on sähköposti, jossa häiriöilmoituksen tunnus, kannattaa vastata näillä uusilla tiedoilla, että homma pitää saada tutkintaan. On hyvä, että putoamisajakohdat ovat sinulla tallessa, niin pystyvät varmasti Telian päästä katsomaan, mitä liittymässä on noina ajankohtina tapahtunut.
Mitä kaapelimodeemi ilmoittaa signaalitasoiksi hallinnassa?
Tosiaan kerrostalo kyseessä ja toisella modeemilla kokeiltu myös. Asiasta jo useamman kerran oltu yhteydessä tekniseen tukeen ja vikailmoituksia tehty. Telian mukaan ei ole heidän laitteistaan kiinni. Signaalitasotkin tosiaan mitattu. Telian puolelta mittaavat ja testaavat tiettynä hetkenä toimivuuden, mutta ei siinä jää kiinni tämmöiset harvajaksoiset yhteyden pätkäisyt. Ehkäpä kerään tarkat ajat ylös pidemmältä aikaa ja kysyn sitten vielä uudestaan.
Tässä signaalitasot modeemista:
Downstream Channels
DS Channel ID | DS Channel Modulation | DS Signal to Noise Ratio | DS Power Level |
---|
13 | QAM256 | 41.3 | 14.2 |
1 | QAM256 | 41.0 | 13.3 |
2 | QAM256 | 40.9 | 13.2 |
3 | QAM256 | 40.5 | 12.8 |
4 | QAM256 | 40.6 | 13.2 |
5 | QAM256 | 40.3 | 13.5 |
6 | QAM256 | 41.0 | 13.7 |
7 | QAM256 | 41.0 | 13.8 |
8 | QAM256 | 41.1 | 13.9 |
9 | QAM256 | 37.8 | 13.6 |
10 | QAM256 | 40.8 | 13.2 |
11 | QAM256 | 41.0 | 13.6 |
12 | QAM256 | 41.5 | 14.2 |
14 | QAM256 | 41.3 | 13.8 |
15 | QAM256 | 40.9 | 13.2 |
16 | QAM256 | 40.7 | 13.1 |
17 | QAM256 | 42.5 | 14.7 |
18 | QAM256 | 42.5 | 15.0 |
19 | QAM256 | 41.9 | 14.5 |
20 | QAM256 | 41.9 | 14.6 |
21 | QAM256 | 41.9 | 14.4 |
22 | QAM256 | 41.9 | 14.2 |
23 | QAM256 | 41.9 | 14.8 |
24 | QAM256 | 42.0 | 15.0 |
Upstream Channels
US Channel ID | US Modulation | US Power Level |
4 | QAM64 | 40.3 |
1 | QAM64 | 40.3 |
2 | QAM64 | 41.8 |
3 | QAM64 | 41.8 |
14-15 dB tasot ovat aika kovia, voivat itsessään viitata siihen, että jokin vahvistin tms. puskee liian kovaa. Kyllä tuohon pitäisi tulla asentaja mittaamaan uudelleen ja antamaan selosteen. Kerrostalossa toki isännöitsijällekin reklamointi siitä, että kaapelinetti ei toimi ja Telian mukaan vika on taloyhtiön verkossa, eikä Teliassa) käytännöss pakottaa heitä tilaaman teleasentajan mittaamaan toiminnan asunnossasi. Voi olla jokin yksinkertainen homma, että tuolla tarvittaisiin lisää vaimennusta tms. jos taso signaalintaso kasvaa liian kovaksi, niin modeemi tippuu linjalta.
UL puoli ja DL SINR ovat jees, mutta tehotaso DL-puolella turhan kova.
Millaisia virheitä lokissa näkyy katkoksen hetkiltä?