Mitähän te taas onnistuitte ryssimään kaapeliverkon päivityksillä Varkaudessa menneellä viikolla?
Pingi tuplaantui ja nopeudet tipahti polvilleen.
100/5, jep jep.
Ja kyllä, on käynnitetty uudelleen jne. jne.
Mitähän te taas onnistuitte ryssimään kaapeliverkon päivityksillä Varkaudessa menneellä viikolla?
Pingi tuplaantui ja nopeudet tipahti polvilleen.
100/5, jep jep.
Ja kyllä, on käynnitetty uudelleen jne. jne.
Joo niin on taas viivekäyrä alkanu "kerrostaloja" rakentelemaan välillä 20-70 ja packet lossiakin esiintyy:
Sinänsä huvittavaa että Saunalahti korjasi mm. 3G-tukiaseman pätkimisvian neljässä päivässä vikailmoituksesta mutta Sonera ei saa mitään aikaan edes neljässä kuukaudessa ja kymmenienkään vikailmoitusten jälkeen. Saunalahti vielä ilmoitti että viankorjaus viivästyy kun aluksi sanottiin että menee 2 päivää, mutta Soneralta ei tihku juuri tiedon murustakaan. Ei siinä että tämä jotenkin kiinteään liittyisi mutta uskoisin että neljässä kuukaudessa olisi jo vaikka uudet kaapelit vedetty.
Tuosta huomaa sen että kuka oikeesti on kiinnostunut verkkojen toiminnasta, eikä pelkästä rahastuksesta. Jos voisitte vain oikeasti luovuttaa ja antaa vaikkapa Saunalahdelle oikeuden rakentaa kiinteät verkkonsa tänne.
Mitään erityisiä oikeuksia verkon rakentamiseen tietylle alueelle ei millään operaattorilla ole, joten Elisa voisi alkaa rakentaa kilpailevaa verkkoaan vaikka heti. Kyseessä on ns. luontainen monopoli joka syntyy sitä kautta että kahden kilpailevan verkon rakentaminen samalle alueelle ei yksinkertaisesti ole liiketaloudellisesti kannattavaa. Ainoa vaihtoehto on siis se, että Sonera myisi verkkonsa Varkaudessa Elisalle, mutta sitä se ei tee, koska Soneran huomattava markkinavoima (ja tulot) heikkenisi tällöin.
Ettehän te nyt vain ole niin tyhmiä että maksaisitte täyttä hintaa tuosta 200 megan yhteydestä mikäli nopeus on vain muutama kymmenen, ettehän?
kuukeijo kirjoitti:Ettehän te nyt vain ole niin tyhmiä että maksaisitte täyttä hintaa tuosta 200 megan yhteydestä mikäli nopeus on vain muutama kymmenen, ettehän?
Itse maksan täyttä hintaa 100M liittymästä. Soneran vikapalvelun kommentti hyvityksiin oli se, että hyvityksiä maksetaan vasta kun vika on korjattu...
Yhteys on ollut käyttökunnoton nyt 4 kuukautta, joten hyvitettävä summa on nyt noin 200 euroa. Tuo on aika hiton vähän rahaa siitä, että joutuu selvittämään Soneran sotkuja, mutta eipä ole muitakaan liittymiä tarjolla.
Kyllä se sisäänpäin tuleva nopeus on nyt usein 120-150 mutta upload takkuaa 2-5 välillä. Ja isoin murhe on nämä viiveet.
Aivan omaa hölmöyttä maksaa täyttä hintaa. Totta kai he yrittävät viimeiseen saakka pitää omia puoliaan. Mutta eihän Sonera ole mikään lain yläpuolella oleva jumala, jota sopimus ei myös velvoittaisi. Sonera on sitoutunut toimittamaan sinulle yhteyden vaihteluväliltään 40-100 Mbit/s sopimanne ajanjakson loppuun saakka. Tämä sopimus on molempia osapuolia sitova, joten jos tuo sovittu vaihteluväli ei täyty, on kyse sopimisrikkomuksesta ja tällöin sinulla on oikeus vaatia siitä välitöntä hyvitystä. Näin yksinkertaista se on. Mikäli Sonera ämpyilee yhä, uhkaa kuluttajariitalautakunnalla.
Soitin vikapalveluun ja sain tiedon että verkkoa on korjattu 14.9:
Hienosti taas korjattu.... Viiveet kasvaneet n. 20ms, eli viiveet ovat nyt Suomen sisäisessä liikenteessä lähes nelinkertaiset verrattuna 5kk takaiseen tilanteeseen.
@kuukeijo kirjoitti:Aivan omaa hölmöyttä maksaa täyttä hintaa. Totta kai he yrittävät viimeiseen saakka pitää omia puoliaan. Mutta eihän Sonera ole mikään lain yläpuolella oleva jumala, jota sopimus ei myös velvoittaisi. Sonera on sitoutunut toimittamaan sinulle yhteyden vaihteluväliltään 40-100 Mbit/s sopimanne ajanjakson loppuun saakka. Tämä sopimus on molempia osapuolia sitova, joten jos tuo sovittu vaihteluväli ei täyty, on kyse sopimisrikkomuksesta ja tällöin sinulla on oikeus vaatia siitä välitöntä hyvitystä. Näin yksinkertaista se on. Mikäli Sonera ämpyilee yhä, uhkaa kuluttajariitalautakunnalla.
Toki oletan, että Sonera maksaa takaisin jokaisen sentin takaisin mitä 4kk aikana olen joutunut maksaamaan liittymästä. Turha Soneran on alkaa riitelemään tuollaisista summista kuluttajien kanssa, kun itse ovat sotkunsa aiheuttaneet.
Niinpä tosiaan viiveet on vaan entisestään lisääntyneet, alkavat kohta olla mokkula tasoa. Samalla myös uppikaista on hidastunut. Näyttäs maksimissaan pääsevän 3 Mbit/s, vaikka 5 pitäs olla. Sopimus ois katkolla marraskuussa, kun vaan olisi muita vaihtoehtoja:smileysad:.
On kyllä pakko kysyä että minkähänlaiset hermannit siellä on tekemässä näitä hommia, kun joka ainoa kerta kun jotain tehdään niin ryssitään vielä entistä enemmän.
Nyt on sitten viiveen keskiarvo 40, ja piikit käy taas jopa 90-100:ssa. Ihan oikeasti vaihtakaa jo asentajat kun ei nämä nykyiset näytä osaavan tehdä mitään.
Vai onko tämä sittenkin salaliitto kiinteiden kaistojen vähentämiseen huonontamalla niitä ja mobiiliverkkojen lisäämiseen?
Graafissa keltainen raja 30 ja punaisen raja 50, eli viive käy todella useasti yli 50:n.
Alueelle tehtiin 15.9. puolilta päivin fixausta, eli jos edelleen tuntuu ettei homma pelitä, kannattaa laittaa suoraan tulemaan vikailmoitus.
Niitäkin kun on tässä yli 4kk aikana tehty niin monta että sormet ei riitä laskemaan, ja mitä on tapahtunut... ei juuri mitään ja nyt meni sitten vielä huonompaan suuntaan. Maanantaina muistaakseni viimeksi taas sellaisen tein, ja mitä tuli vastineeks... viiveet pomppas 25:stä 40:neen keskiarvoltaan...
Turha varmaan toivoa että palaisi sinne 10-15 tasolle mitä ne olivat ennen 6.5.2015. Taitaa olla tarkoituksellista palvelun heikentämistä et saadaan mobiilia myydyksi.
Tarkoituksellista ei missään nimessä ole. Onko maanantaina jättämäsi ilmoitus jo käsitelty?
Ei ole tällä hetkellä tietoa kun viestit on tullu soneran liittymään, jonka sim kortti on kotona koska huonojen kenttien ja nopeuksien takia en voi käyttää sitäkään, joudun sen sijaan käyttämään saunalahden prepaidia. Siitäkin olen jättänyt vikailmoituksen.
Oliko vikailmoituksen yhteystiedoissa myös tuo toinen puhelinnumerosi, josta sinut tavoittaa?
piti kyllä olla mutta silti viestit meni toiseen liittymään
Jos haluat vielä varmistella, onko ilmoitus jo käsitelty, pistä viestiä meidän Facebookin privaan. Tarkistellaan siellä asiakasnumerolla asiaa.
Samaa kuraa tää on ollut täälläkin jo 4kk. On se kumma, kun luvataan korjata ja laittaa asiat kuntoon, mutta mitään ei tapahdu. Palauttakaa nyt rahat prkl. TAAS kerran vikaria kehiin.....
No niin, viime torstaina tehty vikailmoitus hidastelusta. Tänä aamuna tuli viesti, että vikailmoitus on käsitelty ja käynnistäkää laiteet jne. Mutta eipä mitään muutosta ole tapahtunut viime viikkoiseen tilanteeseen. Näyttää siltä, että Soneralla ei ole haluja/kykyä yrittää korjata tätä tilannetta. Ei noista vikailmoituksista ole mitään hyötyä.
Tänään kävi asentaja empowerilta mittaamassa tasot, sanoi niiden olevan ok (kuten jo itsekin tiesin) ja sanoi myös suoraan että ongelma on Soneran reititystekniikassa tai softassa. Kirjasi nämä myös vikailmoitustikettiin ja puhui puhelimessa jonkun, luultavasti Soneran henkilön kanssa.
On se kyllä kumma kun ei Soneralla ymmärretä että jokainen vika ei ole asiakkaan sisäverkossa, antennirasiassa tai modeemissa, vaan joskus se voi myös olla siellä toisessa päässä. Jokohan nyt luottettaisiin tuohon asentajan sanaan ja alkaisitte oikeasti tutkimaan mikä niitä reitittimiä vaivaa.
Ja kun yhteys toimi hyvin lokakuusta 2014 > 6. toukokuuta 2015 asti (jolloin päivitys tapahtui) niin eikö se ole sanomattakin selvä että sisäverkossa se vika ei ole.
Vai eikö Soneralla ole varaa korjauttaa järjestelmiään, mutta on varaa juoksettaa asentajia mittailemassa arvoja. Asentaja sitten tulee vain todetakseen että ne ovat hyvät ja onkin tullut turhan takia koska kaapeliverkossa se vika ei ole, ja reitittimille he eivät voi tehdä mitään.
PS. Miten se vika voisi olla edes tietyn asiakkaan sisäverkossa, jos huutoa asiasta tulee joka puolelta Varkautta, tuskinpa se minun sisäverkko vaikuttaa muualla.
Ja tämä "10 megan" upload on kyllä aikas hyvä.
Ei vaan pysty käsittämään miten jäätävää shaibaa tämä on.
Taas on parina viime päivinä ollut ajottaista pätkimistä. Ja minkä ihmeen takia modeemi ei nykyisin, eli tämän toukokuun "huollon" jälkeen, saa yhteyttä pätkäisyn jälkeen vaan modeemi on käynnistettävä uudelleen joka ikinen kerta. Modeemi näyttää, että kaikki on ok mutta eipä ole.
Toisaalta en yhtään ihmettele etteivät saa tätä Varkauden tilannetta kuntoon kun katsoo miten hyvin toimii matkapuhelinverkko. Tuntuu, että joka toinen viikko on verkko valtakunnallisesti solmussa.
Eilen tuli puhelu että viive tulee luultavasti jäämään tuohon 40ms, ja että kuulemma tietoa ei ole ollenkaan että onko enää edes mahdollista parantaa, johtuu reititystekniikasta niinkun oli tiedossa. On se kyllä kumma miten huononnettiin tätä kiinteätä kaistaa alle 4G:n tason, kaveri saa 4G:llä 30ms viiveen.
Näistä reitityksistä tehtiin kuulemma enemmän keskitetympiä nykyään. Kohinavikoja korjaamalla yritetään kuulemma korjata viiveen pomppimista mutta olishan se kiva jos se keskiarvo palais takaisin sinne 10-20ms missä se olikin.
Vai että sillä lailla. No liittymän saa sitten varmaan puoleen hintaan tästä eteenpäin. Vai mitä Sonera???
Saisvat nyt aluksi edes tän pätkimisen loppumaan.
Jees, täälläkin alko pätkimään perjantaina 18.9. 15-20 kertaa päivässä yhteys katkeaa muutamaksi minuutiksi.
Tää tilanne on edelleen selvittelyssä, mutta viiveet nyt todennäkösesti jää korkeemmalle kun aiemmin, pyritään silti parantamaan tilannetta.
ParaDoX, minne oot mitannu tota viiveettä? Default GW vai jokin tietty palvelin?
Onko latenssit samat riippumatta kellonajasta? Laitatko vielä vaikkapa pingtest palvelusta tuloksen.
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.