Mitähän te taas onnistuitte ryssimään kaapeliverkon päivityksillä Varkaudessa menneellä viikolla?
Pingi tuplaantui ja nopeudet tipahti polvilleen.
100/5, jep jep.
Ja kyllä, on käynnitetty uudelleen jne. jne.
Mitähän te taas onnistuitte ryssimään kaapeliverkon päivityksillä Varkaudessa menneellä viikolla?
Pingi tuplaantui ja nopeudet tipahti polvilleen.
100/5, jep jep.
Ja kyllä, on käynnitetty uudelleen jne. jne.
Olen pingannut sonera.fi sivua PingPlotter-ohjelmalla, joka näyttää myös viiveen hyppimiset ja pakettihäviön. Aiemmin ping oli tuohon ensimmäiseen hoppiin 3-10 välillä, nykyään kaikissa samaa luokkaa. Ja kun tuo ping on myös niin epävakaa. Ja kyllä, latenssit on aina tätä samaa kauraa, tosin joskus voi piikkiä hieman korkeammallakin mm. 70-100.
Ohjelma pyörii mulla melkein aina päällä, joten tuossa tältä aamulta tunnin graafi:
Tuossa pingtestin tulokset, packet loss testi jäi koska ei ole javaa koneella.
Kaikkein rasittavintahan tässä on se että Counter-Strikessä viiveet ovat nyt Ruotsin palvelimille luokkaa 50-60-65, kun aikasemmin ne olivat 15-25-30, eli tässä on tapahtunut todella paha laadun huonontuminen.
Joo, että mitenkä meni noin omasta mielestä? En meinaa edelleenkään maksaa netistä, ennen kuin nuo latenssit ja jitterit saadaan tällä alueella kuntoon. Niinkuin soneran vikapalvelusta todettiin: "Kotimaan pingi pitää olla aina alle 20ms tai linjassa on jotain vikaa"
Tässä mielenkiintoinen käppyrä eiliseltä, kuinka pingi palaa normaaliksi klo 22-23.30 välisenä aikana, ja nousee sen jälkeen taas kattoon...
Jos vaikka auttaisi vian rajaamisessa
Näyttää sama olevan tapahtunut täälläkin, täysin samaan aikaan (24h graafi). Tämä ainakin nyt todistaa 100% sen että missään sisäverkoissa se vika ei ole.
Samasta kohdasta 3 tunnin graafi + näyttäisi myös että ping on pudonnut samaan aikaan myös ensimmäiseen ulkopuolella olevaan reitittimeen/hoppiin:
Kiitoksia infoista, pistin meidän verkon puolen jäbille tän eteenpäin. Joskos tolla keksisivät jotain.
Nyt oli ilmestynyt upstream-kanaviin kaikki 4 käyttöön ja upload nousikin ihan kiitettävästi, mutta download on ollut nyt sitten 40-60 luokkaa tässä jo parisen päivää ainakin... ja viive jatkaa samaa heittelyä kun ennenkin.
Hienoa, tänään tulee täyteen 5 kuukautta vian alkamisesta.
Sain tänään tiedon, että Sonera suostuu korvaamaan viasta vain 80 euroa, eli eivät suostu maksamaan koko summaa takaisin, jonka olen joutunut maksamaan Soneran sotkujen selvittelystä. Selityksenä oli, että 80 euroa on minimisumma minkä laki vaatii tai jotain sinnepäin. Kuluttajavirasto ei kerro mistään tuollaisesta summasta:
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/liittymat/toimintaongelmat-ja-kayttokatkokset/
Sonera siis jaksaa kinastella asiakkaidensa kanssa muutamasta satasesta?
Maksan kaapelimodeemiliittymästäni noin 50 euroa kuukaudessa, eli 250 euroa viidessä kuukaudessa. En edes vaatinut mitään ylimääräisiä korvauksia, vaan pelkästään rahat takaisin.
Menee aika naurettavaksi tämä pelleily, mutta pakko tämä on katsoa loppuun asti. Vaihtoehdot Soneran liittymälle olisi 4G-liittymä tai muuttaminen toiselle paikkakunnalle.
Eipä se Soneran 4G:kään toimi täällä Varkaudessa kunnolla nykyään, joudun itse käyttämään puhelimessa ja tabletissa Saunalahden prepaid-liittymiä jotta saan 4G:stä irti enemmän kuin 10-15 megaa.
Soneran 4G ei edes McDonaldsin kohdalla toiminut kunnolla vaikka palkkeja 3/4, täällä lehtoniemessä taas Sonera pudottaa jopa 3G:ssäkin 1-2/4:ään ja välillä mennään jopa EDGE:en. Soneran 3G myös antaa vain 6-8 megaa sisään.
Saunalahti taas antaa jopa 3G:llä ja 4G:llä 1/4 palkeilla lähemmäks 20 megaa sisään, ja joutenlahden kohdalla tuleekin jo 50/25 kun täydet tolpat. Saunalahden 3G pysyy myös lähes poikkeuksetta täysillä palkeilla, tai korkeintaan 3/4.
Tästäkin Soneralle vikailmoituksen tein mutta ei oo asiasta mitään tietoa, nyt menee hukkaan tuo Soneran rajaton liittymä kun huonon performanssin takia sitä ei yksinkertasesti voi käyttää. Sonera on ryssinyt nämä Varkauden systeemit kaikki totaalisen per***lleen. Alkuvuodesta Soneran 4G kuitenkin vielä toimi täällä lehtoniemessäkin hyvin (70/20 mbits).
Ja omasta mielestäni 40ms viive ei todellakaan ole hyväksyttävää kiinteälle laajakaistalle jos 4G mahdollistaa 30ms viiveen, ja ikäloppu ADSL jopa 10-20. VARSINKIN kun tämä kaista aikasemmin toimi tuolla 10-20ms viiveellä, omasta mielestäni tämä alkaa olemaan jo kusetuksen makua ja että palveluita huononnetaan tarkoituksella.
Ja edelleenkään ei ole kerrottu että mistä johtui tuo aiemmin tapahtunut viiveen hetkellinen putoaminen takaisin sinne 20ms alueelle, miksi ei sitä ole voitu tutkia ja selvittää niin jospa se putoaisi sinne ihan lopullisestikin eikä vain pariksi tunniksi. Koska jokuhan siellä selvästi nostaa tuota viivettä ja hetkellisesti sitten tapahtui jotain jolloin viive palasi parin tunnin ajan takaisin normaaliksi.
No nyt! Nyt ollaan menossa oikeeseen suuntaan!
Pitääkääpä nyt tämä linja niin alkaa hyvä tulemaan!
Vielä kun tuo pomppiminen vähenisi niin olisi bueno, mutta pääasia että average on nytten 20 alueella!
EDIT: Facebookista sain tiedon että siellä on oikeasti korjattu nyt se ongelma
Yes! Nyt alkaa täälläkin homma pelittämään niin kuin pitääkin. Avg pingi pyörii 20ms pintaan ja heiluminenkin suht hyvin kurissa. Pitää kaivaa pelikamppeet naftasta ja lähteä kokeilemaan, josko sitä jopa pysyisi servolla. :smileylol:
Ja taas kyykkää netti.....
Täälläkin on ollu packet lossia pitkin viikkoa nyt, tuli jo taas vikailmoitusta laitettua sisään vaikka tää oli jo ihan tiedossa et kevät/syksy(lämpötilojen vaihtelut) + sonera kaapeli = ei toimi
Taas on alkanut taas aika rankat pakettien häviämiset:
Punainen viiva merkkaa pakettihäviötä (0-100%).
Vikailmoitus tehty. Kokeiltu kahdella eri kaapelimodeemilla.
Yhteys toimii välillä lähes "normaalisti" mutta sitten iskee tuollaisia 50% pakettihävikkejä tai kokonaan poikki.
Pakettihäviötä on kyllä tullut joka päivä useiden kuukausien ajan, mutta nyt tilanne on pahentunut täysin käyttökelvottomaan kuntoon.
Olisikohan noita pakettihäviöitä mahdollista korjata joskus? Onhan tässä jo odoteltu yksi vuosi ja pari kuukautta...
Onneksi Varkauteen on tulossa vihdoin kilpaileva palveluntarjoaja. Toivottavasti tulevaisuudessa en joudu koskaan enää olemaan Soneran asiakas.
P.S. Tämän viestin lähettämiseenkin tarvitsin pari modeemin boottausta ja ip-osoitteen uudelleen hakuja.
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.