Skip to main content

Heisan!

Onko kaapelin kautta tulevassa netissä ominaisuutena toistuva verkosta tippuminen?  Meillä yhteys katkeaa n . 1-2 x tunnissa jolloin modeemit räpsäsee valot pois ja sen jälkeen alkaa hakemaan yhteyttä uudelleen. Tämä on todella raivostuttavaa. Nyt on kokeilussa jo toinen cisco modeemi. Edellisen kanssa ollut ongelmia taas siinä, että koneen  mennessä valmiustilaan yhteys koneen ja modeemin välillä katkesi. 


@sadustar kirjoitti:


Heisan!



Onko kaapelin kautta tulevassa netissä ominaisuutena toistuva verkosta tippuminen?  Meillä yhteys katkeaa n . 1-2 x tunnissa jolloin modeemit räpsäsee valot pois ja sen jälkeen alkaa hakemaan yhteyttä uudelleen. Tämä on todella raivostuttavaa. Nyt on kokeilussa jo toinen cisco modeemi. Edellisen kanssa ollut ongelmia taas siinä, että koneen  mennessä valmiustilaan yhteys koneen ja modeemin välillä katkesi. 






Eihän tuollainen kuulu perinteisiin ominaisuuksiin, että yhteys katkeilee. Tässä tapauksessa olisikin paras tehdä vikailmoitus omien sivujen kautta tai soittamalla suoraan vikapalveluun 020 690 101. Pystyvät siellä tutkailemaan, että missä voisi olla ongelmaa.


Täsmälleen samaa ongelmaa täällä (TKU) vajaa viikko sitten kytketyn yhteyden kanssa.

 

Oletko saanut asiaan jotain apua?

 

 

 


Hei,

 

No meilläkin on melkein samaa juttu. 2 viimeistä päivää ADSL yhteys katkeaa monta kertaa päivässä (n. 10). Tämä tilanne on alkanut n. kuukauden sitten, mutta katko oli muutama kertaa päivässä (n. 1-2). Käytössä on modeemin alkuperäinen puhelinjohto. Tarkistattehan ystävällisesti mistä ongelma johtuu? Kiitos.


Soitettu vikapalveluun ja samaa ongelmaa on kuulemma paljon tällähetkellä. Ei tietoa milloin saadaan korjattua. Lähettävät viestin kun yhteys kunnossa.

 

Varma kevään merkki saapunut tännekin jo. Eli pätkivä netti.

 

Pitänee aloitella vikailmoitusten teko että saa asentajan laittamaan vahvistimet kesäkuntoon ;)


Meillä myös yhteys pätkii nykyisin usein. Olisiko mahdollista saada uusin firmware tuohon meidän modeemiin? Eli kyseessä Thomson TCW770, nykyinen firmware STB6.01.12


Kaikista yhteyksiin liittyvistä jatkuvista ongelmista tulee olla yhteydessä meidän vikapuolelle. Tämä hoituu kätevästi esimerkiksi Omien Sivujen kautta, tai sitten soittamalla.



 



@Henttte tervetuloa Klaaniin! päivityspyynnöt hoituu myöskin vikapuolen kautta. :)


Jos kyseessä on se ciscon kaapelimodeemi, siellä on asetuksissa sellainen hassu juttu joka resetoi yhteyden kerran tunnissa.
Huomasimme sen ihan vahingossa kun ihmetytti ja aloimme kellottamaan välejä niin sekunnilleen kerran tunnissa.
Eli, asetuksissa löytyy kohta (en muista mitä siinä tarkalleen lukee) jossa on joku timeout tms kerran 60 minuutissa, sitä ei saa kokonaan pois mutta saa muutettua 9999minuuttiin joka on noin kerran viikossa.

http://192.168.0.1/LanSetup.asp

Client Lease Time: <- nollaksi

 

Olisko toi vika?.Toinen tapa on laittaa ne kiinteiksi ip:ksi siitä pre-assingned dhcp ip kohdasta.


Vastaa