Skip to main content

Asun Lappeenrannassa ja miulla seuraavanlaista vikaa, ollu käytännössä siitä alkaen kun kaapelinetin Soneralta hommasin loppukesästä.

Asentajakin käyny kahteen kertaan tekemässä mittauksia ja silloin kaikki näyttää hyvältä. 4 eri Modeemia on kokeiltu ja samat viat jatkuu aina vaan. Eli saattaa toimia montapäivää ilman mitään ongelmia ja kun sit netin pätkäsee niin se kestää yleensä 1-3 minuuttia, näitä saatta tulla päivittäin ja useita kertoja. Modeemissa kaikki valot palaa mutta se vaan pätkäsee netin. Asentaja epäili että joko meidän osoitteen kaapeloinnissa on vikaa tai sitten naapurin tai joku meidän oma sähkölaite antaa häiriötä joka aiheuttaa pätkintää. Hankala asia jota tuskin saa ratkaistua.. Hymiö Surullinen Tänään on 2 kertaan kaatanut yhteyden. Viimeisin n. 11.30.

Kyllä se harmittaa kun kattelee Viasatilta vaikka fudismatsia ja sit kesken pelin lyö kuvan jumiin ja ruudun pimeeks vaikuttaa vain HD tason lähetyksiin, normi TV kanavat näkyy kyllä.

En tiedä että mitä pitäs tehdä...

Onko muita samaan ongelmaan törmänneitä??

Nuo on vähän hankalia aina tutkia jos vika ei ole päällä silloin kun asentaja on tutkimassa. Suosittelen kuiten tekemään vikailmoituksen liittymästä jos se vielä pätkii.


Moikka!! Tänään on ollu taas "hyvä" päivä.. Jo 3 kertaa pätkiny. Viimosin kesti useita minuutteja ja buuttas koko modeemin samalla.. 😞 Olenhan mie noita häiriöilmoituksia jo tehny varmaan 5kpl kaiken kaikkiaan, nyt en ole enää viime kerran jälkeen jaksanut tehdä. Siitäkin on aikaa 2-3 viikkoa. Onhan sitä tutkittu, mutta ei se vika ole mihinkään hävinnyt..

 

Asentaja viime kerralla sano että ei rupea taloyhtiö piuhoja tutkimaan yhden virheilmoituksen takia, ja se ei taida enää siinä vaiheessa teille kuulua. Olen vaihtanut pistokettakin jo kertaalleen, mutta ei se hommaa parantanut.

 

Jotenkin vaikuttaa että tää jää tutkimatta.. 😞 Kyllä tää *******ii ihan urakalla...


Jollakulla jokin huonolaatuinen kaapeli/laite joka vuotaa häiriöitä kaapeliverkkoon. Tai jokin sähkölaite käynnisty jossain ja sen häiriö pääsee verkkoon ja pätkäisee. Tiedä sitä, nuo on lähes henkimaailman juttuja.


...kannattaa vilkaista onko modeemiisi tullut uusi ohjelmapäivitys ! Viestintäviraston mukaan suuri osa Zyxel modeemeista oli palveluksenestohyökkäyspöpön käytössä. Korjaava päivitys masiinaan.

Jos jaksat lukea modeemin käyttöohjetta, niin siellä kerrotaan ja netistäkin löytyy samat löpinät. Muutamalla napin painalluksella selviää.

Tämä auttoi ainakin minulla !


Miulla ei ole Zyxeliä. Tulee kaapelin kautta ja käytössä Soneran tarjoamat kaapelimodeemit. Technicolor EPC 3928. Joku vuotaa jostain häiriötä verkkoon mikä vaikuttaa miulla.. Olen yrittänyt selvittää onko omissa laitteissa joku joka antaa häiriötä kun laittaa päälle, mutta ei ole vielä selvinnyt.. 🙂 Nää on just näitä henkimaailman asioita.. Harmittaa toimimattomuus kun hintakaan ei juuri nyt päätä huimaa, 9.90€ kk..  Halvempaa ei löydy, tosin toimivampi ehkä.. :D


Se voi tosiaan olla vaikka naapurin viallinen digiboxi joka aiheuttaa pätkmistä sinun nettiyhteydelle. Juuri sen takia näitä on asentajallakin vaikea saada tutkittua ja korjattua.


EPC 3928 on Ciscon mallinumero, jos on Technicolor niin varmaan joku muu malli.


Nyt jo kerkes olemaan sellasen 8min pois pelistä. Alko 9.02 ja päätty 9.10.. Pariin otteeseen modeemi käynnisteli itsensä. Miulla on nyt 2 modeemia eri pistokkeissa käytössä. Toiseen pelkästään Pc kytkettynä langattomasti ja toisessa digiboksi, tv ja xboksit langallisesti. Molemmat buuttaili itsensä samaan aikaan ja katkas yhteydet. Taitaa olla aika vaihtaa liittymää.. Tää on liian yleistä ja kismittää jo liikaa.. :( 


Ei kai yhdessä kaapeliliittymässä voi käyttää kahta modeemia yhtä aikaa ? Alussa kirjoitit netin pätkimisestä, nyt modeemi(e)n boottailusta. Oletko kokeillut yhdellä modeemilla kerrallaan ?


Eilen oli vaan 2 modeemia kokeilumielessä käytössä. Yleensä vika on sitä että modeemissa kaikki valot palaa mutta katkaisee yhteydet. Tänään on ollu sit että buuttaa modeemin. Tätä on tapahtu tänään 2 kertaa peräkkäin. Asentaja itse sano että epäilee jonkun sähkölaitteen vuotavan verkkoon ja se aiheuttas miulla sen pätkimisen. Ilmeisesti meidän talosta ei muilla ole vastaavaa vikaa. Eli vaihtoehdot alkaa olemaan rajattu joko kaapelointi vikaan tai jonkun naapurin sähkö laite aiheuttaa häiriötä miulle..



@PasiS kirjoitti:

EPC 3928 on Ciscon mallinumero, jos on Technicolor niin varmaan joku muu malli.


@PasiS kirjoitti:

Ei kai yhdessä kaapeliliittymässä voi käyttää kahta modeemia yhtä aikaa ? Alussa kirjoitit netin pätkimisestä, nyt modeemi(e)n boottailusta. Oletko kokeillut yhdellä modeemilla kerrallaan ?

Technicolor osti Ciscon modeemibisneksen ja uudemmat firmwaret, mitkä noihin 3928 purkkeihin tulee on jo Technicolor brändäyksellä.

 

Ja yhdessä kaapeliliittymässä voi käyttää vaikka tuhatta modeemia yhtäaikaa kunhan kaikkien MAC on operaattorin puolelta sallittu.

 

 


Vastaa