Skip to main content

Tervehdys

Kun tuo vikapalvelu on niin hidas...niin menisikö täältä.

PingPlotter Pro ilmoittaa jatkuvaa pätkimistä seuraavilla solmukohdilla/reitittimillä:

141.208.195.149

62.115.138.237

Nämä näyttäisi olevan teidän solmuja, voisitteko tarkastaa?

 


@Jacuci@  kirjoitti:


Tervehdys



Kun tuo vikapalvelu on niin hidas...niin menisikö täältä.



PingPlotter Pro ilmoittaa jatkuvaa pätkimistä seuraavilla solmukohdilla/reitittimillä:



141.208.195.149



62.115.138.237



Nämä näyttäisi olevan teidän solmuja, voisitteko tarkastaa?



 






Tarkistetaan tämä toki, mutta onko sinulla jokin ongelma meidän nettiyhteyden kanssa?



 



Tässä on hyvä ottaa huomioon että tuo on normaalia että meidän verkonlaite ei vastaa pingiin, vaan laite keskittyy varsinaiseen tehtäväänsä.



PingPlotter avaa tätä myös omassa manuaalissaan:



"Some routers just don't prioritize timed out ICMP requests very high (ICMP requests where the TTL equals 0 after reaching them). If the hop right after consistently performs well, just don't factor this hop into your troubleshooting equation (i.e. ignore it)."



@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@Jacuci@  kirjoitti:

Tervehdys

Kun tuo vikapalvelu on niin hidas...niin menisikö täältä.

PingPlotter Pro ilmoittaa jatkuvaa pätkimistä seuraavilla solmukohdilla/reitittimillä:

141.208.195.149

62.115.138.237

Nämä näyttäisi olevan teidän solmuja, voisitteko tarkastaa?

 


Tarkistetaan tämä toki, mutta onko sinulla jokin ongelma meidän nettiyhteyden kanssa?

 

Tässä on hyvä ottaa huomioon että tuo on normaalia että meidän verkonlaite ei vastaa pingiin, vaan laite keskittyy varsinaiseen tehtäväänsä.

PingPlotter avaa tätä myös omassa manuaalissaan:

"Some routers just don't prioritize timed out ICMP requests very high (ICMP requests where the TTL equals 0 after reaching them). If the hop right after consistently performs well, just don't factor this hop into your troubleshooting equation (i.e. ignore it)."


Terve, ainakin Tampereella omassa liittymässäni tuntuisi tällä hetkellä olevan ongelma (sunnuntaina huomasin hiukan ennen klo 16), että Telian liittymän antamat DNS-serverit eivät toimi ja siten iPadillä ja muilla laitteilla ei internet-yhteys toimi. Kun konffasin googlen DNS-serverit päätelaitteisiini (8.8.8.8 ja 8.8.4.4), niin alkoi taas internet-yhteys toimia.

 

DNS-serveriongelmaa taisi olla viimeksi laajemmin talvella tms. Voi toki olla eri vika alkuperäisellä kirjoittajalla, jos on vikaa.


 




@Laanik@  kirjoitti:



@JuhoOlliLo@  kirjoitti:



@Jacuci@  kirjoitti:


Tervehdys



Kun tuo vikapalvelu on niin hidas...niin menisikö täältä.



PingPlotter Pro ilmoittaa jatkuvaa pätkimistä seuraavilla solmukohdilla/reitittimillä:



141.208.195.149



62.115.138.237



Nämä näyttäisi olevan teidän solmuja, voisitteko tarkastaa?



 






Tarkistetaan tämä toki, mutta onko sinulla jokin ongelma meidän nettiyhteyden kanssa?



 



Tässä on hyvä ottaa huomioon että tuo on normaalia että meidän verkonlaite ei vastaa pingiin, vaan laite keskittyy varsinaiseen tehtäväänsä.



PingPlotter avaa tätä myös omassa manuaalissaan:



"Some routers just don't prioritize timed out ICMP requests very high (ICMP requests where the TTL equals 0 after reaching them). If the hop right after consistently performs well, just don't factor this hop into your troubleshooting equation (i.e. ignore it)."






Terve, ainakin Tampereella omassa liittymässäni tuntuisi tällä hetkellä olevan ongelma (sunnuntaina huomasin hiukan ennen klo 16), että Telian liittymän antamat DNS-serverit eivät toimi ja siten iPadillä ja muilla laitteilla ei internet-yhteys toimi. Kun konffasin googlen DNS-serverit päätelaitteisiini (8.8.8.8 ja 8.8.4.4), niin alkoi taas internet-yhteys toimia.



 



DNS-serveriongelmaa taisi olla viimeksi laajemmin talvella tms. Voi toki olla eri vika alkuperäisellä kirjoittajalla, jos on vikaa.






Juuri nyt on ongelmaa Cloudflaren palveluissa, joten satunnaiset verkkopalvelut eivät välttämättä toimi juuri nyt.



@Laanik@  kirjoitti:






Terve, ainakin Tampereella omassa liittymässäni tuntuisi tällä hetkellä olevan ongelma (sunnuntaina huomasin hiukan ennen klo 16), että Telian liittymän antamat DNS-serverit eivät toimi ja siten iPadillä ja muilla laitteilla ei internet-yhteys toimi. Kun konffasin googlen DNS-serverit päätelaitteisiini (8.8.8.8 ja 8.8.4.4), niin alkoi taas internet-yhteys toimia.



 



DNS-serveriongelmaa taisi olla viimeksi laajemmin talvella tms. Voi toki olla eri vika alkuperäisellä kirjoittajalla, jos on vikaa.






Mitkä nämä DNS:n osoitteet olivat jotka tulivat meidät verkosta?

DNS:n kanssa ei ole havaittu ongelmia ja mikäli ongelmia tulisi niin tämä näkyisi heti todella suurella käyttäjäkunnalla. 



@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@Laanik@  kirjoitti:


Terve, ainakin Tampereella omassa liittymässäni tuntuisi tällä hetkellä olevan ongelma (sunnuntaina huomasin hiukan ennen klo 16), että Telian liittymän antamat DNS-serverit eivät toimi ja siten iPadillä ja muilla laitteilla ei internet-yhteys toimi. Kun konffasin googlen DNS-serverit päätelaitteisiini (8.8.8.8 ja 8.8.4.4), niin alkoi taas internet-yhteys toimia.

 

DNS-serveriongelmaa taisi olla viimeksi laajemmin talvella tms. Voi toki olla eri vika alkuperäisellä kirjoittajalla, jos on vikaa.


Mitkä nämä DNS:n osoitteet olivat jotka tulivat meidät verkosta?

DNS:n kanssa ei ole havaittu ongelmia ja mikäli ongelmia tulisi niin tämä näkyisi heti todella suurella käyttäjäkunnalla. 


En huomannut ottaa niitä ylös. Tällä hetkellä tarjoaa näitä: 193.210.18.18,193.210.19.19. Mutta laitoin kaikkiin päätelaitteisiini manuaalisesti nyt, joten ongelma on poistunut (eikä varmaan ilmene ellei googlen serverille joskus yhteys ole poikki).



@Jacuci@  kirjoitti:


Tervehdys



Kun tuo vikapalvelu on niin hidas...niin menisikö täältä.



PingPlotter Pro ilmoittaa jatkuvaa pätkimistä seuraavilla solmukohdilla/reitittimillä:



141.208.195.149



62.115.138.237



Nämä näyttäisi olevan teidän solmuja, voisitteko tarkastaa?



 






Nämä on tarkistettu ja toimivat normaalisti. 


Vastaa