Viime päivinä (18-19.11) yhteys katkeaa toistuvasti ja mikään muu ei auta kuin Docsis modeemin resetointi. Näin pahasti ei ole aikaisemmin pätkinyt, silloin n kerran kuukaudessa, nyt varmaan 5-6 kertaa kahdessa päivässä. Ollaanko jossain tekemässä jotain mitä häiritsee?
Tiedossa ei ole häiriöitä tuolta alueelta. Oletko keskustellut naapureiden kanssa onko heillä ollut samanlaista ongelmaa? Kaapelinetin häiriöissä on tärkeää testata myös TV:n toiminta, jos sellainen on käytössä, eli näkyykö lähetyksissä mitään häiriöitä? Jos asunnossa on useampia antennipistokkeita, joihin modeemin ja/tai television voi kytkeä, kannattaa nekin kokeilla läpi. Suosittelen testaamaan myös toista antennikaapeli modeemin ja pistokkeen välillä.
Pätkivä yhteys kertoisi signaalin heikkoudesta / häiriöistä, joka voi johtua ihan liittimistä, sisäverkosta tai meidän verkonlaitteista. Ongelma verkonlaitteella näkyisi todennäköisesti myös muissa asunnoissa, kuten myös mahdollinen sisäverkon ongelma voi heijastua useampaan asuntoon. Eri pistokkeita ja kaapeleita testaamalla voi rajata tätä ongelmaa tehokkaasti.
Modeemi on ollut samassa paikassa ja samojen piuhojen kanssa kytkettynä jo toista vuotta enkä ole nytkään muuttanut mitään mutta nyt yhteys taas toimii ilman pätkimistä. Tästä voidaan olettaa että ongelma oli jossain muualla. Muutaman viikon päästä kaapelista päästään eroon kun taloyhtiö kytketään Telian kuituverkkoon. Toivottavasti yhteydet pelittävöt silloin kunnolla kun moni tekee etätyötä ja on paljon riipuvainen toimivasta verkosta.
@zeffi kirjoitti:
Modeemi on ollut samassa paikassa ja samojen piuhojen kanssa kytkettynä jo toista vuotta enkä ole nytkään muuttanut mitään mutta nyt yhteys taas toimii ilman pätkimistä. Tästä voidaan olettaa että ongelma oli jossain muualla. Muutaman viikon päästä kaapelista päästään eroon kun taloyhtiö kytketään Telian kuituverkkoon. Toivottavasti yhteydet pelittävöt silloin kunnolla kun moni tekee etätyötä ja on paljon riipuvainen toimivasta verkosta.
Kuulostaa tosiaan siltä, että ongelman aiheuttaja löytyisi asunnon ulkopuolelta. Ongelman jatkuessa suosittelen jättämään meille yhteydestä häiriöilmoituksen.
Vaikka liittymän tekniikkaa ollaan vaihtamassa piakkoin tulee yhteyden nykyisellä tekniikalla toimia normaalisti siihen saakka.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.