Skip to main content
Ratkaistu

Kaapeliyhteys pätkii vartin välein

  • December 16, 2025
  • 3 kommenttia
  • 16 katselukertaa

 

10-20 min välein heittää lähtevän signaalin modulaation alas normaalista 64:stä, 32, 16 ja sitä pienempää ei ilmeisesti siedä kun iskee jonkun resetin ja netti pätkäisee 10-30 sekunniksi. Tästä yksi vikailmoitus takana, mikä korjasi ongelman n. viikoksi ja nyt taas sama setti. Silloin tekstiviestin mukaan alueellinen ongelma, mutta taitaa olla vaan joku valmispohja siinä viestissä. 

 

Asentaja jo käynyt ja laittanut vaimentimen linjaan minkä jälkeen signaaliarvot kuulemma hyvät niin talovahvistimelle kuin sisälle asuntoonkin. 

 

Millähän tälläisesta nyt pääsisi kokonaan eroon. Ei pysty tekemään töitä ollenkaan kun laitteet ei siedä tälläisiä jatkuvia räpsyjä, mukava aamulla availla tietokonetta ja ihmetellä pystyykö tänään työskentelemään kotoa käsin vai onko lähdettävä toimistolle kun netti ei toimi. 

Ratkaisu jäseneltä KaPetri

 

Esitin asiani epäselvästi, tarkoitus ei ole päästä eroon liittymäsopimuksesta vaan säännöllisistä vikailmoitusten rustaamisista. 

Aivan, kiitos tarkennuksesta. Häiriöilmoitus olisi tässä tilanteessa oikea askel eteenpäin. Vaikuttaa siltä, että siellä on jokin poikkeama jäänyt viimekäynnillä havaitsematta, jos muutoksia on tehty ja siitä huolimatta ongelmat jatkuvat. 

Kirjaathan vikailmoitukselle pari tarkkaa ajankohtaa, jotta asiantuntija pääsee nopeammin lokeista tutkimaan mitä liittymässä/kiinteistövahvistimella tapahtuu. Henkilökohtaisesti suosittelen jättämään kirjallisen häiriöilmoituksen, sillä sen kautta saat parhaiten välitettyä/selitettyä ongelman yksityiskohtia. 

3 kommenttia

Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • December 16, 2025

 

10-20 min välein heittää lähtevän signaalin modulaation alas normaalista 64:stä, 32, 16 ja sitä pienempää ei ilmeisesti siedä kun iskee jonkun resetin ja netti pätkäisee 10-30 sekunniksi. Tästä yksi vikailmoitus takana, mikä korjasi ongelman n. viikoksi ja nyt taas sama setti. Silloin tekstiviestin mukaan alueellinen ongelma, mutta taitaa olla vaan joku valmispohja siinä viestissä. 

 

Asentaja jo käynyt ja laittanut vaimentimen linjaan minkä jälkeen signaaliarvot kuulemma hyvät niin talovahvistimelle kuin sisälle asuntoonkin. 

 

Millähän tälläisesta nyt pääsisi kokonaan eroon. Ei pysty tekemään töitä ollenkaan kun laitteet ei siedä tälläisiä jatkuvia räpsyjä, mukava aamulla availla tietokonetta ja ihmetellä pystyykö tänään työskentelemään kotoa käsin vai onko lähdettävä toimistolle kun netti ei toimi. 

Onpa tympeää ettei yhteyttä ole saatu toimimaan vakaasti. Oletko tuon asentajakäyntiä vaatineen vikailmoituksen jälkeen jättänyt uutta vikailmoitusta?

Palvelun tarjoajalla on korjausoikeus palveluun, jos sopimus on määräaikainen. Ilmoitettu vika pitää kuitenkin saada korjattua kohtuullisessa ajassa, jos ongelma johtuu palveluntarjoajan osuudesta. Itse näkisin, että toistuvat samankaltaiset ongelmat liittymässä, jotka eivät johdu asiakkaan laitteistosta ovat määräaikaisen liittymäsopimuksen purkuperuste. Tietenkin palveluntarjoaja saa ensin yrittää korjausta muutamaan otteeseen, ja nämä häiriöt pitää huomoida liittymän laskutuksessa. 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • December 16, 2025

 

10-20 min välein heittää lähtevän signaalin modulaation alas normaalista 64:stä, 32, 16 ja sitä pienempää ei ilmeisesti siedä kun iskee jonkun resetin ja netti pätkäisee 10-30 sekunniksi. Tästä yksi vikailmoitus takana, mikä korjasi ongelman n. viikoksi ja nyt taas sama setti. Silloin tekstiviestin mukaan alueellinen ongelma, mutta taitaa olla vaan joku valmispohja siinä viestissä. 

 

Asentaja jo käynyt ja laittanut vaimentimen linjaan minkä jälkeen signaaliarvot kuulemma hyvät niin talovahvistimelle kuin sisälle asuntoonkin. 

 

Millähän tälläisesta nyt pääsisi kokonaan eroon. Ei pysty tekemään töitä ollenkaan kun laitteet ei siedä tälläisiä jatkuvia räpsyjä, mukava aamulla availla tietokonetta ja ihmetellä pystyykö tänään työskentelemään kotoa käsin vai onko lähdettävä toimistolle kun netti ei toimi. 

Onpa tympeää ettei yhteyttä ole saatu toimimaan vakaasti. Oletko tuon asentajakäyntiä vaatineen vikailmoituksen jälkeen jättänyt uutta vikailmoitusta?

Palvelun tarjoajalla on korjausoikeus palveluun, jos sopimus on määräaikainen. Ilmoitettu vika pitää kuitenkin saada korjattua kohtuullisessa ajassa, jos ongelma johtuu palveluntarjoajan osuudesta. Itse näkisin, että toistuvat samankaltaiset ongelmat liittymässä, jotka eivät johdu asiakkaan laitteistosta ovat määräaikaisen liittymäsopimuksen purkuperuste. Tietenkin palveluntarjoaja saa ensin yrittää korjausta muutamaan otteeseen, ja nämä häiriöt pitää huomoida liittymän laskutuksessa. 

 

Esitin asiani epäselvästi, tavoite ei ole päästä eroon liittymäsopimuksesta vaan säännöllisistä vikailmoitusten rustaamisista. 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • Ratkaisu
  • December 16, 2025

 

Esitin asiani epäselvästi, tarkoitus ei ole päästä eroon liittymäsopimuksesta vaan säännöllisistä vikailmoitusten rustaamisista. 

Aivan, kiitos tarkennuksesta. Häiriöilmoitus olisi tässä tilanteessa oikea askel eteenpäin. Vaikuttaa siltä, että siellä on jokin poikkeama jäänyt viimekäynnillä havaitsematta, jos muutoksia on tehty ja siitä huolimatta ongelmat jatkuvat. 

Kirjaathan vikailmoitukselle pari tarkkaa ajankohtaa, jotta asiantuntija pääsee nopeammin lokeista tutkimaan mitä liittymässä/kiinteistövahvistimella tapahtuu. Henkilökohtaisesti suosittelen jättämään kirjallisen häiriöilmoituksen, sillä sen kautta saat parhaiten välitettyä/selitettyä ongelman yksityiskohtia.