Skip to main content

Asiakaspalvelu monitoroinut ja kaikki kuulemma ok??



Tracert ja PingPlotterilla koko ajan sama tulos.



"hoppi" 3 koko ajan pois ja "hoppi" 5 lähes 60 ms tasaisesti.



Tuon IP:n otin aiemmasta keskustelusta josta en löytänyt vastausta ongelmaan.



Mikä tässä mättää / miten edetään?



 





Edit JoonasLam: upotettu kuva

Et ole ainoa - näitä on ihmetelty tällä palstalla aiemminkin mm. tässä ketjussa ja tässä. Keskustelujen perusteella kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Kiinteä 5G ei ole sama kuin kiinteä nettiliittymä. Nykyinen 5G on vasta 4G:n jatke - en edes puhuisi 5G:stä vaan ennemmin 4.5G:stä. Vasta kun aito 5G SA tulee saataville joskus vuosien kuluttua niin toiminta voi parantua, mutta ainakaan niissä kaikisssa nopeimmissa tukareissa ei tule olemaan kovin pitkä kantama (luokkaa satoja metrejä vain) eli ei se läheskään joka paikkaan auta, eikä etenkään auta tämän päivän ongelmiin vielä mitään. Kuitua tai kaapelinettiä peliin.


Matka tukiasemaan on 220 m eikä suurempia esteitä ole. onko tämä riittävä syy purkaa kauppa ja etenkin saada asennuksen hinta takaisin (499 e) koska tuote ei ole vakaa / toimi luvatulla tavalla?


Missään ei taideta luvata tiettyä tasoa latenssille, eli nihkeää voi olla. Mutta kuluttajaviranomaisella uhkaaminen voi auttaa.


Katson ensin mitä vastaavat tekemääni reklamaatioon koskien tämän liittymän kaupanpäällisiksi luvattujen kuulokkeiden osalta joita ei ole toimitettu eikä mitään yhteydenottoa Telian suunnalta (itse olen tehnyt kaksi kyselyä aspaan ja nyt tein virallisen reklamaation) !

 


Vastaa