@Aspidov@ kirjoitti:
Kiinteä yhteytemme (talolaajakaista 100 Mbit/s) on katkeillut epäsäännöllisesti kytkentäpäivästä lähtien. Katkeilua tapahtuu usean kerran viikossa ja katkos kestää 10 s - 10 min. Kaikki laitteemme (puhelimia lukuunottamatta) on kytketty kiinteällä verkkokaapelilla ja kaikista laitteista myös katoaa yhteys. Reititin vastaa katkoksen aikana normaalisti ping kyselyihin. Raivostuttava ongelma.
Viimeisin katkos 6.11.2020 klo 16.07 alueella 00760 Helsinki.
Reitittimen uudelleenkäynnistys ei ole ratkaissut ongelmaa.
Reititin: technicolor CGA2121TCH1
Onko tähän jollain ratkaisua vai vikailmoa vain tekemään?
Moikka @Aspidov ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!
Muutamia testejä voisi vielä kokeilla ja sen jälkeen häiriöilmoitusta, ellei yhteys parane näillä vinkeillä.
Asunnosta kannattaa kokeilla toinen antennipistorasia, jos sellaisia löytyy. Jos asunnon antennipistorasiasta löytyy seinässä oleva kierreliitin, tulee modeemi kytkeä siihen. Muussa tapauksessa täytyy tosiaan käyttää modeemin mukana tullutta adapteria.
Modeemille voisi kokeilla resetointia laitteen takaa löytyvästä reset -painikkeesta painamalla 10 sekuntia, ellei sitä ole tullut jo kokeiltua.
Toista modeemia voi myös kokeilla. Teliakaupasta voi tarvittaessa kysäistä modeemia lainaan. Tai jos kotoa löytyy toinen modeemi, voi häiriöilmoituksiin yhteyttä ottamalla laitteeseen saada yhteyden testauksen ajaksi.