Skip to main content

Modeemissani kotosalla on jo kauan ollut ongelmia nettiyhteyden kanssa, joka on Telian. Jos vahingossa joku on irroittanut modeemin virtajohdon, on saanut odottaa tunteja jotta nettiyhteys palautuisi. Nyt kuitenkin nettiyhteys on ollut kauemminkin poissa (1-2vk), vaikka johtoihin tai koko modeemiin ei ole koskettu. Power- sekä WLAN -valot ovat päällä, mutta itse Internet -valo sammuksissa. Olen monta kertaa resetoinut modeemin ja koittanut päivitellä firmwareja tuloksetta. Johtoja ja pistorasioitakin olen yrittänyt vaihtaa. Modeemina siis Zyxel AMG1202-T10B. Apu olisi tarpeen.



 



Edit HannaMarikaL: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

Moikka @zuhoo ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!



 



Syttyykö modeemissa DSL valo vilkkumaan / palaako kiinteästi? Valo kertoo siitä, saako se kiinteän kaistan, eli puhelinverkon kautta, yhteyttä keskukselle. Jos tämä ei pala, suosittelen testaamaan toista modeemia. Telian kaupoista voi käydä kysymässä lainamodeemia.

Oletko ollut asiasta vielä yhteydessä meidän asiakaspalveluun, jotta yhteyden tila tarkistetaan? Se on hyvä tehdä, koska toimimattoman yhteyden syy voi löytyä myös verkon puoleltakin. Jos häiriötä havaitaan meidän verkossa, aloitetaan sen korjaus meidän toimesta.

Jos yhteys toimii toisella modeemilla, on modeemi rikkoontunut ja silloin täytyy hankkia uusi modeemi tilalle.


Joo! Tämä osoittui ratkaisuksi. DSL -valo ei ollut päällä ja mittarin mukaan sähkö ei kulkenut koko johdossa. Ei muuta kuin uusi johto kaupasta ja nyt taas netti toimii! Kiitos paljon!


Hieno juttu! Kiitos, että kävit vielä kuittamassa tänne ratkaisun :smileyhappy:


Vastaa