@TeroRe@ kirjoitti:
Keskustelu kiertää edelleen kehää.
Sehän se tässä on - tämä on se epätoivon kehä, kun asiat eivät etene - eikä kehitys kehity.
@TeroRe@ kirjoitti:
Ymmärrän toki että ette tyydy mihinkään muuhun vastaukseen kuin siihen, että kerromme että päivästä xx.yy.zzzz alkaen kuitukohteiden uppikaista nousee.
Eikös kuitenkin 5G verkollekin ole päivämäärät tiedossa, milloin se suurin piirtein tulee minnekin saataville... Mielestäni olisi tasapuolista, että myös kuituverkon asiakas saisi jotain päivämääriä kalenteriinsa.
@irritus@ kirjoitti:
Nimenomaisesti Telia tässä heittää kuukaudesta toiseen perättömiä väitteitä niitä kohteita koskien, joissa on jo 1000 Mbit/s kytkimet, aivan kuten @SINAD @tonde88, @WestSidaz et al. ovat näihin jo puuttuneet.
Telian väitteiden perusteellahan 200/100 eikä 1000/100 Mbit/s liittymiä pitäisi olla Suomessa myynnissä lainkaan, koska jossakin päin Suomea on kuitenkin vielä 100 Mbit/s kytkimiä käytössä.
Siinä olet kyllä oikeassa, että keskustelu kiertää kehää. Mutta sitä se tulee tekemään niin kauan, kun Telia väittää mustia kytkimiään valkoisiksi.
Totta, olet oikeassa siinä jos asiaa tarkastellaan vain tiettyjä kohteita ajatellen. Olemme tosiaan puhuneet asiasta, perusteluineen, yleisellä tasolla. Hyvä kun tämä tuli esille, päästään asiassa toivottavasti nyt eteenpäin.
Oletan että jokaiselle Telian asiakkaalle tuli tuo asiakaskysely sähköpostiin niin vastatkaa siihen ja antakaa kuulua tämä turhautuminen tähän asiaan.
Ehkä ne palautteet menee tarkempaan syyniin ylemäpänä kuin nämä forumin keskustelut.
@Nordvindi@ kirjoitti:
Oletan että jokaiselle Telian asiakkaalle tuli tuo asiakaskysely sähköpostiin niin vastatkaa siihen ja antakaa kuulua tämä turhautuminen tähän asiaan.
Ehkä ne palautteet menee tarkempaan syyniin ylemäpänä kuin nämä forumin keskustelut.
Ei ainakaan tänne ole mitään tullut.
Ai mikä kysely? Ei kai ne kuituasiakkaiden mielipiteitä kysele, mobiilijonnet on tärkeimpiä.
Ei oo tännekkä tullu mitään kyselyitä.. Liekkö taas näitä samoja tutkimuksia kun noissa puolue kyselyissä.. kysytään 500 lta hesalaiselta mitä puoluetta kannattavat ja sen jälkeen painetaan uutiseen että suomen suosituin puolue tämä ja tämä kakkosena..
Onko tämä kysely kanssa sellainen että kysytään muutamalta henkilöltä ja suurin osa vastaa että kaikki ok ei hätää ja sit Telia voi sanoa ettei ketää kiinnostanu ja kysellään 10 vuoden päästä uusiks mikä tilanne?
Voihan se tietty olla että pitää olla ne täpät päällä että "saa lähettää moggulatarjougsia ja muuta roskaa" että tulee tollaset kyselyt läpi.
Tai sitten lähettävät niitä pikkuhiljaa.
@Nordvindi@ kirjoitti:
Oletan että jokaiselle Telian asiakkaalle tuli tuo asiakaskysely sähköpostiin niin vastatkaa siihen ja antakaa kuulua tämä turhautuminen tähän asiaan.
Ehkä ne palautteet menee tarkempaan syyniin ylemäpänä kuin nämä forumin keskustelut.
Millä otsikolla kysely saapui ja milloin sen sait? Pääsen sitten oikean kyselyn jäljille ja tarkistan mille kohderyhmälle se on jaettu.
"Auta meitä paremmaksi" ja eilen 20.04. se tuli.
"haluamme jatkuvasti parantaa palveluitasi, ja toivomme siksi, että ehdit vastaamaan asiakaskyselyymme. Mielipiteesi on meille arvokas ja toivomme, että viihdyt jatkossakin asiakkaanamme. Kyselyyn vastaaminen vie vain viisi minuuttia" ja jne.
@Nordvindi@ kirjoitti:
"Auta meitä paremmaksi" ja eilen 20.04. se tuli.
"haluamme jatkuvasti parantaa palveluitasi, ja toivomme siksi, että ehdit vastaamaan asiakaskyselyymme. Mielipiteesi on meille arvokas ja toivomme, että viihdyt jatkossakin asiakkaanamme. Kyselyyn vastaaminen vie vain viisi minuuttia" ja jne.
Kiitos, tämä auttoi paljon! 🙂> Tätä kyselyä on lähetetty tämän vuoden puolella asiakkaillemme, joilla on suoramarkkinointilupa voimassa. Kiitos sinulle kyselyyn vastaamisesta, josta saamme arvokasta palautetta.
Vai niin.. voisiko joku postata linkin siihen kyselyyn, että muutkin saisi osallistua? Markkinointilupa ei oikein iske, koska se markkinointi on käytännössä pelkkää mobiilimobiilimobiili...5G..5G, eli en tarvia, eikä kiinnosta.
Toisaalta... turhaa kai näihin on vastata mitään, koska tämä asiahan on jo loppuun käsitelty. Business owner sanoi, ettei suomalainen muoviämpärikansa tarvitse käyttöösä täyttä kaistanleveyttä, kuten se on naapurimaissa oletuksena.
Tuntuis olevan ihan kohdistettu kysely kun nillittää että "olet jos vastannut kiitos" kun koittaa sitä klikailla uusiksi.
@Nordvindi@ kirjoitti:
Tuntuis olevan ihan kohdistettu kysely kun nillittää että "olet jos vastannut kiitos" kun koittaa sitä klikailla uusiksi.
Eli ihan klassinen kyselyhuijaus, valitaan vastaajajoukko etukäteen niin saadaan halutunlaiset tulokset. Vastaajajoukko tässä ovat ne, jotka haluavat ottaa vastaan pelkästään mobiililaajakaistan ympärillä pyörivää mainontaa. Kysytään vaan heiltä, niin on varmaa että ainakaan kiinteän verkon puolella mikään ei tule kehittymään - ainakaan parempaan suuntaan. Täähän on tosiaan kuin puolueiden kannatuskyselyt. Hyvin olennaista siis, keneltä kysytään.
Homma olisi paljon uskottavampi jos tällaisiin voisi osallistua myös "minun telian" kautta tai linkki tulisi esimerkiksi laskun yhteydessä.
@SINAD@ kirjoitti:
Vai niin.. voisiko joku postata linkin siihen kyselyyn, että muutkin saisi osallistua? Markkinointilupa ei oikein iske, koska se markkinointi on käytännössä pelkkää mobiilimobiilimobiili...5G..5G, eli en tarvia, eikä kiinnosta.
Napsautapa markkinointiluvat vaikka joksikin aikaa päälle, saatat yllättyä.
@SINAD@ kirjoitti:
Toisaalta... turhaa kai näihin on vastata mitään, koska tämä asiahan on jo loppuun käsitelty. Business owner sanoi, ettei suomalainen muoviämpärikansa tarvitse käyttöösä täyttä kaistanleveyttä, kuten se on naapurimaissa oletuksena.
Sinä tiedät mitä tähän toiveeseen on vastattu mutta laitan tämän uudemman kerran, ketjussa mahdollisesti taustalla olevien uusien lukijoiden takia, jotta et laita meidän työntekijöiden suuhun mitään sellaista mitä emme ole sanoneet:
@SaJoonas@ kirjoitti:
Kiitokset ideasta ja toiveesta sekä aktiivisesta keskustelusta asian ympärillä. Olemme käyneet keskustelua meidän tuote- ja businessihmisten kanssa lähtevän kaistan uudistamiseen liittyen. Sain kuulla, että toistaiseksi meille ei ole tullut isommissa määrin toiveita nopeammasta upload-kaistasta ja siksi muutos ei ole juuri nyt kehitysputkessa. Tilanne voi kuitenkin muuttua nopeastikin. Elämme tottakai ajassa mukana ja tiedostamme, että nykyään uppaillaan erilaisia videoita ja tiedostoja, striimaillaan sekä tehdään etätöitä, missä nopeammasta uppikaistasta olisi ehdottomasti hyötyä. Jos yhä useampi asiakas kokee tarvitsevansa nopeampaa lähetysnopeutta tulevaisuudessa, niin asia otetaan meillä jälleen tarkempaan tarkasteluun.
Lisään tuon yllä olevan kommentin nyt myös tuonne aloituspostaukseen, se kun näkyy aina jokaisella sivulla ensimmäisenä.
@SINAD@ kirjoitti:
@Nordvindi@ kirjoitti:
Tuntuis olevan ihan kohdistettu kysely kun nillittää että "olet jos vastannut kiitos" kun koittaa sitä klikailla uusiksi.
Eli ihan klassinen kyselyhuijaus, valitaan vastaajajoukko etukäteen niin saadaan halutunlaiset tulokset. Vastaajajoukko tässä ovat ne, jotka haluavat ottaa vastaan pelkästään mobiililaajakaistan ympärillä pyörivää mainontaa. Kysytään vaan heiltä, niin on varmaa että ainakaan kiinteän verkon puolella mikään ei tule kehittymään - ainakaan parempaan suuntaan. Täähän on tosiaan kuin puolueiden kannatuskyselyt. Hyvin olennaista siis, keneltä kysytään.
Homma olisi paljon uskottavampi jos tällaisiin voisi osallistua myös "minun telian" kautta tai linkki tulisi esimerkiksi laskun yhteydessä.
Haluan oikeasti ymmärtää ajatuksenjuoksuasi tämän kyselyhuijaus-kommentin takana, kerrotko tästä vähän lisää? Miksi väität kyselyä huijaukseksi, kun et edes tiedä mistä kyselyssä on kysymys ja kenelle se on lähetetty?
Kyselyissä on ihan normaalia, että kyselyitä kohdistetaan tietylle ihmisjoukolle. Vain muutamia rajauksia mainitakseni (eivät liity mihinkään tiettyyn kyselyyn vaan yleisesti ottaen):
- Tietyn tuotteen omaavat asiakkaat, tai tietyn tuotecombon omaavat asiakkaat
- Tietyn tuotteen irtisanoneet asiakkaat
- Tietty biografia
- Jne.
Näin kohdentaen saadaan kyselyistä enemmän irti. Erikoista, että ajattelet, että kyse on huijauksesta.
Meillä on kyselyitä järjestetty ja tullaan järjestämään muun muassa sähköpostitse, Minun Teliassa, telia.fi:ssä, täällä Yhteisössä yms. Erilaiset kysely/haastattelufirmat tekevät niitä meille meidän puolesta koko ajan. Ja niin edelleen.
Toivon jatkossa, ettet nyt ihan kaikista asioista hakemalla hae jotain sellaista, jotta voit taas nostaa esille omaa agendaasi.
@TeroRe@ kirjoitti:
Meillä on kyselyitä järjestetty ja tullaan järjestämään muun muassa sähköpostitse, Minun Teliassa, telia.fi:ssä, täällä Yhteisössä yms. Erilaiset kysely/haastattelufirmat tekevät niitä meille meidän puolesta koko ajan. Ja niin edelleen.
No pistäkää sitten mulle linkki siihen kyselyyn. Olisin halunnut antaa vastaukseni näistä - jos nyt sitten asialla on kuitenkaan mitään merkitystä. Huijausta on juuri se, jos ei lasketa vastaamaan kaikkia ihmisryhmiä, olipa sitten kyse nyt mistä hyvänsä asiasta. Kyllä se on esimerkiksi politiikassa tosi yleistä että kun halutaan tiettyyn kyselyyn tietynlainen vastaus, niiin valitaan vaan vastaajat etukäteen. Kuten tuossa jo aiemmin viitattiinkin.
@TeroRe@ kirjoitti:
Napsautapa markkinointiluvat vaikka joksikin aikaa päälle, saatat yllättyä.
Laitoin sitten tuon päälle (sähköpostiin), kun pyysit.. Nyt sitten jännityksellä odottamaan, mikä on ensimmäisen mainoksen aihe. Lupaan palata asiaan, kun sellaisen saan. Tietysti jos saisin tuon kyselyn, olisi se aika kova juttu... Mutta jos mainokset on mobiili-sitä-mobiili-tätä, niin otan tuon luvan sitten pois.
@TeroRe@ kirjoitti:
Sinä tiedät mitä tähän toiveeseen on vastattu mutta laitan tämän uudemman kerran, ketjussa mahdollisesti taustalla olevien uusien lukijoiden takia, jotta et laita meidän työntekijöiden suuhun mitään sellaista mitä emme ole sanoneet:
Tätä ei tarvitse toistaa. Kuituun ei saada täyttä uppikaistaa - eikä kiinteisiin liittymiin mitään muutakaan edistystä niin kauan kun business owner -vastuuta hoitaa nykyinen henkilö... asia on täysin jumissa tämän toimihenkilön takia. Toivotaan, että eläköityy pian.
@TeroRe@ kirjoitti:
Toivon jatkossa, ettet nyt ihan kaikista asioista hakemalla hae jotain sellaista, jotta voit taas nostaa esille omaa agendaasi.
Se, että asiat kehittyvät ja erilaiset uudet jutut saadaan mahdolliseksi ei ole pelkästään minun oma agenda.
Olen kuitenkin erittäin pitkäaikainen Telian asiakas (ollut asiakaana Telen ajoista jo 80-luvulta asti) ja aion olla yhä edelleen. Väittäisin, että uskollsempaa asiakasta saatte hakea ainakin hetken ja ette löydä sellaista ainakaan mobiiliasiakkaista, jotka vain valittavat kun ei toimi ja vaihtavat operaattoria vähän väliä ymmärtämättä että syyllinen on peilissä. Valokuituliittymä on merkittävimpiä juttuja työn ja harrasteen ympärillä ja nimenomaan Telia on tehnyt sen mahdolliseksi. Tässä yhteydessä kun tätä toteutettiin, teillä oli siellä samanhenkiset ihmiset asialla, sellaiset joiden periaatteena on siis tehdä asiat mahdolliseksi. Valitettavasti nykyinen business owner ei taida lukeutua heihin.
Jos en yhtään välittäisi Teliasta yhteyksien toimittajana, olisin jo ajat sitten vaihtanut toiseen, kuten ne lukuisat jatkuvasti valittavat mobiiliasiakkaat tekevät. Mutta ei - olen vahvasti sitoutunut tähän - jo vastineena pelkästään siitä kun kuitu ylipäätään saatiin järjestettyä. Olen myös kehunut Telian kuitua monessa mussa yhteydessä mikä ei edes näy täällä, todella paljon, olette saaneet ilmaista mainosta tyytyväiseltä asiakkaalta... parasta mainosta? Täydet viisi tähteä ja vahvat suosittelut jne..
Mutta: mitähän kehun enää jatkossa, jos muut operaattorit menee jo nopeuksissa ohi, ja vain siksi että on keinotekoinen rajoite? Nykyään jos näistä on puhetta niin aina joutuu toteamaan "että joo onhan tää muuten täydellisyyttä, vielä kun saatas toi keinotekoinen rajoitin pois". Onko tämä enää viisi tähteä? Ei mun mielestä. Teknisesti se silti voisi olla sitä. Jos vaan olisi oikeat ihmiset asialla, eli tehtäisiin asioista mahdollisia eikä mahdottomia.
Joten pahoittelut tästä että olen "potkinut persiille" vaatiessani kehitystä!
Jos sellainen koetaan pelkästään oman agendan ajamiseksi, on ymmärretty väärin.
@SINAD@ kirjoitti:
@SINAD@ kirjoitti:
Olen kuitenkin erittäin pitkäaikainen Telian asiakas (ollut asiakaana Telen ajoista jo 80-luvulta asti) ja aion olla yhä edelleen. Väittäisin, että uskollsempaa asiakasta saatte hakea ainakin hetken ja ette löydä sellaista ainakaan mobiiliasiakkaista, jotka vain valittavat kun ei toimi ja vaihtavat operaattoria vähän väliä ymmärtämättä että syyllinen on peilissä.
Jos en yhtään välittäisi Teliasta yhteyksien toimittajana, olisin jo ajat sitten vaihtanut toiseen, kuten ne lukuisat jatkuvasti valittavat mobiiliasiakkaat tekevät.
Täällä yksi/kaksi poikkeus asiakasta tuohon kohtaan @SINAD .
Olen ollut pitkäaikainen ja uskollinen Telian mobiiliasiakas vuodesta -99 lähtien, kun ensimmäisen matkapuhelinliittymän hankin.
Kiinteää laajakaistaa tosin en saanut Telialta, kun asuinalueeni kuului silloin Oulun Puhelimen alueeseen.
Miehelläni sen sijaan on ollut molemmat kiinteä laajakaista ADSL ja matkapuhelinliittymä Telialta vielä aiemmin 90- luvun puolenvälin tienoilta.
Mobiililaajakaistaan siirryimme kokonaan 2012, kun ADSL ei toiminut enää kunnolla ja oli tosi hidas (ilmalinjaa vanhoilla kupareilla liian pitkästi). Saatavuuskin loppui jokunen vuosi sitten.
Emme ole lähteneet vaihtamaan operaattoria koskaan tarjousten perässä tai hetkellisen toimattomuuden takia. Telian mobiili toimii täällä parhaiten ja tulevaisuudessa harkitsen vakavasti laittaa Telian 5G- laajakaistan modeemeineen päivineen talon laajakaistaksi, kunhan 5G tänne tulee.
Valokuitu tulisi liian kalliiksi maaseudulla, kun pitäisi ensinnäkin kaivaa rapiat 700m jos ja kun sitä tänne aletaan rakentamaan (10'000e ja mahdollisesti muutama euro päälle on hieman liikaa tässä vaiheessa).
Vaatii näillä seuduin ainakin 600 kiinnostunutta ja sopimuksen tehnyttä ennenkuin mahdollista ja sitoumus 2 vuodeksi vähintään.
En usko, että "parjaamalla" mobiiliasiakkaita saavutetaan mitään. Kuten joskus aiemmin tuumin : elämä on täynnä valintoja 😉>
@TeroRe@ kirjoitti:
Haluan oikeasti ymmärtää ajatuksenjuoksuasi tämän kyselyhuijaus-kommentin takana
Minä ymmärrän vallan hyvin mitä @SINAD ajattelee. Kuten hän kirjoitti, valitaan vastaajajoukko etukäteen niin saadaan halutunlaiset tulokset.
Samankaltainen on esimerkiksi asiakaskokeilu, jonka mukaan mukaan yllätyslaskut olivat ylivoimaisesti suosituimpia. Tulos kuulostaa niin uskomattomalle, että tutkimuksessa on pakko olla jotakin vikaa. Olikohan vastaajiksi valittu ainoastaan teinejä, joiden vanhemmat hoitavat laskut?
Testasimme asiakkailla kolmea eri netin veloitusmallia rajattujen pakettien suhteen. Vaihtoehdot olivat 1.) Netin hidastaminen ja lisäpaketin ostaminen 2.) Gigatavupohjainen hinta 3.) Rajaton päivähinta.
Kolmosvaihtoehto oli ylivoimainen suosikki ja netin hidastaminen ylivoimainen inhokki. Kehitämme päivähintaa asiakkaiden toiveiden perusteella ja myöhemmin on kytkettävissä esto päiväveloituksille. Tiedotamme Yhteys puhelimeen liittymässä asiakasta tekstiviestillä kun päivähinta tulee käyttöön. Lisäksi lähtee vielä muistutukset 5 €, 10 € ja 20 € kohdalla. On erittäin marginaalinen olettama, että joku tarkoituksella valitsee rajatun paketin ja jo ensimmäisen päivän jälkeen siirtyisi päivähintaan.
Minulla on markkinointilupa ollut aina voimassa sähköpostille ja ei minulle ole mitään kyselyä myöskään tullut. On taloyhtiön valokuitu laajakaista joten kysely jossa voisi vaikuttaa tähän aihepiiriin olisi hyvä. Jos kysely on lähetetty mobiililaajakaista asiakkaille niin tämä aihe piiri ei ole silloin sopiva. Tai oliko tuo kysely ihan yleislaatuinen jossa sana vapaa. Jos olisi mahdollisuus vastata tietenkin haluaisin lisää lähtevää kaistaa. Nyt vaan ei tiedä mihin kysely liittyi ja kenelle tullut joten aika vaikea tässä keskustella asiasta.
Menee ehkä karvan verran aiheen sivusta, kun otsikko on "lähtevä kaista". Viimein saatiin valokuitu kytkettyä vuoden alusta ja isoin ihmetys oli että näinkin uudelle asuinalueelle ei saa muka parempaa yhteyttä kuin 100/100. Kysyin aspasta että miksi näin ja vastauksena tuli että "vanhat laitteet ja mitään ei voi tehdä".
Ylempänä mainittiin että ei ole tullut muka toivomuksia nopeimmille yhteyksille. Roskapuhetta. Palaute ei vaan mene teidän aspasta ylöspäin ja nämä kyselyt ei tavoita oikeita asiakkaita. Ystävällinen pyyntö ja laittakaa nämä kyselyt suoraan minun teliaan tai sitten laitatte paperiversion menemään.
Ja kiitokset siitä että kuitu on toiminut kuin unelma verrattuna aikaisempaan hybridiin!
@SINAD kirjoitti:
Laitoin sitten tuon päälle (sähköpostiin), kun pyysit.. Nyt sitten jännityksellä odottamaan, mikä on ensimmäisen mainoksen aihe. Lupaan palata asiaan, kun sellaisen saan. Tietysti jos saisin tuon kyselyn, olisi se aika kova juttu... Mutta jos mainokset on mobiili-sitä-mobiili-tätä, niin otan tuon luvan sitten pois.
Hienoa, kiitos. Siellä on ihan varmasti sitä 5G:tä mutta on myös muutakin. En saa sinulle kyselyitä lähetettyä, kuten en muillekaan Yhteisöläisille. Kyselyitä kohdistetaan eri kohderyhmille ja se on ihan normaalia toimintaa.
@SINAD kirjoitti:
Tätä ei tarvitse toistaa. Kuituun ei saada täyttä uppikaistaa - eikä kiinteisiin liittymiin mitään muutakaan edistystä niin kauan kun business owner -vastuuta hoitaa nykyinen henkilö... asia on täysin jumissa tämän toimihenkilön takia. Toivotaan, että eläköityy pian.
@SINAD kirjoitti:
Se, että asiat kehittyvät ja erilaiset uudet jutut saadaan mahdolliseksi ei ole pelkästään minun oma agenda.
Olen kuitenkin erittäin pitkäaikainen Telian asiakas (ollut asiakaana Telen ajoista jo 80-luvulta asti) ja aion olla yhä edelleen. Väittäisin, että uskollsempaa asiakasta saatte hakea ainakin hetken...
Jos en yhtään välittäisi Teliasta yhteyksien toimittajana, olisin jo ajat sitten vaihtanut toiseen...
Joten pahoittelut tästä että olen "potkinut persiille" vaatiessani kehitystä!
Jos sellainen koetaan pelkästään oman agendan ajamiseksi, on ymmärretty väärin.
Toistan täällä kerrottuja asioita niin kauan, kun täällä väitetään meidän sanoneen jotain muuta mitä ollaan oikeasti sanottu. Päästään kaikki helpommalla kun lopetetaan vääristely ja kuvitteellisten asiayhteyksien keksiminen 🙂> Eli toisin sanoen, keskustellaan rakentavasti eikä syytellen.
Kuten myös jo aiemmin todettua niin kiinteisiin yhteyksiin ollaan tehty kehitystä, tätäkin listaa olemme täällä jakaneet ainakin jo kahdesti? Ihan oikeasti nyt 🙂>
@SINAD@ kirjoitti:
Se, että asiat kehittyvät ja erilaiset uudet jutut saadaan mahdolliseksi ei ole pelkästään minun oma agenda.
Tämä on kyllä just noin, samalla kun joku nostaa epäkohdan tapetille edesauttaa usein monen muunkin tilannetta.
Omalla agendalla tarkoitin sitä, että erillisistä keskusteluista, tai täysin aiheeseen kuulumattomista asioista ihan hakemalla haetaan jotain asiayhteyttä siihen omaan asiaan, jota lähdetään tuomaan sitten esille. Esimerkkinä juuri tuo kysely, jos lähetämme yleisluonteisen kyselyn asiakkaille niin siitä ei pidä vetää johtopäätöksiä siihen, että emme ainakaan vielä ole nostaneet kuituliittymien uppikaistan nopeutta isommaksi.
@SINAD@ kirjoitti:
Olen kuitenkin erittäin pitkäaikainen Telian asiakas (ollut asiakaana Telen ajoista jo 80-luvulta asti) ja aion olla yhä edelleen. Väittäisin, että uskollsempaa asiakasta saatte hakea ainakin hetken...
Jos en yhtään välittäisi Teliasta yhteyksien toimittajana, olisin jo ajat sitten vaihtanut toiseen...
Ja iso kiitos sinulle siitä, että olet asiakkaamme. Kuin myös iso kiitos siitä, että olet tullut tänne Yhteisöön ja olet ollut aktiivinen. Arvostan.
@SINAD@ kirjoitti:
Joten pahoittelut tästä että olen "potkinut persiille" vaatiessani kehitystä! Jos sellainen koetaan pelkästään oman agendan ajamiseksi, on ymmärretty väärin.
Tätä agenda-asiaa koitin avata tuossa yllä lisää. Asioita voi vaatia monella tapaa, kissan voi nostaa monella tapaa pöydälle.
@irritus@ kirjoitti:
Minä ymmärrän vallan hyvin mitä @SINAD ajattelee. Kuten hän kirjoitti, valitaan vastaajajoukko etukäteen niin saadaan halutunlaiset tulokset.
Samankaltainen on esimerkiksi asiakaskokeilu, jonka mukaan mukaan yllätyslaskut olivat ylivoimaisesti suosituimpia. Tulos kuulostaa niin uskomattomalle, että tutkimuksessa on pakko olla jotakin vikaa. Olikohan vastaajiksi valittu ainoastaan teinejä, joiden vanhemmat hoitavat laskut?
Testasimme asiakkailla kolmea eri netin veloitusmallia rajattujen pakettien suhteen. Vaihtoehdot olivat 1.) Netin hidastaminen ja lisäpaketin ostaminen 2.) Gigatavupohjainen hinta 3.) Rajaton päivähinta.
Kolmosvaihtoehto oli ylivoimainen suosikki ja netin hidastaminen ylivoimainen inhokki. Kehitämme päivähintaa asiakkaiden toiveiden perusteella ja myöhemmin on kytkettävissä esto päiväveloituksille. Tiedotamme Yhteys puhelimeen liittymässä asiakasta tekstiviestillä kun päivähinta tulee käyttöön. Lisäksi lähtee vielä muistutukset 5 €, 10 € ja 20 € kohdalla. On erittäin marginaalinen olettama, että joku tarkoituksella valitsee rajatun paketin ja jo ensimmäisen päivän jälkeen siirtyisi päivähintaan.
Ok, kiitos rautalangasta. En komppaa väitettänne mutta nyt ymmärrän mitä kenties tarkoititte.
Kuten tuossa jo vihjattiin niin jatketaan tässä ketjussa uppikaistasta ja avataan tarvittaessa toisaalle keskustelu asiakaskyselyistä.
@peekotu@ kirjoitti:
Minulla on markkinointilupa ollut aina voimassa sähköpostille ja ei minulle ole mitään kyselyä myöskään tullut. On taloyhtiön valokuitu laajakaista joten kysely jossa voisi vaikuttaa tähän aihepiiriin olisi hyvä. Jos kysely on lähetetty mobiililaajakaista asiakkaille niin tämä aihe piiri ei ole silloin sopiva. Tai oliko tuo kysely ihan yleislaatuinen jossa sana vapaa. Jos olisi mahdollisuus vastata tietenkin haluaisin lisää lähtevää kaistaa. Nyt vaan ei tiedä mihin kysely liittyi ja kenelle tullut joten aika vaikea tässä keskustella asiasta.
Taloyhtiön kuitu on mullakin ihan perille asti eikä mikään kupariviritys ja se kysely oli aika ympäripyöreä noin niinku yleisellä tasolla.. ei mikään tekniikka kohtainen (kuitu / möggylä).
@kiisseli67@ kirjoitti:
Olen ollut pitkäaikainen ja uskollinen Telian mobiiliasiakas vuodesta -99 lähtien, kun ensimmäisen matkapuhelinliittymän hankin.
17.8.1989 Lankapuhelinliittymä
25.11.1995 Matkapuhelinliittymä
31.1.2001 ISDN-liittymä
26.5.2003 ADSL-liittymä
9.12.2015 VDSL-liittymä
26.4.2017 Kiinteistökuitu
Lankapuhelinliittymässä oli joku lyhyt katkos 90-luvulla kun oli hetken aikaa kaksi MPY:n liittymää BBS-touhuissa. Matkapuhelinliittymä oli välillä työnantajan puolesta mutta sekin oli kuitenkin Telian. ISDN-liittymä oli käytössä aivan loppuun asti (siis kunnes palvelu purettiin Telian toimesta) ja tämä oli siis ihan yhtä aikaa rinnan ADSL: kanssa monta vuotta, koska se oli puhelukäytössä. Nettiliittymistä on aina ollut kaikista suurin saatavilla oleva nopeusluokka.
En tiedä pitäisikö seuravaana laskea, paljonko olen tuottanut markkoja/euroja Telialle. Tämäkin olisi ehkä selvitettävissä, mutta aika isotöinen juttu. Kuitenkin jo pelkät nettimaksut ovat olleet aina siinä 39 euron tietämillä/kk riippumatta liittymätyypistä joten pelkästään niistä taitaa tulla reilut 8000 euroa, mutta sehän on vasta pieni pintasilaus koska esimerkiksi ISDN-liittymä oli muistaakseni paljon kalliimpi kuin ADSL ja siihen sitten vielä kaikki soitetut puhelut. Näiden lisäksi kaikki mobiilileikit, joita niitäkin on tällä hetkellä useita liittymiä. Parhaimpana aikana taisi olla viisi tai kuusi mobiililiittymää.
@kiisseli67@ kirjoitti:
En usko, että "parjaamalla" mobiiliasiakkaita saavutetaan mitään. Kuten joskus aiemmin tuumin : elämä on täynnä valintoja 😉>
Lähinnä en arvosta ihmisiä jotka joka paikassa esim. Facebookissa parjaavat nettiliittymiään ja sieltä paljastuu taustalta AINA se kaikista halvimmaksi todettu mobiililaajakaista. Sitten haukutaan mm. Telia pystyyn että tuotteilla ei tee mitään, vaikka syyllinen on peilissä. Mitäs ostaa halvinta, se on tosiaan oma valinta! Mutta kaikista turhauttavinta on että tälle ihmisryhmälle mm. Telia tarjoaa kaikista pahraat premium-palvelut ja samaan aikaan maksavan kuituasiakkaan kehitystoiveet kumitetaan yli.
@peekotu@ kirjoitti:
Minulla on markkinointilupa ollut aina voimassa sähköpostille ja ei minulle ole mitään kyselyä myöskään tullut. On taloyhtiön valokuitu laajakaista joten kysely jossa voisi vaikuttaa tähän aihepiiriin olisi hyvä. Jos kysely on lähetetty mobiililaajakaista asiakkaille niin tämä aihe piiri ei ole silloin sopiva. Tai oliko tuo kysely ihan yleislaatuinen jossa sana vapaa. Jos olisi mahdollisuus vastata tietenkin haluaisin lisää lähtevää kaistaa. Nyt vaan ei tiedä mihin kysely liittyi ja kenelle tullut joten aika vaikea tässä keskustella asiasta.
Mulle ei näköjään tullut yhtään mitän viestejä. Vaihdoin sinne toisen sähköpostiosoitteen ja asetin markkinointiluvan siihen. Systeemin mukan olisi pitänyt tulla sähköpostin varmistusviesti, ei ole ainakaan vielä kuulunut.
Mutta joo - eli kyselyä eivät ole saaneet edes nekään joilla markkinointilupa on olemassa. Vastaajajoukko lienee tosiaan valittu etukäteen sitten.