Kuidun lähtevä kaista kilpailijoiden tasolle?



Näytä ensimmäinen kirjoitus

1224 kommenttia

Itse sain kuin sainkin aspan kiinni vähän päälle puol tuntia tuntia sitten ja sanoivat laittaneensa uuden profiilin. Mutta ei nyt ainakaan vielä puolen tunnin jälkeen oo mitään nopeudelle tapahtunut. Noh odotellaan

Kunniamerkki +5

@Pte11  kirjoitti:

Itse sain kuin sainkin aspan kiinni vähän päälle puol tuntia tuntia sitten ja sanoivat laittaneensa uuden profiilin. Mutta ei nyt ainakaan vielä puolen tunnin jälkeen oo mitään nopeudelle tapahtunut. Noh odotellaan


Mulla on sama, muutosta odotellaan. Ja xätin kautta toimi hyvin tuo.. kunhan nyt menis muutos maaliin.

Kunniamerkki +5

Oli kuulemma itellä jo nopein profiili (eli xxl) mitä saa eikä tää aspan likka ollu tietonen muuteka oikee nopeuden nostoista.. Onko hällä sit ollu osaamisen ja tiedon puutetta sitte? 

Vähän huonolta näyttää täälläkin tuo uppi nopeuden nousu. Edelleen 100M. Eikös tuon melkeen reaaliajassa pitäisi tapahtua?

Pitääpä kattoa kotona onko jo muuttunut 👀>

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

Nyt sain tekstiviestin aiheesta, mutta siinä sanotaan että Toukokuun loppuun mennessä.

 

Kertokaas miten teillä onnistui muutos, vaihtuuko esim. IP tai katoaako yhteys peräti kokonaan / joudutteko jopa reititintä bottaamaan. Itse en voi nyt kesken työpäivän alkaa resetoida yhtään mitään ja jos IP muuttuu niin sitten koko projekti pitää ehkä siirtää viikonloppuun. Soittelen vasta sitten aspaan kun tiedän vähän että mitä on edessä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@Sampsa221  kirjoitti:

Pitääpä kattoa kotona onko jo muuttunut 👀>


Mitään ei ole vielä muuttunut ainakaan tuon viestin kohdalla, testasin just.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@WestSidaz  kirjoitti:

Oli kuulemma itellä jo nopein profiili (eli xxl) mitä saa eikä tää aspan likka ollu tietonen muuteka oikee nopeuden nostoista.. Onko hällä sit ollu osaamisen ja tiedon puutetta sitte? 




Kaikilla on samat tiedot käytössä, intraan on tästä viety tieto. Pahoittelut, jostain syystä hän ei ole tuota kenties huomannut tai ollut muutoin tietoinen.


 



@Pte11  kirjoitti:

Vähän huonolta näyttää täälläkin tuo uppi nopeuden nousu. Edelleen 100M. Eikös tuon melkeen reaaliajassa pitäisi tapahtua?




No yleensä joo. Odotellaan rauhassa, kyllä se sieltä valuu niin sanotusti tuotantoon 🙂> En ole varma, että voisiko päätelaitteen uudelleenkäynnistys sitten auttaa, en tiedä onko se pakollinen tässä yhteydessä.

Kunniamerkki +2

Sain myös saman viestin. Tuli heti tehtyä testi reitittimen kautta Speedtestillä. Ei vielä mitään vaikutusta upload nopeuteen.

 

Edit: Ei auttanu reboottaus reitittimelle.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@TeroRe  kirjoitti:


No yleensä joo. Odotellaan rauhassa, kyllä se sieltä valuu niin sanotusti tuotantoon 🙂> En ole varma, että voisiko päätelaitteen uudelleenkäynnistys sitten auttaa, en tiedä onko se pakollinen tässä yhteydessä.


Tämä olisi nyt kullanarvoinen tieto! Tämmöiset uudelleenkäynnistelyt on jo sen verran major-luokan toimenpiteitä, ettei niitä tehdä läheskään joka vuosi ja ennen kuin tehdään niin siihen pitää kunnolla valmistautua. Tollanen 19" räkkimallin reititin kun ei käynnisty aivan hetkessä ja bootti pitää mm. synkata DHCP-leasen kanssa sopivasti, ettei ehdi mennä vanhaksi.

Kunniamerkki +5

Soittelin uusiks eikä toisellakaan palvelialla ollut käryä tästä asiasta mutta lupas selvitellä asiaa kuiteki 

Kunniamerkki +5

Itellä ei ny onnistunu toisenkaan kanssa.. Vastaukseks tuli vaan "Hei,uudistus astuu voimaan nykyasiakkaille automaattisesti. Lyhyesti näin, mukavaa päivänjatkoa!Telia Asiakaspalvelu" 

 

😞> pitää vissii tsättii kokeilla itekkii

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

Nähtävästi ei siis pystykään "etuilemaan" jonossa soittamalla aspaan, vaan on vaan pakko odotella vuoroaan... Ja koska Hesalaiset ensin, niin täällä syrjemmällä venaillaan Toukokuuhun.


@SINAD  kirjoitti:

Nähtävästi ei siis pystykään "etuilemaan" jonossa soittamalla aspaan, vaan on vaan pakko odotella vuoroaan... Ja koska Hesalaiset ensin, niin täällä syrjemmällä venaillaan Toukokuuhun.


Lopetahan se itkeminen lande, ei auta yhtään mitään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@WestSidaz  kirjoitti:

Itellä ei ny onnistunu toisenkaan kanssa.. Vastaukseks tuli vaan "Hei,uudistus astuu voimaan nykyasiakkaille automaattisesti. Lyhyesti näin, mukavaa päivänjatkoa!Telia Asiakaspalvelu" 


 


😞> pitää vissii tsättii kokeilla itekkii




Kyllä tämä onnistuu tehdä. Pyydä vaikka kysymään minulta eli Tero Revonmäki niin ohjeistan tarvittaessa.


 


Anteeksi tämä säätö. Uusi asia, ottaa hetken näköjään sisäisestikin.


 



@SINAD  kirjoitti:

Nähtävästi ei siis pystykään "etuilemaan" jonossa soittamalla aspaan, vaan on vaan pakko odotella vuoroaan...




Ei ole pakko, aspa voi tuon duunaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Vidgen2  kirjoitti:

Sain myös saman viestin. Tuli heti tehtyä testi reitittimen kautta Speedtestillä. Ei vielä mitään vaikutusta upload nopeuteen.


 


Edit: Ei auttanu reboottaus reitittimelle.




Palaan vielä tähän mutta tuo tekstari on mielestäni yleinen ilmoitus tulevasta. Se mainitsemani sähköposti on ja pitäisi olla vielä erikseen ja sitten lähempänä sitä omaa h-hetkeä.


 


Varmistan tämän vielä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@Pte11  kirjoitti:


Lopetahan se itkeminen lande, ei auta yhtään mitään.


Älä huoli - kunhan tämä case sadaan suljettua niin häivyn täältä lopullisesti. Syyn voit lukea omasta kommentistasi, kaltaisia on täällä muitakin (ja moderaattorit tukevat ko. toimintaa).

Kunniamerkki +5

Paljon Kiitoksia avusta! (^^,) Kolmas jolle soitin olikin jo enemmän kartalla ja profiilin muutos käynnistetty (^^,)


@SINAD  kirjoitti:

@Pte11  kirjoitti:


Lopetahan se itkeminen lande, ei auta yhtään mitään.


Älä huoli - kunhan tämä case sadaan suljettua niin häivyn täältä lopullisesti. Syyn voit lukea omasta kommentistasi, kaltaisia on täällä muitakin (ja moderaattorit tukevat ko. toimintaa).


Eka itte provoot "hesalaisia" ja sit syytät muita. Sussa eioo koskaan vikaa, ainoastaan muissa. Herää jo 😁>

Hyvä jos lähdet, vaikka epäilen että tämä oikeasti tapahtuu, koska olethan jo kerran lähtenyt täältä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@Pte11  kirjoitti:


Eka itte provoot "hesalaisia" ja sit syytät muita. Sussa eioo koskaan vikaa, ainoastaan muissa. Herää jo 😁>

Hyvä jos lähdet, vaikka epäilen että tämä oikeasti tapahtuu, koska olethan jo kerran lähtenyt täältä.


Jos olet yhtään seurannut asiaa niin en ole kommentoinut enää mitään uusia ketjuja sitten lähtöilmoitukseni, enkä aiokaan kommentoida. Monia juttuja on ollut missä olisin tiennyt ratkaisun ja olisin voinut auttaa, mutta ei koske minua enää. Sensijaan TÄMÄ keskustelu on minun alulle laittama Telian kehitysidea, joka on vielä KESKEN ja päätin että ilmoituksestani poiketen katson tämän nyt loppuun asti, koska en halua jättää asioita kesken.

 

Pistin viesteistäsi ilmoitusta moderoinnille, vaikkakaan eihän se mitään vaikuta mihinkään. Juuri siksi päätin täältä lähteäkin, koska moderointi ei oikeati toimi ja palsalle on vuosien saatossa pesiytynyt ihan ihme porukkaa. Joskus vuosia sitten oli rennompi meininki ja täällä oli mukaa kun sai autella muita.


@SINAD  kirjoitti:

@Pte11  kirjoitti:


Eka itte provoot "hesalaisia" ja sit syytät muita. Sussa eioo koskaan vikaa, ainoastaan muissa. Herää jo 😁>

Hyvä jos lähdet, vaikka epäilen että tämä oikeasti tapahtuu, koska olethan jo kerran lähtenyt täältä.


Jos olet yhtään seurannut asiaa niin en ole kommentoinut enää mitään uusia ketjuja sitten lähtöilmoitukseni, enkä aiokaan kommentoida. Monia juttuja on ollut missä olisin tiennyt ratkaisun ja olisin voinut auttaa, mutta ei koske minua enää. Sensijaan TÄMÄ keskustelu on minun alulle laittama Telian kehitysidea, joka on vielä KESKEN ja päätin että ilmoituksestani poiketen katson tämän nyt loppuun asti, koska en halua jättää asioita kesken.

 

Pistin viesteistäsi ilmoitusta moderoinnille, vaikkakaan eihän se mitään vaikuta mihinkään. Juuri siksi päätin täältä lähteäkin, koska moderointi ei oikeati toimi ja palsalle on vuosien saatossa pesiytynyt ihan ihme porukkaa. Joskus vuosia sitten oli rennompi meininki ja täällä oli mukaa kun sai autella muita.


Vai voisiko olla että sinä olet sitä "ihmeporukkaa" ja me muut ollaankin sitä "normiporukkaa"?

 

Tämä tosiaan on yhteisö, joten täällä on muunkinlaista porukkaa kuin sinun hyväksymääsi porukkaa. Sulla on tosi ylimielinen tapa ilmaista itseäsi. Maailmassa on muitakin kuin sinä .

Kunniamerkki +4

Joku kirjoitti että 1000/500 yhteys olisi 55 vai oliko se 60e kk telialla? Pitikö tuo paikkansa? Itse sain jo toissapäivänä DNA:lta ilmoituksen että uppikaista on päivitetty ja yhteys on 1000/500 35e/kk....

Jos toi Telian hinta pitää paikkaansa niin eipä ainakaan itsellä ole sitten tarvetta vaihtaa takasin...

Harmi ettei täällä urbaanissa espoossa operoi Lounea ilmeisesti... 😒>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@Kondekka  kirjoitti:

Joku kirjoitti että 1000/500 yhteys olisi 55 vai oliko se 60e kk telialla? Pitikö tuo paikkansa? Itse sain jo toissapäivänä DNA:lta ilmoituksen että uppikaista on päivitetty ja yhteys on 1000/500 35e/kk....

Jos toi Telian hinta pitää paikkaansa niin eipä ainakaan itsellä ole sitten tarvetta vaihtaa takasin...

Harmi ettei täällä urbaanissa espoossa operoi Lounea ilmeisesti... 😒>


Telian omassa kuidussa on normaalihinta 39,90€/kk. Avoimessa Kuidussa ja Valokuitusessa on sitten eri hinnat. Taloyhtiökohteissa 29,90€/kk tai puhelinliittymän kylkiäisenä 24,90€/kk.

Eipä saanut chatista muutosta tehtyä. Vaatiiko manuaalimuutos tuon sähköpostin vastaanottamisen @TeroRe ? Eli tuleeko sähköposti vasta siinä vaiheessa, kun päivitys on omalla alueella teknisesti mahdollinen?

 

 

edit. Soittinkin chat-asiakaspalvelija perään, että saikin muutoksen tehtyä ja parin tunnin sisään pitäisi wörkkiä.

Mites tämä?

 

Vastaa