Skip to main content

Hyvä Inet.fi-käyttäjä

Tämä on ystävällinen muistutus siitä, että sinun on aktivoitava tilaus jatkaaksesi sähköpostilin käyttöä Inet.fissa. Jos et ole aktivoinut tilausta 14 päivän sisällä, sähköpostitilisi otetaan pois käytöstä ja poistetaan pysyvästi. Jos olet jo aktivoinut tilauksesi, voit jättää tämän viestin huomiotta.

Aktivoidaksesi tilauksesi kirjaudu sisään sähköpostiin (app.inet.fi) ja seuraa näytölle tulevia ohjeita. Voit myös klikata "Asetukset", "Tilini" ja sitten "Tilaa".

Jos tämä ei toimi, yritä kirjautua sisään toiselta (ja mieluiten uudemmalta) tietokoneelta/laitteelta, mahdollisesti toisen selaimen kautta.

Meidän sähköpostitilillä on monia etuja, kuten:

  • Nopea ja hyvä tuki — autamme sinua, jos olet jumissa!
  • Uusi ja käyttäjäystävällinen sähköposti, joka toimii myös mobiililaitteella
  • Tallennustila on nostettu 10 GB!
  • Käytä sähköpostiasi kaikilla laitteilla IMAP:in kautta; PC:llä/Macilla, puhelimella ja tabletilla
  • Suomalainen sähköpostipalvelu suomalaisella tuella ja Skandinaviaan tallennetuilla datalla

Jos sinulla on kysyttävää, otathan meihin yhteyttä!

Ystävällisin terveisin
Inet.fi :-)

 

Tämmöinen viesti oli pölähtänyt laatikkoon. Pitääkö sähköpostista maksaa 60€ tulevaisuudessa erikseen eikä sähköposti kuulu enää liittymäpakettiin?

 

--

Muokkaus SonjaNii: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja otettu allekirjoitus pois.

Hyvä Inet.fi-käyttäjä

Tämä on ystävällinen muistutus siitä, että sinun on aktivoitava tilaus jatkaaksesi sähköpostilin käyttöä Inet.fissa. Jos et ole aktivoinut tilausta 14 päivän sisällä, sähköpostitilisi otetaan pois käytöstä ja poistetaan pysyvästi. Jos olet jo aktivoinut tilauksesi, voit jättää tämän viestin huomiotta.

Aktivoidaksesi tilauksesi kirjaudu sisään sähköpostiin (app.inet.fi) ja seuraa näytölle tulevia ohjeita. Voit myös klikata "Asetukset", "Tilini" ja sitten "Tilaa".

Jos tämä ei toimi, yritä kirjautua sisään toiselta (ja mieluiten uudemmalta) tietokoneelta/laitteelta, mahdollisesti toisen selaimen kautta.

Meidän sähköpostitilillä on monia etuja, kuten:

  • Nopea ja hyvä tuki — autamme sinua, jos olet jumissa!
  • Uusi ja käyttäjäystävällinen sähköposti, joka toimii myös mobiililaitteella
  • Tallennustila on nostettu 10 GB!
  • Käytä sähköpostiasi kaikilla laitteilla IMAP:in kautta; PC:llä/Macilla, puhelimella ja tabletilla
  • Suomalainen sähköpostipalvelu suomalaisella tuella ja Skandinaviaan tallennetuilla datalla

Jos sinulla on kysyttävää, otathan meihin yhteyttä!

Ystävällisin terveisin
Inet.fi :-)

 

Tämmöinen viesti oli pölähtänyt laatikkoon. Pitääkö sähköpostista maksaa 60€ tulevaisuudessa erikseen eikä sähköposti kuulu enää liittymäpakettiin?

t.Sami

Hei Sami! inet.fi sähköposti siirtyi Fjordmailille 23.5. Eli sähköpostipalvelua ei ole enää saatavilla Telian kautta. Fjordmail perii maksun, joka on 4,99e/kk.


Eli Telian nettiliittymiin ei enää kuulu sähköpostilaatikot mukaan, mutta hinnat säilyy ennallaan? Ymmärsinkö oikein?

t.Sami


Eli Telian nettiliittymiin ei enää kuulu sähköpostilaatikot mukaan, mutta hinnat säilyy ennallaan? Ymmärsinkö oikein?

t.Sami

Hinnoittelu tapahtuu Fjordmailin kautta, eli hinnoittelu tapahtuu heidän hinnastojen mukaan. Meidän kautta ei tuu maksuja sähköpostista ollenkaan, koska se ei kuulu enää Telian palveluihin.


Eli Telian nettiliittymiin ei enää kuulu sähköpostilaatikot mukaan, mutta hinnat säilyy ennallaan? Ymmärsinkö oikein?

t.Sami

Hinnoittelu tapahtuu Fjordmailin kautta, eli hinnoittelu tapahtuu heidän hinnastojen mukaan. Meidän kautta ei tuu maksuja sähköpostista ollenkaan, koska se ei kuulu enää Telian palveluihin.

Vielä tarkennuksena, että Telian laajakaistan hinnoitteluun tuo sähköpostipalvelun poistuminen valikoimasta ei siis vaikuta. Telia Sähköpostin uusmyynti laajakaistan lisäpalveluna on päättynyt maaliskuussa 2022.


Hei,

 

Selittäkääpä hiuknäan tarkemmin. Olette siis jättäneet sähköpostin pois laajakaistapaketista ja se on nyt erikseen eri toimijan kautta maksullinen?

 

Miten tämä sähköpostipalvelun jättäminen pois laajakaistapaketista kompensoidaan laajakaistan käyttäjille?

 

Jos laajakaistapaketin käyttäjä haluaa jatkaa sähköpostitilin käyttöä, kasvaako asiakkaan kokonaiskustannus kun lasketaan yhteen laajakaistapaketin kustannus ja erillisen sähköpostioalvelun tarjoajan kustannus?

 

Jos kasvaa, niin eikö tämä ole asiakkaan palveluhinnoittelun ja paketin sisällön yksipuolinen muutos?


Miten tämä sähköpostipalvelun jättäminen pois laajakaistapaketista kompensoidaan laajakaistan käyttäjille?

Ei mitenkään.

 

Jos laajakaistapaketin käyttäjä haluaa jatkaa sähköpostitilin käyttöä, kasvaako asiakkaan kokonaiskustannus kun lasketaan yhteen laajakaistapaketin kustannus ja erillisen sähköpostioalvelun tarjoajan kustannus?

Kyllä.

 

Jos kasvaa, niin eikö tämä ole asiakkaan palveluhinnoittelun ja paketin sisällön yksipuolinen muutos?

Sitähän se on , mutta sopimusehtojen mukaan (mitkä olet hyväksynyt liittymää tilatessa) operaattorilla on oikeus muuttaa sopimuksen sisältöä yksipuolisesti eli se on vain ilmoitusasia. Määräaikaista sopimusta ei voi kesken määräajan muuttaa , mutta toistaiseksi voimassa olevaa voi.

https://www.telia.fi/toimitusehdot-ja-palvelukuvaukset


Se on mielenkiintoista, että asiakastuki on ohjeistettu olemaan ymmärtämättä tätä yksipuolista palvelun muutosta ja siitä asiakkaalle syntyvää lisäkustannusta, jota ei haluta kompensoida.

Onneksi laajakaistaliittymä on valokuitunen avoimessa kuidussa, niin voi sieltäkin sitten tarkastella kilpailevia palveluntarjoajia jatkossa.  Sähköpostiosoite olisi voinut luoda jonkinlaista kannustinta jatkaa asiakkaana, koska sähköpostiosoitteilla ei automaattisesti oli liikkuvuutta niin kuin matkapuhelinnumeroilla esimerkiksi.

En nyt kuitenkaan ollut käyttänyt tätä sähköpostiosoitetta sellaisenaan, vaan olin ohjannut siihen @iki.fi palvelusta sähköpostini. Muutin sitten ohjauksen gmailiin, niin ei tarvinnut alkaa maksamaan tuolle uudelle sähköpostin tarjoajalle. Suosittelen. Tämä ei toki auta, jos on jakanut sitä pp.inet.fi tms. sähköpostiosoitetta jonnekin.