Yli 3viikoa sitten irtisanoin kuuskaistan ja tilasin Telian hieman nopeamman liittymän . Kyselin moneen kertaan,että miten se tapahtuu ja kestääkö kauan. Sanottiin,että 2.10. aamupäivällä vaihtuu,eikä ole kauaa netti poikki.
Hei @Putkari ja tervetuloa Telia yhteisöön! Asunnostasi siis löytyy Avoin kuitu ja aiemmin palvelut olit tilannut Kuuskaistan kautta? Edellisen sopimuksen irtisanomisen jälkeen voidaan kuituliittymään tilata toisen operattorin palvelut. Eli jonkinlainen katkos palveluihin tulee vaikka fyysisiä kytkentöjä ei ole tarvetta muokata kummankaan palvelutarjoajan toimesta.
No tämä kuulosti hyvältä,koska täällä tehdään etätöitä. No tänään netti loppui n.klo 15.00 ja jäätiin odottamaan…… ei alkanut kuulua. Kokeilin vedellä töpseleitä irti ja sit takaisin. Ei auttanut. Sitten aloitin jonotuksen asiakaspalveluun klo 16.05 . No siellä heti käskettiin reititintänresetoimaan…. Mutta kun tarpeeksi valitin,niin se kysyi jostain tekniikasta… Tuli vastaus,että minun (uusi Telian)liittymä täytyy irtisanoa ja tehdä uusi. Ei kuulemma muuten onnistu. Nyt tuli viesti,että aikaisintaan 6.10 saavat uuden laajakaistayhteyden asennettua.
Kuvauksesi perusteella epäilen, että ensimmäisenä tehty tilaus on inhimillisen virheen vuoksi tehty väärin tai liittymä on tilattu väärälle liittymätekniikalle. Mitä nopeutta ja liittymätekniikkaa tilausvahvistus kertoo tässä ensimmäisessä tilauksessa?
Tämä virheellinen tilaus selittäisi miksi nyt tämä “uusi liittymä” pitäisi irtisanoa ja tilata taas uusi liittymä oikealle teknikalle.
Koska fyysiset kytkennät ovat jo olemassa pitäisi uuden liittymän toimitus onnistua ns. aktivoinnin kautta. Eli liittymälle luodaan meillä etänä asetukset jne. Oman verkomme alueella vastaava liittymä saadaan tyypillisesti avattua muutaman tunnin kuluttua tilauksesta, mutta avoimen kuidun kautta toteutettava liittymä vaatii hieman enemmän työtä ja sen vuoksi myös liittymän toimitusaika on pidempi. Puhutaan yleensä muutamasta arkipäivästä.
Kuka maksaa ansionmenetykset? On niin paljon mustaa valkoisella,kun luvattu että ei oo kauaa poikki.
Ansionmenetyksiä harvoin korvataan, mutta virheestä johtuvia kuluja voidaan korvata tapauskohtaisesti. Aiheesta voit lukea lisää tästä. Oletko saanut työlaitteillesi jonkilaista korvaavaa yhteyttä esimerkiksi puhelimen tai tabletin mobiilitukiasema -toiminteen kautta?
Nii…. Se ensimmäinen myyjä sanoi että laitetaan jo muutama päivä päällekkäin nämä liittymät. No sitten sieltä soitettiin ja kerrottiin ,että ei se onnistu sillai. Ensin pitää irroittaa entinen. Ja sitten ilmoitettiin,että ei se onnistukkaan lauantaina,jolloin se siirrettiin maanantaille.
Harmillista että on niin paljon ammattitaidottomia ihmisiä kaikilla aloilla,eikä juuri kukaan ota vastuuta mistään. Välinpitämättömyyttä ,moraali on kadonnut.
Nii…. Se ensimmäinen myyjä sanoi että laitetaan jo muutama päivä päällekkäin nämä liittymät. No sitten sieltä soitettiin ja kerrottiin ,että ei se onnistu sillai. Ensin pitää irroittaa entinen. Ja sitten ilmoitettiin,että ei se onnistukkaan lauantaina,jolloin se siirrettiin maanantaille.
Kuulostaa ettei tämä ensimmäinen myyjä ole ymmärtänyt miten avoimessa kuidussa toteutetaan palveluntarjoajan vaihto. Jos uusi liittymä toteutetaan eri tekniikalla voidaan sopimukset laittaa päällekkäin. Samaan kaapeliin ei kuitenkaan sovi kahden eri palveluntarjoajan palvelut limittäin. DSL-liittymissä saatiin vuosien kokemuksella ja yhteistyöllä operaattorin vaihto toimimaan lyhyellä katkoksella, mutta avoimenkuidun kohdalla tässä yhteistyössä on vielä hiomista jäljellä.
Harmillista että on niin paljon ammattitaidottomia ihmisiä kaikilla aloilla,eikä juuri kukaan ota vastuuta mistään. Välinpitämättömyyttä ,moraali on kadonnut.
Meille yrityksenä on erityisen tärkeää, että asiakaalle tehdyt lupaukset lunastetaan. Luotettavuus on yksi tärkemmistä kulmakivistä asiakkuuden ylläpitämisessä. Kokemattomuus mitä ilmeisemmin tässä on tapahtuneen virhee taustalla. Jos myyjä olisi tiennyt paremmin prosessista olisi hän todennäköisesti antanut vain sellaisia lupauksia, mitkä meillä on mahdollista lunastaa. Pahoittelen tapahtunutta ja toivon, että saisimme mahdollisiman pian palvelut käyttöönne.
Harmillisesti mulle sattui kaksi vähemmän asiasta tietävää….
Keksin tässä tilapäisen ratkaisun. Jaan nettiä kännykällä. Pitää vaan jättää kännykkä kotiin emännälle ,kun itse käyn muualla. Huomenna näkee toimiiko nämä pankin koneet.,,,,,,
Odottavan aika on pitkä.
Minulle lähetettiin 19.9 laajakaistaliittymän salasana ja sitä ennen käyttäjätunnukset.
Kertooko tämä jostain? Ja mihin minä niitä tarvitsen/laitan?
Minulle lähetettiin 19.9 laajakaistaliittymän salasana ja sitä ennen käyttäjätunnukset.
Kertooko tämä jostain? Ja mihin minä niitä tarvitsen/laitan?
Laajakaistan käyttäjätunnus ja salasana muodostuvat edelleen automaattisesti liittymätilauksen käsittelyn yhteydessä. Näillä tunnuksilla ennen pystyi kirjautumaan liittymään sisältyvään sähköpostiin ja Minun Teliaan, josta liittymälle pystyi tekemään rajallisesti muutoksia.
Nykyään sähköpostin poistuttua ja Minun Teliaan kirjautumistapojen kiristyttyä vaatimaan vahvaa tunnistautumista näillä tunnuksilla ja salasananoilla ei ole enää mitään virkaa. Liittymän käyttäjätunnusta nykyään käytetään lähinnä erottamaan liittymät toisistaan mikäli asiakkaalla on esimerkiksi useita kaapelilaajakaista liittymiä nimissään. Tulemme jollain aikavälillä todennäköisesti poistamaan käyttäjätunnukset ja automaationa lähtevän salasanan niiden tarpeettomuuden vuoksi.
Harmillisesti mulle sattui kaksi vähemmän asiasta tietävää….
Keksin tässä tilapäisen ratkaisun. Jaan nettiä kännykällä. Pitää vaan jättää kännykkä kotiin emännälle ,kun itse käyn muualla. Huomenna näkee toimiiko nämä pankin koneet.,,,,,,
Odottavan aika on pitkä.
Mukava kuulla, että edes jonkinlainen yhteys on käytettävissänne sillä aikaa kun uusi kuituliittymä saadaan toimitettua. Ilmoitamme viestillä, kun yhteys on käytettävissä. Jos viestin saapumisen jälkeen yhteys ei tunnu toimivaan niin käynnistäthän kuitumuuntimen sekä sisäreitittimen uudelleen.
Ei tainnut olla myyjässä vika . Luvattiin että tänään 5.10. Klo 8-20 kytketään ja sit toimii.
Minun Telian kautta olin yhteydessä äsken ……siellä ei tidetty yhtään mitään koko asiasta. Käskettiin vaan olemaan yhteydessä huomenna.
Ei tainnut olla vika missään myyjässä,nyt en tiedä kenessä.
Tilasin Elisan valokuidun,mutta siihen menee vuosi. Saa nähdä kumpi toimii aikaisemmin. iPhone kuumeni nettiä jakaessa ja taisi hajota ,kun ei enää toimi hotspottina. Hyvin menee🤬
Jos sinulla on Avoinkuitu, niin voihan siihen valita myös oikeita operaattoreita, joilla homma toimii ja on asiakaspalvelu.
Ei tainnut olla myyjässä vika . Luvattiin että tänään 5.10. Klo 8-20 kytketään ja sit toimii.
Minun Telian kautta olin yhteydessä äsken ……siellä ei tidetty yhtään mitään koko asiasta. Käskettiin vaan olemaan yhteydessä huomenna.
Nyt ei kyllä kuulosta hyvältä. Minullakin tahtoo pulssi nousta, kun kuulen ettei asiakaspalvelu pystynyt auttamaan asiassa vaan pyysi ottamaan uudelleen yhteyttä. Tämä ei ole asiakaspalvelumme ohjeistuksen mukaista toimintaa. Ilmeisesti et ole saanut mitään viestiä liittymän kytkennästä tai sen aikataulusta? Mitä tilausvahvistuksessa oli merkitty sopimuksen alkamisen ajankohdaksi?
Tilasin Elisan valokuidun,mutta siihen menee vuosi. Saa nähdä kumpi toimii aikaisemmin. iPhone kuumeni nettiä jakaessa ja taisi hajota ,kun ei enää toimi hotspottina. Hyvin menee🤬
Samaa ratkaisua olisin myös itse harkinnut vastaavassa tilanteessa. Mitä tuohon iPhonen toimintaan tulee niin laitteen lämpeäminen on normaalia verkkoyhteyden jakamisen yhteydessä. Laiteen kuuluisi kuitenkin osata sulkea toimintoja ja rajoittaa yhteydenjakoa mikäli laitteen lämpötila nousee liiaksi. Alkoiko Hotspot kuitenkin toimimaan laitteen uudelleenkäynnistyksen jälkeen?
No tänään perjantai 6.10.
aamulla soitin asiakaspalveluun ….. asia korfjataan tänään ja viestiä laitamme tilanteesta…..saat hyvityksenä ilmaisen avauksen(juuri se oli minulle luvattu aiakaisemmin ja siksi aloitinkin koko vaihto rumban) No tulhan sieltä viestiä missä käskettiin hoitamaan asia minunTelia sovelluksen kautta ja nythän on luurinmetsästyksestä kyse Kun ei vielä klo15.30 toiminut soitin taas aspaan. No siellä asiantuntija selvitti monesta paikasta että kyllä työ on vireille ja homma tehdään. Puhelu katkesi yllättäen. Uusi soitto . No taas selitän asian ja sain kuulla että tänään on tehty uusi tilaus.
Kyllä se maanantaina varmaan toimii(vai meno siinä pari päivää tilauksesta,että saadaan toimimaan). Alunperin sanottiin että netti on poikki muutamia minuutteja ,mutta tulee varmaan ainakin se viikko täyteen. No lohduttaahan se ,kun kuulin että ilman minun suostumusta minulle tulee c-moren kaikki palvelut kuukaudeksi ilmaiseksi ja jatkuu sitten hirveällä hinnalla ,vaikka en halua. Tällaistä palvelua en uskalla ottaa ,kun sen irtisanominen ei varmaankaan onnistu mun tuurilla.
Asiakaspalvelu kyllä varmaan yrittää kaikin keinoin,mutta luulenpa että syy on jossain operatiivisessa osastossa. Ja sinnehän ei sit tieto/taito mene perille.
No tänään perjantai 6.10.
aamulla soitin asiakaspalveluun ….. asia korfjataan tänään ja viestiä laitamme tilanteesta…..saat hyvityksenä ilmaisen avauksen(juuri se oli minulle luvattu aiakaisemmin ja siksi aloitinkin koko vaihto rumban) No tulhan sieltä viestiä missä käskettiin hoitamaan asia minunTelia sovelluksen kautta ja nythän on luurinmetsästyksestä kyse Kun ei vielä klo15.30 toiminut soitin taas aspaan. No siellä asiantuntija selvitti monesta paikasta että kyllä työ on vireille ja homma tehdään. Puhelu katkesi yllättäen. Uusi soitto . No taas selitän asian ja sain kuulla että tänään on tehty uusi tilaus.
Kyllä se maanantaina varmaan toimii(vai meno siinä pari päivää tilauksesta,että saadaan toimimaan). Alunperin sanottiin että netti on poikki muutamia minuutteja ,mutta tulee varmaan ainakin se viikko täyteen. No lohduttaahan se ,kun kuulin että ilman minun suostumusta minulle tulee c-moren kaikki palvelut kuukaudeksi ilmaiseksi ja jatkuu sitten hirveällä hinnalla ,vaikka en halua. Tällaistä palvelua en uskalla ottaa ,kun sen irtisanominen ei varmaankaan onnistu mun tuurilla.
Asiakaspalvelu kyllä varmaan yrittää kaikin keinoin,mutta luulenpa että syy on jossain operatiivisessa osastossa. Ja sinnehän ei sit tieto/taito mene perille.
Hyvä kuulla, että nyt homma on menossa oikeaan suuntaan ja kytkentä on varmistettu tapahtuvan. Selvästi tässä tapauksessa on moni asia mennyt metsään, eikä katkeavat puhelut saati ei-halutut palvelut tilannetta paranna.
On kuitenkin hienoa, että näet vaivaa kertoa asiasta meille täällä Yhteisössä, asiakkaan ääni on meille tärkeää. Tämän tapauksen välitämme toki myös eteenpäin, vaikka tietystikkään asiakastietoja tai sinua palvelleita asiakaspalvelijoita emme täältä Yhteisön kautta voi tunnistaa. Jos haluat asiakaspalvelun / tuotteen toimittamisesta vielä reklamoida, suosittelen sen tekemään asiakaspalvelumme kautta, kun tilaus on valmistunut ja yhteys on käytössäsi. Näin voit kertoa tarkkaan kuinka kauan tilauksen toimituksessa on viivästytty alkuperäisistä puheista. Jaa myös toki täällä Yhteisössä avoimesti, miten tilanne tulee päättymään.
Tälläisen tekstin kopioin Telian sivuilta…..
Milloin saan laajakaistan käyttööni?
Laajakaistan toimitusaika riippuu siitä, vaatiiko laajakaistan kytkentä asentajakäyntiä. Useimmiten asennusajankohta vaihtelee muutamasta päivästä pariin viikkoon riippuen toimitettavasta laajakaistatekniikasta ja kohteen sijainnista.
Jos asentajakäyntiä ei tarvita ja kotoa löytyy sopiva reititin, laajakaistayhteys alkaa toimimaan jopa muutaman minuutin kuluessa tilauksen tekemisestä. Jos olet tilannut laajakaistan kanssa myös reitittimen, on sen toimitusaika yleensä pari arkipäivää.
Vantaalla ollaan……ja ei kai täällä kotona tarvitse kenenkään käydä