Hei,
Minulla on työpaikan kautta nettiyhteys ja vuosi sitten se vaihtui Laajakaista Valokuitu / Ethernet 10G-yhteydeksi. Tämän jälkeen WLAN:ia on lähes mahdoton käyttää. Yhteys pätkii n. 10 minuutin välein. Sonera Avustaja korjaa kyllä tilanteen mutta eihän tämä näin pitäisi mennnä. Ethernetkaapelilla ei mitään ongelmaa. Ethernet-kaapeli eteisestä olohuoneeseen alkaa olla aika tylsä eikä saa kuin yhden laitteen kiinni. Olen testannut neljällä eri modeemilla ja kaikissa sama juttu. Eli mikä modeemeista oikeasti toimii tuolla kokoonpanolla?
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Laajakaistan_laitevaatimukset <- tuolla ei modeemia kerrottu
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Kodin_Netti_Valokuitu <- NBG-417N mutta sitä ei löydy esim Verkkokaupasta.
Profiiliini en pysty asiakasnumeroa lisäämään kun en ole sitä saanut. Sonera-kaupassa kysyttäessä minua ei löydy tiedoista ja puhelimella soitettaessa ei myöskään meinannut löytyä mutta pitkän kaivamisen jälkeen löydyin jostain.. ehkä Yrityspuolelta..