Skip to main content

Onkos kellekkään muulle käynyt näin?

 

 

Muokkaus: Muokattu otsikon kuvausta //KaPetri

Usein syynä on muuttotilanteessa se, että että uudessa osoitteessa ei ole samaa nettitekniikkaa saatavilla, jolloin siirto sellaisenaan ei onnistu. Sen sijaan uuden sopimuksen solmiminen varmaankin onnistuu, jos meiltä vaan uuteen osoitteeseen on nettisaatavuus olemassa, ja varmaan onkin😊

Melkein suosittelen vielä pyytämään täsmennystä meidän asiakaspalvelusta siihen miksei siirto onnistu, ja korvaavaa kokonaan uutta yhteyttä / sopimusta tilalle. 


Usein syynä on muuttotilanteessa se, että että uudessa osoitteessa ei ole samaa nettitekniikkaa saatavilla, jolloin siirto sellaisenaan ei onnistu. Sen sijaan uuden sopimuksen solmiminen varmaankin onnistuu, jos meiltä vaan uuteen osoitteeseen on nettisaatavuus olemassa, ja varmaan onkin😊

Melkein suosittelen vielä pyytämään täsmennystä meidän asiakaspalvelusta siihen miksei siirto onnistu, ja korvaavaa kokonaan uutta yhteyttä / sopimusta tilalle. 

Tällä kertaa syy ei ole eri tekniikasta.

Ja kuten kerrottu, niin kesällä sanottiin, että SIIRTO onnistuu, vaikka uusmyynti on lopetettu.
Tuskin olisi sanottu, jos tekniikka olisi estänyt?

Laitoin teidän “yhteydenottolomakkeella” kyssärin eteenpäin saa nähä koska tulee vastaus.
Vai mitä tapaa suosittelet täsmennyksen pyyntöön?
Kysyn aspa-chätissä ja saan taas saman vastuksen?


@AaTanja, tiedoksi,
Kun teidän aspa menee nykyään kiinni klo 16 (taas yksi syy lisää vaihtaa operaattoria) ja chätti tarjoaa yhteydenottolomaketta, niin tarjottu linkki on: https://www.telia.fi/yrityksille/yritysportaali/service-requests/new
Ja sieltä tulee: “Access denied
You do not have the required permissions to view this page. Please request the permission from your company's primary user.”

Hyvin te vedätte.


@AaTanja, tiedoksi,
Kun teidän aspa menee nykyään kiinni klo 16 (taas yksi syy lisää vaihtaa operaattoria) ja chätti tarjoaa yhteydenottolomaketta, niin tarjottu linkki on: https://www.telia.fi/yrityksille/yritysportaali/service-requests/new
Ja sieltä tulee: “Access denied
You do not have the required permissions to view this page. Please request the permission from your company's primary user.”

Hyvin te vedätte.

 

Aloituksestasi ei käynytkään selville sen enempää taustatietoja, mutta löysin käymääsi keskustelua toisessa ketjussa, joka vähän avaa tilannetta enemmän. Tosin sielläkin on jäänyt keskustelu toistaiseksi siihen, että mikä varsinainen syy siirron esteelle on mahtanut olla. 

Tähän väliin kysymys, että onko nettiyhteys omissa nimissäsi vai jonkun toisen henkilön? Se vaikuttaa luonnollisesti asianhoitoon. Tuo saamasi englanninkielinen teksti yhteydenottopyyntöä laittaessasi sai miettimään sellaista mahdollisuutta. 

Mitä meidän aukioloihin tulee, niin tälläkin hetkellä puhelinasiakaspalvelumme on auki. Näin arkisin meidän tavoittaa puhelimitse klo 9-20 ja lauantaisin klo 10-16. Joulun pyhät välissä ovat olleet poikkeuksia, mutta nyt mennään taas tällä kuviolla.

Tarkistin, että jonotusaika on tällä hetkellä noin minuutin verran. Suosittelen ehdottomasti tähän väliin myös meidän chat-asiakaspalvelua, joka on paikalla kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Eli älä suinkaan ainakaan sen vuoksi lähde meiltä pois, ettemmekö olisi tavoitettavissasi. 

Jos jo siis olet jättänyt meille viestiä yhteydenottolomakkeella, niin saat siihen vastauksen päivän parin kuluessa viimeistään. Tässä kuitenkin vielä varmuudeksi linkki lomakkeelle. Nopeiten meidät kuitenkin tavoittaa chatin kautta Minun Telia -sovelluksessa kirjautuneena ollessa telia.fi:llä.


Mielenkiintoista.
Chätti(botti) kertoo, että:
“Asiakaspalvelu on avoinna arkisin 8-16 (vikailmoitukset 24/7).
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme seuraavilla tavoilla:

  • Chatissa - arkisin 8-16.
  • Puhelimitse - soittamalla 0200 20 300 (0,94 €/puh + 0,54 €/min & mpm) ma–pe 8–16”

Että toikin tieto on osattu laittaa väärin.
(Mut joo, ei tee mieli maksaa siitä, kun pitää selvittää Telian lupaamien asioiden paikkaansapitämättömyyttä.)
Molemmat asunnot ovat mun nimissä ja molemmissa on ollu mun nimissä oleva Telian nettiyhteys vuosia.
Keksisitkö vielä jotain esteitä luvatun siirron toteutukselle?


Ai niin,
tästä säikeestä jäi uupumaan, että olisi tarkoitus jatkaa 50M-kiinteistöliittymän käyttöä toisessa osoitteessa.
50M-nopeuden myynti lisänopeutena on lopetettu.
Kesällä siis väitettiin, että siirto kuitenkin onnistuu.


Noniin, nyt alkaa pikkuhiljaa selviämään ainakin tämä aukioloaikojen mysteeri. Olet puhelinnumerosta päätellen ollut yhteydessä meidän yritysasiakaspalveluumme. Meidän kuluttaja-asiakaspalvelun kaikki yhteystiedot löytyvät kootusti meidän sivuilta.

Mahdollinen yritysasiakkuutesi ei ole käynyt tässä keskusteluissa ilmi, ja olen siitä syystä puhunut kuluttaja-asiakaspalvelun kuvioista, toimintatavoista sekä aukioloajoista. Toisaalta kerrot nyt, että liittymät ovat omissa nimissäsi, eli olet kuin oletkin siitä päätellen kuluttaja-asiakkaamme. Samoin kertomasi kiinteistösopimus viittaa kuluttajapuolen asiakkuuteen. 

Tietämättä osoitteita, ja niitä ei pidäkään tähän julkisesti antaa, en pysty varmuudella sanomaan syytä sille, miksi liittymää ei nyt voida siirtää sellaisenaan. Liittynee kenties kiinteistösopimukseen ja 50M-nopeuteen, jos syynä ei ollut jo mainittu tekniikka, mutta tämä tosiaan arvailua ja päättelyä tämän keskustelun tiedoista. Asiakastietoihisi meillä ei ole täällä Yhteisössä pääsyä, mutta chatissa pääset suoraan meidän asiakaspalveluun, josta näkevät liittymätietosi, ja siellä kautta asioinnista ei koidu mitään kulujakaan toisin kuin puhelusta. Ja ovat tosiaan siellä nytkin paikalla muutaman minuutin jonoajalla😊


En ole ollut yhteydessä yrityspuoleen.
Jostain syystä, kun avaan chätin, niin mua pidetään yritysasiakkaana?
Teillä taitaa olla systeemit hieman sekaisin?

En ole yritysasiakas, miten tämä(kin) on voinut mennä sekaisin?
Miten ihmeessä pääsisin henkilöasiakkaan aspaan?


En ole ollut yhteydessä yrityspuoleen.
Jostain syystä, kun avaan chätin, niin mua pidetään yritysasiakkaana?
Teillä taitaa olla systeemit hieman sekaisin?

En ole yritysasiakas, miten tämä(kin) on voinut mennä sekaisin?
Miten ihmeessä pääsisin henkilöasiakkaan aspaan?

Mistä ja millä tavoin olet kirjautunut telia.fi -sivustolle? 
Kuluttaja-asiakkaana pääset kirjautumaan tästä ja kirjautua voit joko pankkitunnuksilla, Mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla.
Kirjautusmisrooleista valitset tuon ensimmäisen, eli “Kirjaudu liittymän omistajana”. 
 

 


Ennen Omille Sivuille yksityishenkikönä kirjautumista kannattaa kirjautua ulos Yhteisöstä, Omilta Sivuilta yritysasiakkana sekä Minun Prepaidistani.

Kolme viimeksi mainittua käyttävät Telia Tiliä, mutta yksityisasiakkaiden Omat Sivut edelleen vanhaa kirjautumista. Yhteisöön kirjautuminen saa Omat Sivut kuvittelemaan, että ole yritysasiakas, kun sinulla kerta on Telia Tili.

Mikäli haluat pitää sekä Yhteisön että Omat Sivut auki samanaikaisesti, kirjaudu näihin kahdella eri selaimella tai kahdella eri selainprofiililla. Voit myös hyödyntää selaimen yksityinen selaus / incognito-tilaa.


Ennen Omille Sivuille yksityishenkikönä kirjautumista kannattaa kirjautua ulos Yhteisöstä, Omilta Sivuilta yritysasiakkana sekä Minun Prepaidistani.

Kolme viimeksi mainittua käyttävät Telia Tiliä, mutta yksityisasiakkaiden Omat Sivut edelleen vanhaa kirjautumista. Yhteisöön kirjautuminen saa Omat Sivut kuvittelemaan, että ole yritysasiakas, kun sinulla kerta on Telia Tili.

Mikäli haluat pitää sekä Yhteisön että Omat Sivut auki samanaikaisesti, kirjaudu näihin kahdella eri selaimella tai kahdella eri selainprofiililla. Voit myös hyödyntää selaimen yksityinen selaus / incognito-tilaa.

OHHOH!
Ei kai Telian jengi tiedä tuota?
Aikamoinen sekamelska, ehkä ainoa saitti, jota tiedän, jota pitää käyttää kahdella selaimella samanaikaisesti, että asiat toimii…

Mulla ei siis ole yritysasiakkuutta, eikä Minun-prepaidia…


En ole ollut yhteydessä yrityspuoleen.
Jostain syystä, kun avaan chätin, niin mua pidetään yritysasiakkaana?
Teillä taitaa olla systeemit hieman sekaisin?

En ole yritysasiakas, miten tämä(kin) on voinut mennä sekaisin?
Miten ihmeessä pääsisin henkilöasiakkaan aspaan?

Mistä ja millä tavoin olet kirjautunut telia.fi -sivustolle? 
Kuluttaja-asiakkaana pääset kirjautumaan tästä ja kirjautua voit joko pankkitunnuksilla, Mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla.
Kirjautusmisrooleista valitset tuon ensimmäisen, eli “Kirjaudu liittymän omistajana”. 
 

 

Teillä Telialla ei siis olla todellakaan tietoisia tuosta mitä ​@irritus kirjoitti?


Johan tuo tuli vastaan aikoja sitten, kun sisäänkirjautuminen tänne uudistui Yhteisö tunnuksista Telia Tiliin. Itse kuvittelin sen olleen tosin jo korjattukin, kun ei itselle ole tullut enää vastaan. Taisi vaatia vain, että kirjaudut ensin Minun Telian puolelle ja sitten vasta tänne. Samoin chat aspaan avataan aina Minun Teliasta eikä Telia Kaupasta, josta saa vain myyntipalvelun kiinni.

Taitaa olla Telia Tilin uudistus vielä puolitiessä, että parannusta on jo tiedossa.


Ennen Omille Sivuille yksityishenkikönä kirjautumista kannattaa kirjautua ulos Yhteisöstä, Omilta Sivuilta yritysasiakkana sekä Minun Prepaidistani.

Kolme viimeksi mainittua käyttävät Telia Tiliä, mutta yksityisasiakkaiden Omat Sivut edelleen vanhaa kirjautumista. Yhteisöön kirjautuminen saa Omat Sivut kuvittelemaan, että ole yritysasiakas, kun sinulla kerta on Telia Tili.

Mikäli haluat pitää sekä Yhteisön että Omat Sivut auki samanaikaisesti, kirjaudu näihin kahdella eri selaimella tai kahdella eri selainprofiililla. Voit myös hyödyntää selaimen yksityinen selaus / incognito-tilaa.

OHHOH!
Ei kai Telian jengi tiedä tuota?
Aikamoinen sekamelska, ehkä ainoa saitti, jota tiedän, jota pitää käyttää kahdella selaimella samanaikaisesti, että asiat toimii…

Mulla ei siis ole yritysasiakkuutta, eikä Minun-prepaidia…

Tämä ei tokikaan uusi keskustelun aihe meille ole, mutta teinkin sinulle kysymyksen mistä ja millä tavoin olet kirjautunut, ja se keskustelu oli vielä kesken. Ihan tähän saakka en vielä siis päässyt :) 
Itse juuri tässä testasin ja kun kirjadun Telia Tilin tunnuksilla Yhteisöön, pääsen samalla kirjautumisella myös Minun Teliaan - ja myös samalla selaimella. Järjestelmät tunnistavat minut myös ihan normaalisti kuluttaja-asiakkaaksi. 

En nyt siis oikein saa kiinni mistä tämä sinun kirjautumisongelma johtuu. Koitan hieman selvitellä, jos saisin jotain kättä pidempää ja palaan asiaan!


En ole ollut yhteydessä yrityspuoleen.
Jostain syystä, kun avaan chätin, niin mua pidetään yritysasiakkaana?
Teillä taitaa olla systeemit hieman sekaisin?

En ole yritysasiakas, miten tämä(kin) on voinut mennä sekaisin?
Miten ihmeessä pääsisin henkilöasiakkaan aspaan?

Nyt sain hieman voita leivänpäälle 🙂 Eli käyhän lukaisemassa täältä toinen ketju ohjeistuksineen, siinä on ollut samantapainen tilanne kuin sinulla nyt. 


Ihme ja kumistus, 4 päivän säädön jälkeen saivat siirron tehtyä.
Vaikeudet johtuivatkin kai (taas) jostain Telian sisäisen systeemin toiminnasta.
Jonka takia ekana päivänä chätti sanoi suoraan, ettei liittymiä siirretä.

Case closed.
Onse vaikiaa.
Muussakin kun eri saittien osien välillä surffailu.
Huutakaa Elon Muskin byrokratian tehostus -ryhmä talkoisiin.


En ole ollut yhteydessä yrityspuoleen.
Jostain syystä, kun avaan chätin, niin mua pidetään yritysasiakkaana?
Teillä taitaa olla systeemit hieman sekaisin?

En ole yritysasiakas, miten tämä(kin) on voinut mennä sekaisin?
Miten ihmeessä pääsisin henkilöasiakkaan aspaan?

Nyt sain hieman voita leivänpäälle 🙂 Eli käyhän lukaisemassa täältä toinen ketju ohjeistuksineen, siinä on ollut samantapainen tilanne kuin sinulla nyt. 

En jaksa, tää riittää nyt jo.
Mua ei siis kiinnosta teidän asiakkuustunnistusongelmat.
Sen sijaan kiinnosti, että miksi aiemmin luvattu laajakaistaliittymän siirto ei onnistukaan.
Josta telialaiset ovat tässä säikeessä puhuneet varsin vähän.
Sen sijaan lillukanvarsia.
Laittakaahan systeemit toimimaan, ettei asiakkaidenne tarvitse opetella niiden kummallisuuksia.
Tai asiakaskunta senkun pienenee.

Tulispa Suomeen operaattori, joka rohmuais asiakkaita halvoilla hinnoilla, asiakkaalle sopivilla tuotteilla ja hyvällä asiakaspalveulla, jokta tietty vaatii hyvät sisäiset systeemit.
Vähä niinku silloin kun Telia tuli ekaa kertaa Suomeen.
Moni nykyisistä Telian työntekijöistä ei tietty ollu silloin vielä syntynytkään...


Olen syntynyt aika kauan sitten. Silloin opetettiin vielä käytöstapoja. En kiroile, enkä kohtele ihmisiä huonosti. Kanssaihmisiä pitää kunnioittaa, vaikka kasvaisi sarvi otsaan…

Yksi, tai ehkä useampi, vika minussa on, en siedä idiootteja.

Olen täysin asiakaspalveluun sopimaton henkilö.

Kerran jossain myymälässä kuuntelin, kuinka tyyppi rähjäsi jostain pikkuasiasta myyjälle. Kuuntelin sujuvasti, mutta kun rähjäys meni henkilökohtaiseksi myyjää kohtaan käskin rähjääjää painumaan vidduun, ja HETI. Tyyppi meinasi käydä kimppuun, mutta totesin ettei kannata…

Tyyppi lähti. Pyysin myyjältä anteeksi, kun menetti asiakkaan. Myyjä kaivoi tiskin alta suklaapatukan ja antoi sen minulle. Sen jälkeen olen yrittänyt käyttäytyä kiltisti.


Vastaa