Hei,
Muutin kotoa muutama vuosi sitten ja äiti hyvää hyvyyttään osti Valokuitu-netin. No helmikuun alussa sitten muutettiin tyttöystävän kanssa yhteen niin soitettiin Sonera Kauppaan että pistää se valokuitu netin pois ja ostin omalle nimelle 4g liikkuva laajakaista kun ei kerran saanut valokuitua.
Sonerasta luvattiin pistää poikki ja 4g-nettikin tuli sovitusti. Ongelmat siitä sitten alkoikin, laskut tuli koko ajan lisää ja kun soitettiin viimeviikolla että miksi näitä tulee vaikka sovittiin että se perutaan. Äitikin soitteli ja jonotti pitkään.
Lopulta saatiin ihan muuten mukava asiakaspalvelijan kiinni, mutta sanottiin kun ei Sonera Kaupasta voi peruuttaa mitään!? Miksi sitten luvataan jotain sellaista?
Sanottiin tylysti puhelimessa että laskut pitää maksaa tai muuten siirtävät perintään. Summaa ei ole kuin n. 100e mutta kismittää kun maksut aina maksettiin ajallaan ja peruutettiin ajallaan.
Ja kun kysyin mistä voin valittaa niin sanottiin että pitää kirjoittaa oikein kirjeen Vaasaan mitä on käynyt ja silloinkin tuskin auttaa mitään.
Ollaan oltu uskollisia Sonera-asiakkaita jo kauan mutta NYT oikein pitää miettiä jatketaanko tilauksia jos ei muuta niin periaatteesta. Summa ei ole iso mutta näinkö asiakkaita kohdellaan?
Todisteita annoin heille, selitin että milloin peruutettiin ja milloin tilasin ja kaikki löytyy heiltä että ei tarvii kuin vähän tarkistaa. Tylysti sanottiin joo soitan kohta, muutaman minuutin päästä soittikin takaisin ja "joo ei auta koska meillä ei ole kirjattu tuota peruutusta ja että Sonera Kauppalle ei ole valtuutusta irtisanoa mitään"???
Seuraava siirto on sitten kuluttaja-asiamiehelle valitus, jos ei muuta niin vain sen kohtelun takia.
Miksi asiakkaana joudun maksaa jos joku siellä Sonera kaupasta yli-innokkaana myy ja lupaa jotain mitä hänellä ei ole valtuuksia?
Ps. Netit on muuten toiminut loistavasti.
Terveisin, Kenan Sabic