Haluaisin tiedustella onko mahdollista irtisanoa soneran adsl liittymä, mutta säilyttää sähköpostiosoite?
(+ lisäpostiosoitteet)
Entä voiko nykyisistä sähköposteista edelleenohjata postit uuteen osoitteeseen, jos liittymän irtisanoo?
Mikä mahtaa olla edellämainittujen palvelujen hinta?
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
On irtisanomisen aika, kun Soneran ADSL 8M on, mutta tulee valokuitu. Miten säilytän sähköpostin, kuulin että se on mahdollista vaikka valokuitu ei olisikaan enää Soneran. Niin on teillä mahdollisuus laittaa sähköposti kuukausi maksulliseksi?
Mistä löytyy virallista informaatiota, joskus ohimennen luin tästä.
No kaverin Sonera ADSL 8M/1M on nyt irtisanottu ja tilalle tuli Elisan 100/10 Huoneistokaista tms. ja samalla Soneran puheliittymä lähti vaihtoon Elisan 21/5-liittymään ja muu puhelimen käyttö käytön mukaan. Ihan vain siksi, koska Soneralta ei saanut palvelua. Eihän tuollainen 45-vuotias halua rekisteröityä pienen asian takia, kun minulla on jo tunnus tänne.
Kaveri käski kertomaan palautetta: jos vastattaisiin tässä foorumeilla, niin hän olisi varmaan vieläkin edes Soneran puhelinasiakas, mutta kun ei, niin piti vaihtaa. Elisalta hän sai heti vastauksen tiedusteluihin ja liittymänkin ottivat vastaan, siirtävät numerotkin.
No sähköposti nyt on mennyt, kun Sonera Kaupassa kukaan tiennyt asiasta mitään eikä haluttu ottaa selvääkään, voitte jo arvata mikä on asiakassuhde tämän jälkeen Soneraan.
Harmi.
Voiskos museomies olla mahdollista, että ollaan nyt mustalla listalla??
Naapuri kun ei halua tunnuksia luoda niin sama se kysyä minun kautta. No olen seurannut pitkäänkin tätä palstaa niin ei siellä paljoa vastata oikeisiin kysymyksiin. Olen varma, että olen vuosi sitten nähnyt Facebookissa aspan vastauksen joka kertoi, että jos irtisanoo kiinteän, niin sähköposti voi säilyttää maksullisena erillispalveluna. Se olisi kyllä naapurille kelvannut, koska posti ei kyllä ollut mikään turha, muttei tärkeäkään. Lähinnä oli joidenkin yritysten tiedossa.
Mutta kun ei vastausta saa, niin se kävi niin kuumana, että irtisanoi miettimättä. No eipä sinne postia edes tullut viimeksi, mutta ilmoitti varuiksi kontakteille uuden postin.
Tuntuu, että Sonera ei viitsi vastata sopimusta koskeviin kysymyksiin kun on irtisanomassa. Tosiaan se syy irtisanomiselle naapurilla oli se, että hänellä on 8M, kun minä käytän jo Elisan yhteyksiä, jotka toimii ja tulee nykyisin 100M/10M. Hän haluaa saman, koska 8M ei nykyisin näet riitä. No kun noin luokaton asiakaspalvelu oli paikallisessa Sonera Kaupassakin, niin koki sopivaksi sanoa irti puheliittymäkin numeronsiirrolla.
Minulla on myös pääliittymä Saunalahdella ja harkitsen nyt vakavasti Soneran varaliittymän irtisanomista.
Ennen pelanneet mun asiat hyvin, mutta kun aloin valittelemaan ja vaatimaan...........who knows??
Elisan 4G oli ennen kiinteää, mutta myivät yli kapasiteetin liittymiä niin tilasin 100M laajakaistan tuossa ennen kesää. Mobiili toimii vähän miten toimii, mutta eipä ole sentään datarajaa, kun tapana on käyttää nettiä kuin kotona myös matkoilla.
Soneralle palautetta minultakin, vastatkaa viesteihin! Ei voi olla vaikeaa, koska odotimme naapurimme kanssa pitkään vastausta... mutta emme saaneet sitä. Tosin on tuossa se hyöty, että nyt vasta ymmärsin että mihin tarviin muutaman gigan rajoitettua 3G-liittymää, kun rajaton kuitenkin pääasiallisessa käytössä. Varapuhelimenkin myin ja sain siitä 50 euroa.
Kävin kivijalassa, sanoivat, että totkai saat 14pv kokeilun..........eipä ole kuulunut mtn sieltä eikä täältä. Pitäköön..............
museomies kirjoitti: Hei.
On irtisanomisen aika, kun Soneran ADSL 8M on, mutta tulee valokuitu. Miten säilytän sähköpostin, kuulin että se on mahdollista vaikka valokuitu ei olisikaan enää Soneran. Niin on teillä mahdollisuus laittaa sähköposti kuukausi maksulliseksi?
Mistä löytyy virallista informaatiota, joskus ohimennen luin tästä.
Hei!
Sähköpostiosoitteen saa säilytettyä Sonera Mail -palvelulla, jos sinulla löytyy vain jokin mobiilituote. Palvelun hinta:
Sähköpostilaatikot 2,08 €/kk (alv 24%) per kappale.
Pahoittelen, että kysymykseesi vastaamme näin viiveellä! Jostain syystä on tämä keskusteluketju jäänyt huomioimatta.
antero/Joensuu
Tähän pätee tuo sama mitä KatjaN vastasi museomiehelle. Eli kun asiakkuutesi jatkuu Soneralla (liikkuva netti), voit säilyttää kiinteän kaistan mukana tulleen sähköpostin hintaan 2,08 €/kk/sähköpostilaatikko.
Muutoksesta sovitaan asiakaspalvelun kanssa ja samalla katsotaan onko liittymällä esim. määräaikaista sopimusta. Harmillista, jos kiinteässä yhteydessä on ollut ongelmia, tarvittaessa meidän tekninen asiakaspalvleu voi kyllä vilkaista tilannetta ja auttaa. Vikailmoituksen voi jättää kätevästi vaikkapa Omilta sivuilta.
pik.vastausta odotellen..(ps.täällä ei tiedetty mitään sp.tin säilytysmahdollisuuksista..ennenkuin pojat soittivat ja kysyivät joltain..)
Nyt pitää kyllä ihan kysyä, kun lähti teiltä kaikki veke, liittymät sun muut. No aikoinaan sai tuon sähköposti palvelun vähän yli 2€ per koota kk. Äsken kysyin sitten chatissä, et miten nuo minun sähköposti laatikot eli irtisanoutuuko nekin, kun sain ne ilmaiseksi monen sattuman kautta ( siis oli teidän päässä tehty virheitä ja siinä selvittelyssä meni aikaa jolloin ne tuli minulle ilmaiseksi. No chatissä sanottiin ne säilyy vaikka ei ole sinulla meiltä mitään liittymiä ym, kerta ne on sinulle ilmaiseksi annettu. Eniten kummastuttaa chatissä mies puolinen asiakaspalvelija joka, sanoi aikaa törkeästi, että sitten sinulta lähtee myös postit heti veke otan ne saman tien pois. Sanoin hänelle, että sitä vaan sitten, mutta ei tainnut kaverilla kantti kestää tai sitten hän vaan huomasi ettei voikkaan sitä tehdä. Jotenkin tuntuu, että siellä on välillä semmosia henkilöitä jotka eivät tiedä mitään vaan aukovat päätään nykyään entiselle asiakkaalle ja tuskine tulen takaisin, jos ei muutoksia tapahdu.
@pitopeli@ kirjoitti:
Nyt pitää kyllä ihan kysyä, kun lähti teiltä kaikki veke, liittymät sun muut. No aikoinaan sai tuon sähköposti palvelun vähän yli 2€ per koota kk. Äsken kysyin sitten chatissä, et miten nuo minun sähköposti laatikot eli irtisanoutuuko nekin, kun sain ne ilmaiseksi monen sattuman kautta ( siis oli teidän päässä tehty virheitä ja siinä selvittelyssä meni aikaa jolloin ne tuli minulle ilmaiseksi. No chatissä sanottiin ne säilyy vaikka ei ole sinulla meiltä mitään liittymiä ym, kerta ne on sinulle ilmaiseksi annettu. Eniten kummastuttaa chatissä mies puolinen asiakaspalvelija joka, sanoi aikaa törkeästi, että sitten sinulta lähtee myös postit heti veke otan ne saman tien pois. Sanoin hänelle, että sitä vaan sitten, mutta ei tainnut kaverilla kantti kestää tai sitten hän vaan huomasi ettei voikkaan sitä tehdä. Jotenkin tuntuu, että siellä on välillä semmosia henkilöitä jotka eivät tiedä mitään vaan aukovat päätään nykyään entiselle asiakkaalle ja tuskine tulen takaisin, jos ei muutoksia tapahdu.
Lähtökohtana on, että Telian sähköpostia ei voi käyttää, mikäli asiakas vaihtaa operaattoria
tai irtisanoo laajakaistaliittymänsä. Se voidaan kuitenkin jättää voimaan, jos siihen tilalle tulee jokin toinen Telian data/laajakaistaliittymä. Poikkeuksena myös tilanne, jossa laajakaistaliittymä katkaistaan meidän toimesta, emmekä pysty tarjoamaan korvaavaa liittymää verkon teknologiauudistuksen yhteydessä.
Ilman tarkempia asiakastietoja on vaikea ottaa sinun tapaukseen kantaa, mutta kieltämättä vaikuttaa siltä, että olet saanut hieman väärää tietoa chatissa. Toivottavasti tämä kuitenkin selvensi asiaa. Ikävä juttu tietysti, että olet päätynyt liittymäsi irtisanomaan. Olet toki tervetullut takaisin milloin tahansa :)
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.