Skip to main content

Moi,

 

Onko tämä oikeasti Telian tekosia vai joku huijausviesti?

 

Liittymäsi on tilapäisesti suljettu

Järjestelmämme on havainnut tietokoneeltanne peräisin olevaa haittaohjelmien aihettamaa liikennettä. Olemme rajoittaneet tietokoneesi liikennöintiä näiden haittaohjelmien leviämisen estämiseksi.

Toimintaohje liittymän avaamiseksi

Koneesi on todennäköisesti viruksen tai madon saastuttama. Kone täytyy puhdistaa haittaohjelmista, ja voit tehdä sen lataamalla F-Securen virusturvan alla olevasta linkistä.

Tällä sivulla ladattavissa oleva Telia Tietoturva toimii maksutta 30 päivän ajan. Voit asentaa tietokoneeseesi joko pelkän virustorjuntaohjelmiston tai virusturva- ja palomuuriohjelmiston. Ohjelmat päivittyvät automaattisesti aina, kun internetyhteys on auki ja päivitykset on saatavilla.

Lataa Telia Tietoturva  (.exe, 7.5Mb)
(30 day trial)

Puhdistettuasi koneesi haittaohjelmista, ota yhteyttä Telian tekniseen asiakaspalveluun .

Jos joku haluaa että asennat jonkun softan koneelle niin se yleensä on huijausviesti.Tosta en ole varma koska sonera/telia voi hyvinkin lähetellä tollaisia viestejä :smileysurprised:

 

/edit

resetoi modeemi katkaisemalla virta siitä nyt heti aluksi ja asenna joku virussofta jolla tarkastat koneesi.

 

f-securen online scanneri 

https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/online-scanner

 

f-securen antivirus

https://download.sp.f-secure.com/SE/Retail/installer/F-SecureNetworkInstaller.exe

 

/edit

Toi linkki siihen trial softaan ei muuten toimi. :smileylol:

 

Tämä taas vaatii ilmeisesti lisenssin 

http://download.sp.f-secure.com/SE/TeliaSonera_Finland/latest/installer/TeliaNetworkInstaller.exe

 

kännykän voi liittää koneeseen sillä usb datajohdolla(usb tetheringin päälle siitä) että saa nettiyhteyden koneeseen.Toi on network install eli tarvitsee netin että asentuu enkä löytänyt offline installeria tuolta sivulta.

 

tuolta saa aviran koko paketin

https://www.avira.com/en/download/product/avira-free-antivirus

 

 


Jos koneessa ei ole viruksia niin vika on siinä vdsl/adsl boxissa eli sen firmware pitää päivittää.Jos siihen ei ole uutta ja on oma niin telia vuokraa uusia vdsl modeemeja 1gbit porteilla/5Ghz ac wlanilla 2,5€/kk.Jos tullut liitymän mukana niin ilmeisesti telia vaihtaa sen sellaiseen jossa ei ole mitään aukkoja?.


Päällisin puolin viesti näyttää ihan aiheelliselta, mutta asia kannattaa vielä tarkistaa tuolta Telia Häiriöilmoitusten puolelta numerolla 020 690 400 (ma-pe 8-20, la 9-16:30.). Asia selviää myös kirjautumalla Telia.fi:n Chat-palveluun tai laittamalla häiriöilmoituksen samasta paikasta.

 



@EsaPi kirjoitti:

Päällisin puolin viesti näyttää ihan aiheelliselta, mutta asia kannattaa vielä tarkistaa tuolta Telia Häiriöilmoitusten puolelta numerolla 020 690 400 (ma-pe 8-20, la 9-16:30.). Asia selviää myös kirjautumalla Telia.fi:n Chat-palveluun tai laittamalla häiriöilmoituksen samasta paikasta.

 


Paitsi että viestin linkki virustorjunohjelmaan ei toimi koska osoittaa soneran sivulle jota ei enää ole.Telian sivulta ei pysty mistään lataamaan ilmaista virustorjuntaohjelmaa joka asentuu ilman nettiä.Tohon chattiin kirjautuminen on myös vähän vaikeaa jos netti on katkaistu.:)



@arapahoe kirjoitti:
Paitsi että viestin linkki virustorjunohjelmaan ei toimi koska osoittaa soneran sivulle jota ei enää ole.Telian sivulta ei pysty mistään lataamaan ilmaista virustorjuntaohjelmaa joka asentuu ilman nettiä.Tohon chattiin kirjautuminen on myös vähän vaikeaa jos netti on katkaistu.:)

Joku netti hänellä taitaa kuitenkin olla käytössä kun tänne pystyi kirjoittelemaan 😉 Mutta tottahan tuo. Sen takia meille voi myös soittaa. Tuo toimimaton linkki täytyy toki korjata.


Liitttymäni on edelleenkin suljettu tilapäisesti, vaikka laskut maksoin tiistaina

 

???



@Cascas kirjoitti:


Liitttymäni on edelleenkin suljettu tilapäisesti, vaikka laskut maksoin tiistaina



 



???






Heippa @Cascas ja tervetuloa Yhteisöön. 🙂 Yleensä liittymä aukeaa 1-3 pankkipäivän kuluessa maksun suorittamisesta. Liittymän sulkeutuessa kaikkien erääntyneiden tulee näkyä maksettuina ennen avaamista, 

Voisit tarkistaa vielä laskujesi tilanteen kirjautumalla sisään verkkosivuillemme. Tarvittaessa Chatista myös lisäapuja. :) 


Vastaa