Skip to main content

Olen testanu monta koodia mutta mikään ei toimi kun yrittää kirjautua Technicolor TG799vn reitittimeen, Administrator nimeksi ja access key passwordiksi ei toimi. Tietääkö joku mikä default koodi on

Hei @vuorro4 ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Oletko siis yrittänyt laittaa Access key:ksi salasanaa laitteen pohjasta?



Avaa selain ja kirjoita osoitekenttään 192.168.1.1, jolloin eteesi avautuu Technicolorin hallintasivu. Mikäli sivu ei aukea, kokeile osoitetta 192.168.1.254. Käyttäjätunnus laitteen hallintaan on Administrator ja se on esitäytettynä hallintaan kirjauduttaessa. Laitteen pohjasta löytyy Access Key, joka syötetään Your Password -kohtaan.



 



Jos sekään ei toimi niin kokeile palauttaa tehdasasetukset, täällä lisää asiasta : https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/Technicolor-TG799vac


olen jo palauttanut sen tehdasasetukselle kun kukaan työpaikalla ei tiennyt sen koodia, ja olen testannut tuota  admin ja access keyta mutta ei toimi


Käyttäjä tunnus on Administrator ja pohjassa ole koodi, jos olet tehdasasetukset palauttanut.


@vuorro4 reset nappia pitää painaa 10 sekuntia, että modeemissa valot välkähtävät. Jos painat pitempään niin tehdasasetusten palautus ei onnistu.



Kun tehdasasetukset on palautettu niin sen salasanan joka on Access Key:n kohdalla laitteen pohjassa pitäisi toimia.



PS. Access Key on luultavasti 8 kpl isolla kirjoitettuja kirjaimia ;)


Kyllä olen resettanu jo +3 kertaa että sen valot sammuu, ja kirjoittanut sen Administrator ja sen access keyn, salasanan isoilla ja pienillä kirjaimilla eikä toimi.


@vuorro4  Kuulostaa erikoiselta. Käyttäjätunnus sekä koodi on kyllä oikein. Oletko kirjautumassa sinne langattoman verkon kautta vai verkkokaapelilla? Tuota verkkokaapelia suosittelisin. Sitten melkein kokeilisin toista selainta jos et ole vielä sitä testannut. Siinä voisi vielä varoilta tyhjentää selainhistorian kokonaan, sieltä selaimen asetusten kautta.


olen testannut eri selaimella ja kaapelilla se on kiinni


En sitten tiedä muuta kun että se on rikki tai siinä on eri asetukset kun se on yrityskäytössä.



@vuorro4@  kirjoitti:

En sitten tiedä muuta kun että se on rikki tai siinä on eri asetukset kun se on yrityskäytössä.


Voihan se olla rikkikin. Ohjesivujen mukaan siinä Access keyssä voi olla numeroita ja kirjaimia. Joskus nolla ja kirjain o näyttävät kovin samanlaiselta. Kokeile vielä tuo jippo , mikäli Access keyssä sellaisia on. Käsittääkseni laite myös erottelee isot ja pienet kirjaimet. No aivan satavarma en ole.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/Technicolor-TG799vac


Tuo TG799vn näyttäisi olevan eri laite kuin Telian tukisivuilla mainitut. Tällaisen ohjeen bongasin netistä. Liekö siitä apua?

 

https://www.hardreset99.com/routers/technicolor/technicolor-tg799vn-v2-reset/


Kun se on yrityksen palvelulaite niin tuosta kannattaa olla suoraan yrityspuolelle yhteydessä.

Laitteen ohjelmistossa on eroja kuluttajapuolen tuotteeseen ja kirjautumisongelma liittyy nyt melko varmasti tähän.


Se pohjassa oleva salasana pitää kirjoittaa isoilla kirjaimilla.

 

Sulla taitaa olla tollainen uusi versio jossain usb3 liitin?

https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/Technicolor-TG799Xtream

 

/edit

Eikös netin nopeuden pitäisi olla taloyhtiöverkossa 100M?.Ainakin täällä toi yhteys on vain 85M speedtestin mukaan tolla vanhalla 799vac modeemilla.


Vastaa