Skip to main content

2 vuotta on nyt ollut tuo giganen liittymä ja 2 vuotta olen nyt odotellut että korjaisitte sen liittymätiedon järjestelmäänne. Edelleenkään saatavuushaun mukaan tähän taloon ei ole kuitua kytketty. Laitoin viimeksi viestiä 3kk sitten aiheesta mutta ei, ei vaan pysty edes tätä korjata? Taas pitäisi varmaan etsiä jostain Väyrysen Paavon vaatekaapin perältä salaovi jonnekin Narniaan josta se teidän asioita hoitavat taho yleensäkään löytyy, kun ei teille mitään varsinaista teknistä tukikanavaa ole. On chat, jossa on toki yleensä ystävällisiä henkilöitä, jotka kuitenkin voivat korkeintaan lähettää vakuumituubilla lappusia sinne jonnekin (ilmeisesti tosin putki johtaakin viemäriin) tai sitten pitäisi maksaa tippiä että saa ääneen esittää samat itkut, kyynelten kadotessa räntäsateen pyyhkiminä kadun varressa keväisesti leviävän koiran jätöksen kylkeen. 

Ystävällisin terveisin iloinen markkinoiden kalleinta kuituhintaa maksava asiakas.

2 vuotta on nyt ollut tuo giganen liittymä ja 2 vuotta olen nyt odotellut että korjaisitte sen liittymätiedon järjestelmäänne. Edelleenkään saatavuushaun mukaan tähän taloon ei ole kuitua kytketty. Laitoin viimeksi viestiä 3kk sitten aiheesta mutta ei, ei vaan pysty edes tätä korjata? Taas pitäisi varmaan etsiä jostain Väyrysen Paavon vaatekaapin perältä salaovi jonnekin Narniaan josta se teidän asioita hoitavat taho yleensäkään löytyy, kun ei teille mitään varsinaista teknistä tukikanavaa ole. On chat, jossa on toki yleensä ystävällisiä henkilöitä, jotka kuitenkin voivat korkeintaan lähettää vakuumituubilla lappusia sinne jonnekin (ilmeisesti tosin putki johtaakin viemäriin) tai sitten pitäisi maksaa tippiä että saa ääneen esittää samat itkut, kyynelten kadotessa räntäsateen pyyhkiminä kadun varressa keväisesti leviävän koiran jätöksen kylkeen. 

Ystävällisin terveisin iloinen markkinoiden kalleinta kuituhintaa maksava asiakas.

Kiitos että tulit antamaan ketjuun tilannepäivitystä. Onpa vain erikoista, että liittymätietoja ei ole saatu kuntoon tässä ajassa. Kerrotko vielä, että mikä sinun liittymätiedoissasi ja -hinnassa on väärin, ja mitä sinulle vastattiin asiakaspalvelussamme kun olit viimeksi meihin yhteydessä? Tietenkin asia tulisi saada korjattua pikimmiten. Meille voit halutessasi jättää myös yhteydenottopyynnön.


Liittymät → Netti kotiin → haku osoitteellani ei näytä että kiinteistööni olisi mitään kuitua saatavilla. Aiemmin taisi olla 100 megainen kiinteä liittymä, nyt sekin on kadonnut, puhumattakaan että siellä olisi ne oikeat tiedot.

Viimeisin aspan vastaus chatissa oli:
“juu olet ihan oikeassa, mä laitan tuosta palautetta eteenpäin!”

Jos joku nyt pohtii että mitä väliä sillä on jos kerta 1000/1000 liittymä tällä hetkellä kuiteniin toimii?
Noh,
1) hankala tarkistaa uusien liittymien saatavuutta ja hintoja kun pitää aina arvata joku naapurin osoite jonne teidän kannan mukaan liittymän saa.
2) tulee sekaannuksia jos pyydän liittymätyypin vaihtoa, joutuu tapella aina läpi “kyllä tänne oikeasti tulee kuitu, teidän järjestelmät vaan on päivittämättä”
3) ei ajankohtainen, mutta jos myisin taloni niin selitä siinä sitten ostajaehdokkaalle “kyllä tänne kuitu on kytketty, se ei vaan näy järjestelmästä ja jotta saat liittymän tilattua, sinun täytyy mennä julkiselle foorumille huutamaan muutamaksi kuukaudeksi”.
4) veikkaisin että järjestelmänne on jotenkin naitettu valokuitusen tietokannan kanssa mutta nyt en pääse sitä vähääkään kärryille tästä nykyisen kuidun avoimuudesta kuin ehkä muuten olisi mahdollista. Nythän en oikein ymmärrä, eikä ymmärtänyt kyllä teilläkään viimeksi kukaan, että onko tämä katumme kuitu telian kuitu, valokuitusen kuitu, avoin kuitu vai suljettu kuitu.
 

 


Liittymät → Netti kotiin → haku osoitteellani ei näytä että kiinteistööni olisi mitään kuitua saatavilla. Aiemmin taisi olla 100 megainen kiinteä liittymä, nyt sekin on kadonnut, puhumattakaan että siellä olisi ne oikeat tiedot.

Viimeisin aspan vastaus chatissa oli:
“juu olet ihan oikeassa, mä laitan tuosta palautetta eteenpäin!”

Tämä oli siis palaute, jonka sait noin kolme kuukautta sitten? Jos tieto ei ole päivittynyt vieläkään saatavuushaun tietoihin, niin neuvoisin kertaalleen ilmoittamaan asiasta tarkkojen tietojen kera aiemmin linkitetyn Yhteydenottopyynnön kautta. Kun valitset “muita asioita”, sinulle avautuu lomake, johon voit kertoa yksityiskohtaisesti kuvien kera mistä on kyse ja pyytää korjaamaan asian saatavuustietoihimme. Pahoittelut vielä omasta puolestani, että asiaa ei ole monen yhteydenoton jälkeen korjattu. Vika olisi pitänyt saada korjattua jo ensimmäisellä yhteydenotollasi.


Tietysti vähän hätäinen varmaan olen kun vasta 3 viikkoa mennyt, mutta eipä se tuo linkitetty yhteydenottotapakaan tunnu tulosta tuottavan. Ei edes vastausta ole herunut automaatin generoiman kiitosviestin lisäksi.


Tietysti vähän hätäinen varmaan olen kun vasta 3 viikkoa mennyt, mutta eipä se tuo linkitetty yhteydenottotapakaan tunnu tulosta tuottavan. Ei edes vastausta ole herunut automaatin generoiman kiitosviestin lisäksi.

Olethan tarkastanut roskapostisi tai oletko huomannut, että olisit saanut soiton johon et ole kerinnyt vastaamaan? Yleisesti yhteydenottolomakkeisiin vastataan/asiakkaaseen otetaan yhteyttä puhelimitse noin 3-5 arkipäivässä, joten kuulostaa nyt oudolta ettei Telian suunnalta ole oltu sinuun lainkaan yhteyksissä. 😦


Joo roskikset pengottu eikä ole edes liittymäkauppias soittanut. Oon nyt tavallaan tottunut että Telian kanssa asioiden hoitamisessa käytetään aikayksikkönä kuukausia eikä päiviä, joten en sillä ole tästä varsinaisesti häkeltynyt.


No tuota niin, osaisikohan joku nyt kuitenkin kertoa minkä kiven alle pitäisi seuraavaksi mennä huutamaan? Ainahan voin itkeä kuluttaja-asiamiehelle että palveluntarjoaja ei vastaa, mutta jos nyt joku vähän edes nopeampi tapa olisi saada yhteys? Viimeksi joku aspasta antoi numeron jonnekin kellariin josta vastattiin “Mistä sä tän numeron sait? Ei tänne saa soittaa!”, mutta asian esitettyäni kuitenkin ainakin jonkin verran rattaat pyörähti eteenpäin. Tosin silloinkin oikeasti alkoi tapahtua vasta kun mainitsi täällä Telian rikkoneen sopimusta 5 vuoden ajan.


No tuota niin, osaisikohan joku nyt kuitenkin kertoa minkä kiven alle pitäisi seuraavaksi mennä huutamaan? 

Ihan rinnassa vihlaisee, kun näinkin yksinkertainen asia on jatkunut näin pitkään. Laita minulle yksityisviestiä niin selvitän mikä puuttuvassa / väärässä saatavuudessa on vialla. 

 


Laitoin yv:tä


Tähän ei tullut koskaan mitään järkevää vastausta. Virallinen selitys oli:

Juurisyy miksi saatavuushaku telia.fi verkkokaupassa ei näytä saatavuutta osoitteesi johtuu siitä ettei osoitteeseen ole tällä hetkellä saatavilla määräaikaista sopimusta/tarjousta. Sataavuushaku näyttää tällä hetkellä saatavuuden laajakaistalle vain taloyhtiökohteisiin sekä sellaisiin osoitteisiin mihin on tarjolla määräaikainen sopimus.

Miten määräaikainen sopimus liittyy mihinkään? Haku näyttää kyllä aivan selvästi muille alueille tuloksia selvästi ilmoittaen “ei määräaikaisuutta” sopimustyypissä. Miksi naapurikortteliin saa sopimuksen muttei tänne - alueelle jossa on nimenomaan teidän kuituverkko? Mikä ihmeen järki tässä teidän touhussa on? Onko teillä siellä enää yhtään muumia laaksossa vai onko komennon ottanut lauma kaukoidän reissulta mukaan tarttuneita lapamatoja?

Asia tuli taas ajankohtaiseksi kun ystävällisesti ilmoititte nostavanne ensi(kin) vuonna kuukausimaksuja +10e/kk. Se onkin kasvanut tuo kuukausimaksu kolmessa vuodessa mukavat 80%. Onneksi noita tunareita möyhii tossa kaivinkoneineen vetämässä ristiin rastiin kuituja niin että toivottavasti pääsee tästä teidän suljetusta monopoliverkosta kohta kokonaan eroon.


Vastaa