Oli tarkoitus vaihtaa kiinteän laajakaistan nopeutta ja tietenkin ajattelin mennä minun teliaan ja helposti siellä vaihtaa tuota. Mutta ei ollut mitään vaihtoehtoa päivittää tai vaihtaa liittymän nopeutta ( kun menee puhelinliittymä osioon niin siellä selkeästi vihreänä painike päivitä liittymä).
No chatiin sitten jonottamaan ( pitkä jono) ja siinäkin kun kirjoittaa tuon liittymän vaihtoehdon niin hienosti antaa opastuksen mene minun teliaan ja sieltä sitten päivitä liittymä mikä ei onnistu. Tietenkin sitten botin ohi ( joka oli tiedossa miten saada asiakaspalvelija, mutta ekana huvikseni katsoin miten botti neuvoo väärin tietenkin, tai mikä vika menossa, kyllähän tämä pitäisi pystyä itse helposti tekemään kuten ohje sanoo).
Tämä asia kokeiltu sekä edge selaimella, että firefox selaimella ja myös minun telia appilla ihphonessa, missään ei ole laajakaista liittymässä tuota päivitä liittymää kuten ohjeet sanoo mutta löytyy kyllä puhelinliittymästä joten toimii muuten selaimet ja appsit oikein.
Onko käytäntöihin tullut muutosta ja ohjeet väärät( näin telian chatti botti sanoo: Minun Teliasta klikkaamalla laajakaistaliittymää ja valitsemalla päivitä liittymä.) tai onko jokin vika menossa tuolla. Olisi kiva jos kerran ihmisiä ohjataan itse omatoimisesti hallitsemaan liittymiä jolloin ei tarvitse omaa ja asiakaspalvelijoiden aikaa tuhlata niin toimisivat nämä palvelut siiten oikein.
PS tai voiko muka olla niin, koska itselläni nyt maximi nopeus( kallein ) ja vaihdan alaspäin halvempaa liittymään niin tätä ei pysty itse tekemään( tiedän, siihen tulee se 15 euroa maksua kun laskee nopeutta ja ilmainen kun nostaa) vaan vaatisi asiakaspalvelija. Eihän vain ole näin tyhmää käytäntöä, mikä järki tässä olisi. Kyseessä ihan liittymän päivitys ja normaali toimenpide on se sitten ylös tai alapäin. Ainoa syy olisi saada ihminen miettimään uudestaan haluaako laskea ja muuttaa mieltään ja ei jaksa nähdä vaivaa ja sitten asiakaspalvelija saa tehtyä lisä myyntiä( jos näin niin muuttakaa tuota ehdottomasti tai edes ohjeet oikein). Olisi kiva tietää ja toivotaan olisi syy vain tuo vika joka hetkellinen vaan.
PS PS Kun puhutaan sopimuksista ja kirjallisena ne niin näissä myös teillä ongelmaa ja pikaista muutosta niihin koska muuten ei tiedä mihin luottaa.
Kun vaihtaa/päivittää nopeutta alemmaksi niin tulee tuo 15,19 euroa maksua tietenkin. Mutta nyt tulee ongelma. Asiakaspalvelija lähettää sopimuksen kirjallisena mikä pitää hyväksyä ja siinä lukee avausmaksu 9,10 euroa.
No tämä ei ole sopimus minkä haluan koska kyse ei ole avauksesta vaan päivityksestä ja en halua maksaa tietenkään 9,10. Kysyn asiakaspalvelijalta tätä ja hänen vastaus:
Kyllä, 9,10€ maksua ei tule mutta tosiaan en saa sitä sopimuksesta tekstinä pois, kun sopimukset ovat standardeja. :)
Joten nyt pitää hyväksyä sopimus missä lukee 9,10 mitä ei tule ja pitää luottaa ettei sitten sitä veloiteta myös tuon 15,19 kanssa. Miksi sopimukset tehty näin jos ne eivät ole oikein. Ja kun minulle tulee lasku voisin myös periaatteessa kyseenalaistaa tuon 15,19 maksun ja olla maksamatta sen ja maksaa vain 9,10 ja vedota sopimukseen( ja voittaa tuolla 6 euroa) mikä on kirjallinen, ihan järjetöntä touhua. Eikö muka ole sopimuksia missä sitten olisi tuo 15,19 ja puhutaan päivityksestä. Eihän se näin saa olla. Kirjallinen sopimus pitää olla oikeassa muodossa. Hyväksyin sopimuksen mutta kirjasin vastalaiseen sitten chattiin jos tulee tuota 9,10 ja se tietenkin poistetaan, mutta taas saa jännätä meneekö asiat oikein ja joutuuko asiaan kuluttamaan omaa aikaa.