Skip to main content

Oli tarkoitus vaihtaa kiinteän laajakaistan nopeutta ja tietenkin ajattelin mennä minun teliaan ja helposti siellä vaihtaa tuota. Mutta ei ollut mitään vaihtoehtoa päivittää tai vaihtaa liittymän nopeutta ( kun menee puhelinliittymä osioon niin siellä selkeästi vihreänä painike päivitä liittymä).

 

No chatiin sitten jonottamaan ( pitkä jono) ja siinäkin kun kirjoittaa tuon liittymän vaihtoehdon niin hienosti antaa opastuksen mene minun teliaan ja sieltä sitten päivitä liittymä mikä ei onnistu. Tietenkin sitten botin ohi ( joka oli tiedossa miten saada asiakaspalvelija, mutta ekana huvikseni katsoin miten botti neuvoo väärin tietenkin, tai mikä vika menossa, kyllähän tämä pitäisi pystyä itse helposti tekemään kuten ohje sanoo).

 

Tämä asia kokeiltu sekä edge selaimella, että firefox selaimella ja myös minun telia appilla ihphonessa, missään ei ole laajakaista liittymässä tuota päivitä liittymää kuten ohjeet sanoo mutta löytyy kyllä puhelinliittymästä joten toimii muuten selaimet ja appsit oikein.

 

Onko käytäntöihin tullut muutosta ja ohjeet väärät( näin telian chatti botti sanoo: Minun Teliasta klikkaamalla laajakaistaliittymää ja valitsemalla päivitä liittymä.)  tai onko jokin vika menossa tuolla. Olisi kiva jos kerran ihmisiä ohjataan itse omatoimisesti hallitsemaan liittymiä jolloin ei tarvitse omaa ja asiakaspalvelijoiden aikaa tuhlata niin toimisivat nämä palvelut siiten oikein.

 

PS tai voiko muka olla niin, koska itselläni nyt maximi nopeus( kallein ) ja vaihdan alaspäin halvempaa liittymään niin tätä ei pysty itse tekemään( tiedän, siihen tulee se 15 euroa maksua kun laskee nopeutta ja ilmainen kun nostaa) vaan vaatisi asiakaspalvelija. Eihän vain ole näin tyhmää käytäntöä, mikä järki tässä olisi. Kyseessä ihan liittymän päivitys ja normaali toimenpide on se sitten ylös tai alapäin. Ainoa syy olisi saada ihminen miettimään uudestaan haluaako laskea ja muuttaa mieltään ja ei jaksa nähdä vaivaa ja sitten asiakaspalvelija saa tehtyä lisä myyntiä( jos näin niin muuttakaa tuota ehdottomasti tai edes ohjeet oikein). Olisi kiva tietää ja toivotaan olisi syy vain tuo vika joka hetkellinen vaan.

 

PS PS Kun puhutaan sopimuksista ja kirjallisena ne niin näissä myös teillä ongelmaa ja pikaista muutosta niihin koska muuten ei tiedä mihin luottaa.

Kun vaihtaa/päivittää nopeutta alemmaksi niin tulee tuo 15,19 euroa maksua tietenkin. Mutta nyt tulee ongelma. Asiakaspalvelija lähettää sopimuksen kirjallisena mikä pitää hyväksyä ja siinä lukee avausmaksu 9,10 euroa. 

 

No tämä ei ole sopimus minkä haluan koska kyse ei ole avauksesta vaan päivityksestä ja en halua maksaa tietenkään 9,10. Kysyn asiakaspalvelijalta tätä ja hänen vastaus:

 

Kyllä, 9,10€ maksua ei tule mutta tosiaan en saa sitä sopimuksesta tekstinä pois, kun sopimukset ovat standardeja. :)

 

Joten nyt pitää hyväksyä sopimus missä lukee 9,10 mitä ei tule ja pitää luottaa ettei sitten sitä veloiteta myös tuon 15,19 kanssa. Miksi sopimukset tehty näin jos ne eivät ole oikein. Ja kun minulle tulee lasku voisin myös periaatteessa kyseenalaistaa tuon 15,19 maksun ja olla maksamatta sen ja maksaa vain 9,10 ja vedota sopimukseen( ja voittaa tuolla 6 euroa) mikä on kirjallinen, ihan järjetöntä touhua. Eikö muka ole sopimuksia missä sitten olisi tuo 15,19 ja puhutaan päivityksestä. Eihän se näin saa olla. Kirjallinen sopimus pitää olla oikeassa muodossa. Hyväksyin sopimuksen mutta kirjasin vastalaiseen sitten chattiin jos tulee tuota 9,10 ja se tietenkin poistetaan, mutta taas saa jännätä meneekö asiat oikein ja joutuuko asiaan kuluttamaan omaa aikaa.

Laajakaistaliittymän nopeuden muutos onnistuu ainakin toistaiseksi vain silloin kun on kyse nopeuden nostamisesta. Nopeuden lasku hoituu ainoastaan asiakaspalvelumme kautta. Jos sinulla on jo nopein mahdollinen liittymä, ei “Päivitä liittymä” -vaihtoehtoa tule näkyville. Tiedän että tämä tuntuu erikoiselta, mutta toistaiseksi tilanne ja toimintatapa on tämä. 

Mitä tulee sopimustiivistelmään ja siinä olevaan tekstiin niin laitan tästä viestiä eteenpäin toiminteesta vastaavalle. Tuo on kieltämättä hämäävää, joten tiedustelen tästä lisää onko asialle suunniteltu tehtävän jotain. 


Näin vähän aloin epäilemään, että lisämyyntiä tuolla halutaan, koska kalliimpaa saa itse vaihdettua mutta halvempaan pitää olla yhteydessä ja tietenkin kuten minulla, alkoi lisämyynti ja kysely jos sittenkin haluaisin pitää nopeamman pienellä tarjouksella).

 

Täysin sallittua kyllä, mutta jälleen tullaan informointiin ja viestintään teiltä. Jos mainostetaan, että minun teliassa voidaan hoitaa omat asiat niin nyt ei ole täysin näin, tätä pitäisi tuoda myös esiin.

 

Varsinkin kun  myös chatin ohjeet ja botti antavat virallisena neuvona menemään minun teliaan hoitamaan laajakaistan päivitys asia. Tuohon ohjeeseen pitäisi tehdä muutos tuosta( ja tietenkin muista erillis ohjeistuksista) tapauksesta jossa näin ei voi tehdä. Nyt ohjeet ovat virheelliset.

 

Kiitos, että sopimus asia viedään eteenpäin. Kyllä’ kirjalliset sopimukset mitä annetaan asiakkaalle pitäisi olla oikein. Nyt jännätään taas seuraavaa laskua mikä on tilanne, mennäänkö virallisen laskun mukaan tai se mitä sanotaan chatissa( kuten täällä huomaa, ei se aina mitä suullisesti sanotaan mene valitettavasti oikein). Toivotaan muutosta taas näihin asioihin ja saadaan parempaa lopputulosta aikaan.


Selvisikö, että meneekö vain tuo 9 avausmaksua eikä 15 päivitysmaksua? Sillähän tavallaan säästää sen 6, jos tehdäänkin uusi soppari alemmalla nopeudella eikä hidasteta vanhaa. 


Selvisikö, että meneekö vain tuo 9 avausmaksua eikä 15 päivitysmaksua? Sillähän tavallaan säästää sen 6, jos tehdäänkin uusi soppari alemmalla nopeudella eikä hidasteta vanhaa. 

En tiedä vielä, juuri sopimus vasta vaihtui joten näen seuraavalla laskulla sitten. Pahin pelkohan tässä se on, että ottaa kirjallisen sopimuksen mukaisen 9 euroa ja sitten tulisi vielä se 15,14 nopeuden muutos alaspäin mikä taas sanottiin puheissa/chatissa. Tämän takia ne kirjalliset sopimukset pitäisi olla varmoja ja luotettavia ja toivotaan he tekevät näihin tuon muutoksen nyt. Tietenkin jos haluaisi kuluttaa aikaansa voisi nyt tehdä jo kkv virallisen valituksen siitä, että sopimukset ovat vääriä ja sitä kautta pyytää muutosta Mutta odotetaan nyt, että hoitavat tuon sisäisesti oikein ja korjaavat vian kuten pitäisi olla.

 

Tietenkin tulen kiistämään tuon 9 euroa ja vetoan chat keskusteluun ( missä sanoin hyväksyväni sopimuksen muilta osilta kuin tuo 9 euroa) mutta aina se tuo itselle ylimääräistä työtä ja vaivaa ja se meneekö edes tämän jälkeen ekalla yrittämällä oikein poisto laskulta niin on yleensä ollut vähän sinnepäin tuo tekeminen. Kun lasku on tullut voin laittaa tiedon tänne miten meni, saako antaa positiivista tai negatiivista palautusta.


Saisitko @peekotu laitettua tähän kuvankaappauksen saamastasi sopimustiivistelmästä, ja etenkin niistä kohdista joissa mainitaan nämä maksut? Eli kertamaksut, toimitusmaksut ja/tai avausmaksut. Saamme niistä sitten lähetettyä selvitykseen lisätietoa. 


Tuossa tosiaan näkyy vain tuo avaus 9,10 ( ja liittymän kk veloitus tietenkin)vaikka ei ole kyse uuden liittymän avauksesta vaan kyse on päivityksestä ja koska alaspäin niin silloin olisi se 15,14 oikea ja sopimus liittymän päivitys joten toivotaan saatte tuohon muutoksen ja kaikki menee minulla seuraavassa laskussa oikein.


Tuossa tosiaan näkyy vain tuo avaus 9,10 ( ja liittymän kk veloitus tietenkin)vaikka ei ole kyse uuden liittymän avauksesta vaan kyse on päivityksestä ja koska alaspäin niin silloin olisi se 15,14 oikea ja sopimus liittymän päivitys joten toivotaan saatte tuohon muutoksen ja kaikki menee minulla seuraavassa laskussa oikein.

Kiitos tästä! Palaamme asiaan pikimmiten. 👍


Vastaa