Skip to main content

Mirai-suodatuksen tilasta

  • July 8, 2018
  • 2 kommenttia
  • 8 katselukertaa

Viitaten 2016 marraskuussa ilmitulleeseen Mirai-haittaohjelmaan[1] [2], joka koski useita Soneran/Telian asiakkaille lähettämiä modeemeja:

Asiaan liittyvissä viestiketjuissa mainittiin pariin otteeseen [3], että haavoittuvuuden takia käyttöönotettu liikenteensuodatus on väliaikainen, joten siitä kysymyksenä, että vieläkö suodatus on päällä ja jos on, niin mistä mahdollisesta tulevasta lopettamisesta saa tiedon, jos sattuu vielä käyttämään modeemia, johon korjausta ei ole tullut saataville.

 

[1] https://yhteiso.telia.fi/t5/Kiinteat-nettiyhteydet-ja/Mirai-haittaohjelma-on-pesiytynyt-suomalaisten-modeemeihin/td-p/138314

[2] https://yhteiso.telia.fi/t5/Kiinteat-nettiyhteydet-ja/Mirai-haittaohjelma-murtanut-modeemeja-uudelleenkaynnistys/td-p/138409

[3] Ketjun [1] viestit 4 ja 20

2 kommenttia

  • Telialainen
  • July 9, 2018

Päivitämme tälle sivulle verkkomme tietoturvaan liittyviä asioita mm. Mirai-haittaohjelmasta. Pysyvien tietoturvatoimenpiteiden listauksesta löytyy Mirai-verkkomadon leviämisen estäminen internenistä kuluttajille.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • July 9, 2018

Sieltähän tuo se löytyi, kiitos tiedosta. Hieman on tosin piilossa, sillä jos Asiakastuki-sivun haussa etsi sanaa "Mirai", kyseistä sivua ei löytynyt.