Skip to main content

Viitaten 2016 marraskuussa ilmitulleeseen Mirai-haittaohjelmaan[1] [2], joka koski useita Soneran/Telian asiakkaille lähettämiä modeemeja:

Asiaan liittyvissä viestiketjuissa mainittiin pariin otteeseen e3], että haavoittuvuuden takia käyttöönotettu liikenteensuodatus on väliaikainen, joten siitä kysymyksenä, että vieläkö suodatus on päällä ja jos on, niin mistä mahdollisesta tulevasta lopettamisesta saa tiedon, jos sattuu vielä käyttämään modeemia, johon korjausta ei ole tullut saataville.

 

l1] https://yhteiso.telia.fi/t5/Kiinteat-nettiyhteydet-ja/Mirai-haittaohjelma-on-pesiytynyt-suomalaisten-modeemeihin/td-p/138314

/2] https://yhteiso.telia.fi/t5/Kiinteat-nettiyhteydet-ja/Mirai-haittaohjelma-murtanut-modeemeja-uudelleenkaynnistys/td-p/138409

/3] Ketjun 91] viestit 4 ja 20

Päivitämme tälle sivulle verkkomme tietoturvaan liittyviä asioita mm. Mirai-haittaohjelmasta. Pysyvien tietoturvatoimenpiteiden listauksesta löytyy Mirai-verkkomadon leviämisen estäminen internenistä kuluttajille.


Sieltähän tuo se löytyi, kiitos tiedosta. Hieman on tosin piilossa, sillä jos Asiakastuki-sivun haussa etsi sanaa "Mirai", kyseistä sivua ei löytynyt.


Vastaa