Elikkäs miten saan kytkettyä soneran modeemi/reitittimen sulakekaappiin siten että toimisi viihde sekä tietokone ja jos on muitakin laitteita mihin nettiä tarvitsee ?
Sivu 1 / 1
Ei kai sitä kaappiin tule kytkeä... ei ainakaan tuo Inteno sinne oikein mahdu...
Kytket ristiinkytkennästä nousu -> Jonenkkin sisälle ja siitä sitten modeemiisi, joka on varmaan Inteno... Tästä sitten jatkat minne haluat. Jos sinulla on huoneistossa kaksi rasia vierekkäin, voit kytkeä Inteno LAN 2 -> toiseen rasiaan joka vie takaisin ristiinkytkentään ja sieltä toiselle puolelle huoneistoa, jos on tarvetta.
Kytket ristiinkytkennästä nousu -> Jonenkkin sisälle ja siitä sitten modeemiisi, joka on varmaan Inteno... Tästä sitten jatkat minne haluat. Jos sinulla on huoneistossa kaksi rasia vierekkäin, voit kytkeä Inteno LAN 2 -> toiseen rasiaan joka vie takaisin ristiinkytkentään ja sieltä toiselle puolelle huoneistoa, jos on tarvetta.
Modeemiin ei tule internet yhteyttä, mihin modeemin liittimeen kaapeli pitää kytkeä joka tulee rasiasta ?
Mikä on laajakaistasi toteutustapa?
Ethernet tekniikalla kytket WAN porttiin (RJ45).
ADSL / VDSL tekniikalla DSL porttiin (RJ11).
Ethernet tekniikalla kytket WAN porttiin (RJ45).
ADSL / VDSL tekniikalla DSL porttiin (RJ11).
Valokuitu, kytkin WAN porttiin RJ45 kaapelin ja silti ei tule internet yhteyttä. DSL porttiin en pysty kytkemään kaapelia koska kaikki ovat RJ45 portteja pistokkeissa sekä sulakekaapissa.
Toimiiko yhteys, jos kytket koneesi suoraan nousuun?
toimii kun ei ole modeemia välissä
Eli modeemissa yhteys ongelma ja tässä en oikein osaa auttaa paremmin. Soneralle vikailmoitus laitteesta.
Voit kokeilla resetoida modeemisi...
Voit kokeilla resetoida modeemisi...
tietokoneeseen saan netin toimimaan ilman modeemia mutta elisa viihde digiboksia en saa toimimaan ilman modeemia, en tiedä vaikuttaako se modeemi sen digiboksin toimintaan vai ei
Moro A S!
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin voidaan kurkata miksei se yhteys toimi modeemin kautta.
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin voidaan kurkata miksei se yhteys toimi modeemin kautta.
Sain yhteyden ainaki hetkellisesti toimimaan painamalla resettiä. Kiitoksia avusta !
Moi A S,
Hieno homma, että lähti toimimaan. Jos ongelma tuntuu jatkuvan niin ilmoittele meille ja lisäile myös tuo asiakasnumerosi tietoihisi niin tarvittaessa saadaan vilkaistua tarkemmin liittymää.
Hieno homma, että lähti toimimaan. Jos ongelma tuntuu jatkuvan niin ilmoittele meille ja lisäile myös tuo asiakasnumerosi tietoihisi niin tarvittaessa saadaan vilkaistua tarkemmin liittymää.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.