Hei!
En ole vielä löytänyt reitittimen admin-konsolista kohtaa miten saisin vaihdettua Telia X2 - Technicolor DGA4330:n DNS-palvelimen osoitetta.
Kiitos jo etukäteen
Hei!
En ole vielä löytänyt reitittimen admin-konsolista kohtaa miten saisin vaihdettua Telia X2 - Technicolor DGA4330:n DNS-palvelimen osoitetta.
Kiitos jo etukäteen
Hei
DGA4330:ssa on mahdollisuus muokata DNS-palvelimen osoitetta. Tämä pitäisi onnistua siten, että kirjaudut sisään laitteeseen omilla tunnuksilla. Valitset admin sivulta “Advanced” -kohdan ja sieltä “WAN services”. Tämän valikon takaa pitäisi aueta DNS -palvelimen asetukset, sekä muokkausvaihtoehdot.
Hei,
Kiitos vastauksesta. Kävin katsomassa ohjeiden mukaisesti tuota, ja löysin vain port forwarding- ja UpNp-asetuksia :(
Hei,
Kiitos vastauksesta. Kävin katsomassa ohjeiden mukaisesti tuota, ja löysin vain port forwarding- ja UpNp-asetuksia :(
Mikä Software version sinulla on laitteessa tällä hetkellä?
Voit myös laittaa laitteen sarjanumeron tähän niin voimme yrittää päivittää tuon uusimman version laitteeseen. Mikäli sinulla siis on vanhempi versio käytössä, jossa ei ole tuota DNS -palvelimen muuttamismahdollisuutta.
Moi,
Tässä modeemin tietoja:
Software Version
**************
Firmware Version
**************
Hardware Version
**************
Serial Number
**************
Edit SaJoonas: piilotettu modeemin tiedot
Moi,
Tässä modeemin tietoja:
Kiitos! Kyselin vielä eteenpäin ja laitoin asiaa selvitykseen. Palailen keskusteluun heti kun on lisää tietoa aiheesta.
Hei,
Jotain tapahtui. Koko wifi on paskana ja Smart Control sanoo että wifi ei toimi, laajentimet vilkuttaa punaista valoa, ja kaikki tapahtui ihanasti keskellä päivää palaverin aikana.
Hei,
Jotain tapahtui. Koko wifi on paskana ja Smart Control sanoo että wifi ei toimi, laajentimet vilkuttaa punaista valoa, ja kaikki tapahtui ihanasti keskellä päivää palaverin aikana.
No näinhän ei pitänyt tosiaan käydä. Koitathan käynnistää laitteet uudelleen ja mahdollisesti ottaa laajentimet uudelleen käyttöön Smart Control -sovelluksen tai laajentimien parituksella. Katsothan vinkit vielä tästä linkistä noihin laajentimiin ja mahdollisiin ongelmatilanteisiin.
Lakkasiko langaton yhteys siis kokonaan toimimasta? Toimiiko yhteys kuitenkin langallisesti? Tästä vielä vinkit talteen reitittimen puolelta, jos perinteiset uudelleenkäynnistykset ei asiaan auta.
Mpi,
Kiitos nopeasta vastauksesta. Tällainen ilmoitus mulle tulee appissa resetin jälkeen.
Vaikuttaa siltä että sovellus ei tunnista verkkoa/reititintä tai toisin päin. Koititko jo reitittimen resettiä?Voisiko tuohon tilanteeseen auttaa laajentimien käyttöönotto parituksella? Onko yhteys kokonaan mykkä vai onko wifi + laajentimet ainoastaan pois pelistä?
Jos nämä keinot eivät auta ja yhteys on keikannut täysin tuon päivityksen myötä. Pyytäisin olemaan yhteydessä asiakastukeemme häiriöilmoituksen tekemistä varten. Häiriöilmoitukset menevät selvitykseen tekniselle puolelle, jossa toivottavasti saavat tuon häiriön kuntoon. Ilmoituksessa olisi hyvä olla mahdollisimman tarkat tiedot mitä tapahtuu ja mainita vaikka tämä Yhteisö -keskustelu aiheesta.
Pahoittelut vielä aiheutuneesta vaivasta, tämä ei todellakaan ollut tavoitteena kun uusi päivitys laitteelle saatiin tietoon.
Hei,
Wifi toimii reitittimestä, mutta appi tosiaan ei tunnista mitään. Sain paritettua laajentimet noiden ohjeiden kanssa ja ne näkyivät hetken Smart Control-appissa, tosin niin että niissä on huono yhteys. Itse reititin ei näy vieläkään millään tavalla.
En mielelläni alkaisi tekemään mitään ilmoitusta asiasta, jos tämä johtuu teidän epäonnistuneesta päivityksestä. Voisitteko hoitaa minulle toimivat laitteet tilalle mahdollisimman pian.
Hei,
Wifi toimii reitittimestä, mutta appi tosiaan ei tunnista mitään. Sain paritettua laajentimet noiden ohjeiden kanssa ja ne näkyivät hetken Smart Control-appissa, tosin niin että niissä on huono yhteys. Itse reititin ei näy vieläkään millään tavalla.
Koittaisitko Smart Control -sovelluksen poistamista ja käyttöönottoa uudelleen? Vaikuttaa että siellä voi olla jokin bitti nyt vinossa. Ymmärrän että tämä aiheuttaa tarpeetonta lisävaivaa, mutta laitteistojen tehdasasetuksien palautus ja sovelluksen uudelleenasennus ovat paras tapa saada laitteet toimimaan kotoa käsin ilman häiriöilmoituksen tekemistä. Tosin jos nämä eivät auta, on häiriöilmoitus pakko tehdä, sillä selvyys häiriölle pitää saada.
En mielelläni alkaisi tekemään mitään ilmoitusta asiasta, jos tämä johtuu teidän epäonnistuneesta päivityksestä. Voisitteko hoitaa minulle toimivat laitteet tilalle mahdollisimman pian.
Ymmärrän kantasi asiaan. Valitettavasti emme voi näin Yhteisön kautta asiaa viedä eteenpäin. Jos nämä aiemmin käymät mahdolliset korjaustoiminteet eivät auta, ainut tapa saada asia selvitetyksi on tekemällä häiriöilmoitus tunnistautuneena asiakastuen kautta. Tällöin pystymme käsittelemään juuri oikeita henkilö- sekä liittymätietoja asian selvittämistä varten. Myös tätä kautta hoidamme mahdolliset hyvitykset, heti kun tuon häiriön tarkka syy ja korjaustoimenpiteet ovat selvillä. Nyt voimme vain yrittää tehdä korjaavia toimenpiteitä ja mahdollisen häiriöilmoituksen aiheesta, mikäli toimenpiteet eivät tähän hätään auta.
No niin, nyt on taas yhteydet kunnossa, olihan taistelu. Alkuperäinen ongelma ei siltikään vielä ratkennut, en pääse muuttamaan tuota DNS-palvelinta :(
No niin, nyt on taas yhteydet kunnossa, olihan taistelu. Alkuperäinen ongelma ei siltikään vielä ratkennut, en pääse muuttamaan tuota DNS-palvelinta :(
DA4330:ssa on mahdollisuus muokata DNS-palvelimen osoitetta. Tämä pitäisi onnistua siten, että kirjaudut sisään laitteeseen omilla tunnuksilla. Valitset admin sivulta “Advanced” -kohdan ja sieltä “WAN services”. Tämän valikon takaa pitäisi aueta DNS -palvelimen asetukset, sekä muokkausvaihtoehdot.
Reitittimen asetuksista pitäisi löytyä verkkoseilaimella “advanced”-näkymästä. Tarkista, ettei reitittimelle ole saatavilla päivityksiä. Jos tuota asetusta ei löydy reitittimestä syystä tai toisesta, niin DNS-palvelinta voi vaihtaa tarvittaessa myös laitekohtaisesti. Googlen ohjeistukset DNS-palvelimen vaihtoon. Laitteiden asetuksiin liittyen olettehan tarvittaessa myös yhteydessä Telia Helppiin.
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.