Modeemina klassinen CG2121. Päivitin tässä 200 mbps -> 500 mbps nettiin ja tulee vain vanha 200 mbps. Laite on kytkettynä ethernetillä suoraa modeemiin, modeemi kokeiltu käynnistää monta kertaa uusiksi ja nollaamista. Kokeiltu eri laitteilla.
Aspa yritti vain myydä uutta modeemia ja pelotteli että on vanha ja vaarallinen. Hauska juttu vaan että myytte tätä vieläkin liittymien mukana . No aspan mukaan ei netissä mitään vikaa, joku voi tulla katsomaan mutta maksaa 100€ jos vika on meidän päässä.
Ennen toimi 1000 mbps netti erinomaisesti ja tuli päivitettyä hitaampaan 200 mbps kun ei ollut tarvetta. Ajattelin sitten laittaa takaisin 200 mbps nyt kun tuo 500 mbps ei toimi. Nyt ei näköjään enää myydä tuota 200 mbps 9,90€kk kun päivitin nopeammaksi. Kiva
Sivu 1 / 1
Kuulostaa nyt siltä, että nopeuden nosto on jostain syystä onnistunut. Olet jo kokeillut useilla laitteilla ja nollannut modeemia. Jos saat tietokoneen suoraan kiinni ethernetiin ennen modeemia/reititintä, niin onko nopeus edelleen vain tuo 200 Mbps?
Jos on, niin olisi varmaan paikallaan tehdä häiriöilmoitus ja Telia voisi tarkistaa, onko liittymään oikeasti kytkeytynyt 500 Mbps netti vai ei.
Kuulostaa nyt siltä, että nopeuden nosto on jostain syystä onnistunut. Olet jo kokeillut useilla laitteilla ja nollannut modeemia. Jos saat tietokoneen suoraan kiinni ethernetiin ennen modeemia/reititintä, niin onko nopeus edelleen vain tuo 200 Mbps?
Jos on, niin olisi varmaan paikallaan tehdä häiriöilmoitus ja Telia voisi tarkistaa, onko liittymään oikeasti kytkeytynyt 500 Mbps netti vai ei.
Kiitos vastauksesta, tulee ikävä kyllä samasta reiästä kuin antennitv niin ei ole mahdollista. Kertoi että pitää hyväksyä 100€ sakko jos ei ole niiden päässä ongelma, en uskaltanut tehdä. Piti hyväksyä se, kysyin voiko tehdä häiriöilmoituksen ilman että kukaan tulee kylään ja ei ole mahdollista.
Aivan, tuo oli kaapelimodeemi. Minulla ei ole Telian kaapelilaajakaistasta kokemuksia, mutta DNA:n on. Uskoisi, että voisivat tarkistaa liittymän tilan, että onko 500M profiili päällä ihan etänä ja tarvittaessa perustaa liittymän uudelleen. Jos on samalla raudalla toiminut 1000M liittymä, niin ihme jos ei nyt toimisi 500M.
Minulla oli DNA:lla myös hitautta yhteydessä ja tosiaan vaati asentajakäynnin. Heillä oli 80€ maksu, jos vika olisi ollut omissa laitteissa, mutta ei ollut. Hitaus johtui yhteyden ruuhkautumisesta.
Onko siis nopeus aina tuon tasan 200, onko se esim aamulla nopeampi kuin mitä illalla?
Mitä modeemi näyttää hallinnassa kanavien signaalitasoiksi.
Heippa!
Aspa yritti vain myydä uutta modeemia ja pelotteli että on vanha ja vaarallinen. Hauska juttu vaan että myytte tätä vieläkin liittymien mukana
Mitä tämän CG2121 tilalle esitetään ? Näyttää tosiaan että tuota vanhaa edelleen ollaan myymässä.
Heippa!
Aspa yritti vain myydä uutta modeemia ja pelotteli että on vanha ja vaarallinen. Hauska juttu vaan että myytte tätä vieläkin liittymien mukana
Mitä tämän CG2121 tilalle esitetään ? Näyttää tosiaan että tuota vanhaa edelleen ollaan myymässä.
Toisessa ketjussa (jota en juuri nyt löytänyt) kerrottiin Telian toimesta, että kaapeliliittymien yhteyteen myydään varastosta aina kulloinkin “parasta” saatavuudeltaan olevaa laitetta. Tuohon ei voi kai kukaan vaikuttaa, että mitä mallia sieltä lähtee jos jotain tilaa.
Kaapelimodeemit ovat kyllä olleet melkoista kuraa jo ysärin Welhosta lähtien. Milloin kulkee 20 talojakamon läpi ja signaalia on hädintuskin ja milloin on liian suoraan kiinni ja tarvitsee signaalin vaimentimen toimiakseen. Vähintään nyt TV kuvaan pitää aiheuttaa häiriötä jos muuten toimii ongelmitta.
Kaverilla oli samanlainen ongelma Elisan kaapelissa, kun koitti nostaa 100->500 vai 1000 nopeutta, niin pysyi sitkeästi siinä 100. En muista selvisikö syy sille, että modeemi kieltäytyi ottamasta enempää kuin siihen 100 tarvittavat kanavat käyttöön, kun kaveri kyllästyi tappelemaan ja perui noston.
Asioista enemmän tietävät kaverit sitten taas tilaavan ihan itse jonkun esim Ciscon laitteen, joka on operaattorien myynnissä olevia lelupurkkeja paljon edellä ominaisuuksissa ja nopeuksissa. Niitä kun löytää edullisesti käytettynä, eikä tarvitse kuin ilmoittaa MAC osoite operaattorille, mutta sitten on tosiaan ihan Googlen ja omien taitojen varassa jos ongelma on laitteen asetuksissa yms.
Aivan, tuo oli kaapelimodeemi. Minulla ei ole Telian kaapelilaajakaistasta kokemuksia, mutta DNA:n on. Uskoisi, että voisivat tarkistaa liittymän tilan, että onko 500M profiili päällä ihan etänä ja tarvittaessa perustaa liittymän uudelleen. Jos on samalla raudalla toiminut 1000M liittymä, niin ihme jos ei nyt toimisi 500M.
Minulla oli DNA:lla myös hitautta yhteydessä ja tosiaan vaati asentajakäynnin. Heillä oli 80€ maksu, jos vika olisi ollut omissa laitteissa, mutta ei ollut. Hitaus johtui yhteyden ruuhkautumisesta.
Onko siis nopeus aina tuon tasan 200, onko se esim aamulla nopeampi kuin mitä illalla?
Mitä modeemi näyttää hallinnassa kanavien signaalitasoiksi.
Nopeus aina 200 mbps +-10 mbps langalla ja langattomana ellei iso lataus jollain laitteella. Tällaiset arvot on:
Uskon että Telian päässä vika, toivottavasti joku voisi selvittää jos sattuu joku telialainen lukea tätä.
Uskon että Telian päässä vika, toivottavasti joku voisi selvittää jos sattuu joku telialainen lukea tätä.
Tässä tilanteesa uskoisin myös, että modeemin nopeusprofiilin nosto on jäänyt vaiheeseen. Modeemin valtuutus oikealla nopeusprofiililla olisi siis syytä tehdä tekniseltä puolelta, jos ei ole vielä tehty. Asiakaspalvelu voi joko kontaktin aikana konsultoida teknistä asiakaspalvelua ja pyytää uudelleenvaltuutusta tai lähettää erillisen työpyynnön tekniselle puolelle, ennen asentajakäynnin tilaamista paikalle.
Kiitos vastauksesta, tulee ikävä kyllä samasta reiästä kuin antennitv niin ei ole mahdollista. Kertoi että pitää hyväksyä 100€ sakko jos ei ole niiden päässä ongelma, en uskaltanut tehdä. Piti hyväksyä se, kysyin voiko tehdä häiriöilmoituksen ilman että kukaan tulee kylään ja ei ole mahdollista.
Asiakaspalvelu käy aina aluksi rajaavia kysymyksiä läpi ja jos jotain kohtaa ei voida varmistaa / testata, kertoo asiakaspalvelu asentajankäynnin maksusta, mikä peritään jos ongelmaa ei löydy verkosta. Esim. jos käyttäjä ei voi/suostu testaamaan yhteyttä toisella antennikaapelilla ja asentaja toteaa ongelman rajautuvan kaapeliin, on asentajakäynnin maksu aiheellinen. Jos asentajakäynti ei ole asiakkaan mielestä oikeutettu, on toki reklamaation voimin mahdollista pyytää erillistä selvitystä. Pahoittelut, ettei asianhoito ole edennyt oikealla tavalla sinun kohdallasi.
Toisessa ketjussa (jota en juuri nyt löytänyt) kerrottiin Telian toimesta, että kaapeliliittymien yhteyteen myydään varastosta aina kulloinkin “parasta” saatavuudeltaan olevaa laitetta. Tuohon ei voi kai kukaan vaikuttaa, että mitä mallia sieltä lähtee jos jotain tilaa.
Tämä on totta, laitteita lähtee varaston sen hetkisen tilanteen mukaan eli varmuudella ei voi tarkkaa mallia tietää ennakkoon. Jokainen laite on kuitenkin tilattuun liittymään sopiva ja sillä pääsee liittymän mukaisiin nopeuksiin eli down- ja upload kanavien määrä on varmistettu.
Uskon että Telian päässä vika, toivottavasti joku voisi selvittää jos sattuu joku telialainen lukea tätä.
Tässä tilanteesa uskoisin myös, että modeemin nopeusprofiilin nosto on jäänyt vaiheeseen. Modeemin valtuutus oikealla nopeusprofiililla olisi siis syytä tehdä tekniseltä puolelta, jos ei ole vielä tehty. Asiakaspalvelu voi joko kontaktin aikana konsultoida teknistä asiakaspalvelua ja pyytää uudelleenvaltuutusta tai lähettää erillisen työpyynnön tekniselle puolelle, ennen asentajakäynnin tilaamista paikalle.
Kiitos vastauksesta, tulee ikävä kyllä samasta reiästä kuin antennitv niin ei ole mahdollista. Kertoi että pitää hyväksyä 100€ sakko jos ei ole niiden päässä ongelma, en uskaltanut tehdä. Piti hyväksyä se, kysyin voiko tehdä häiriöilmoituksen ilman että kukaan tulee kylään ja ei ole mahdollista.
Asiakaspalvelu käy aina aluksi rajaavia kysymyksiä läpi ja jos jotain kohtaa ei voida varmistaa / testata, kertoo asiakaspalvelu asentajankäynnin maksusta, mikä peritään jos ongelmaa ei löydy verkosta. Esim. jos käyttäjä ei voi/suostu testaamaan yhteyttä toisella antennikaapelilla ja asentaja toteaa ongelman rajautuvan kaapeliin, on asentajakäynnin maksu aiheellinen. Jos asentajakäynti ei ole asiakkaan mielestä oikeutettu, on toki reklamaation voimin mahdollista pyytää erillistä selvitystä. Pahoittelut, ettei asianhoito ole edennyt oikealla tavalla sinun kohdallasi.
Toisessa ketjussa (jota en juuri nyt löytänyt) kerrottiin Telian toimesta, että kaapeliliittymien yhteyteen myydään varastosta aina kulloinkin “parasta” saatavuudeltaan olevaa laitetta. Tuohon ei voi kai kukaan vaikuttaa, että mitä mallia sieltä lähtee jos jotain tilaa.
Tämä on totta, laitteita lähtee varaston sen hetkisen tilanteen mukaan eli varmuudella ei voi tarkkaa mallia tietää ennakkoon. Jokainen laite on kuitenkin tilattuun liittymään sopiva ja sillä pääsee liittymän mukaisiin nopeuksiin eli down- ja upload kanavien määrä on varmistettu.
Kiitos vastauksesta. Laitoin tukipyynnön lomakkeelta suoraa ilman aspaa välissä, toivottavasti olisi tällä selvä että tulee tekstarilla vaan ilmoitus että ongelma korjattu. 🫡 Päivittelen tänne vastauksen
Vastaa
Etkö löytänyt etsimääsi?
Kirjaudu sisään tai luo tunnukset ja kysy Yhteisöltä.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.