XLKristian kirjoitti:
Uskon että Telian päässä vika, toivottavasti joku voisi selvittää jos sattuu joku telialainen lukea tätä.
Tässä tilanteesa uskoisin myös, että modeemin nopeusprofiilin nosto on jäänyt vaiheeseen. Modeemin valtuutus oikealla nopeusprofiililla olisi siis syytä tehdä tekniseltä puolelta, jos ei ole vielä tehty. Asiakaspalvelu voi joko kontaktin aikana konsultoida teknistä asiakaspalvelua ja pyytää uudelleenvaltuutusta tai lähettää erillisen työpyynnön tekniselle puolelle, ennen asentajakäynnin tilaamista paikalle.
XLKristian kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, tulee ikävä kyllä samasta reiästä kuin antennitv niin ei ole mahdollista. Kertoi että pitää hyväksyä 100€ sakko jos ei ole niiden päässä ongelma, en uskaltanut tehdä. Piti hyväksyä se, kysyin voiko tehdä häiriöilmoituksen ilman että kukaan tulee kylään ja ei ole mahdollista. 🙁
Asiakaspalvelu käy aina aluksi rajaavia kysymyksiä läpi ja jos jotain kohtaa ei voida varmistaa / testata, kertoo asiakaspalvelu asentajankäynnin maksusta, mikä peritään jos ongelmaa ei löydy verkosta. Esim. jos käyttäjä ei voi/suostu testaamaan yhteyttä toisella antennikaapelilla ja asentaja toteaa ongelman rajautuvan kaapeliin, on asentajakäynnin maksu aiheellinen. Jos asentajakäynti ei ole asiakkaan mielestä oikeutettu, on toki reklamaation voimin mahdollista pyytää erillistä selvitystä. Pahoittelut, ettei asianhoito ole edennyt oikealla tavalla sinun kohdallasi.
Purnipsi kirjoitti:
Toisessa ketjussa (jota en juuri nyt löytänyt) kerrottiin Telian toimesta, että kaapeliliittymien yhteyteen myydään varastosta aina kulloinkin “parasta” saatavuudeltaan olevaa laitetta. Tuohon ei voi kai kukaan vaikuttaa, että mitä mallia sieltä lähtee jos jotain tilaa.
Tämä on totta, laitteita lähtee varaston sen hetkisen tilanteen mukaan eli varmuudella ei voi tarkkaa mallia tietää ennakkoon. Jokainen laite on kuitenkin tilattuun liittymään sopiva ja sillä pääsee liittymän mukaisiin nopeuksiin eli down- ja upload kanavien määrä on varmistettu.