Skip to main content
Sain modeemit aiemmilta vuokralaisilta TOASissa. Soitin Teliaan ja tilasin yhteyden, kaikki meni hyvin. Mutta Internetiä ei vieläkään ole, modeemi ei saa IP-osoitetta. Automaattinen määritys ei myöskään näe yhteyttä. Voit kirjoittaa manuaaliset asetukset tai kertoa mistä etsiä vikaa. Löysin tällaiset asetukset modeemin asetuksista, mutta ne eivät ole relevantteja.

 

Oletko kerennyt kokeilla eri selaimilla ja mahdollisesti myös tyhjentää selaimen välimuistin? Kannattaa myös kokeilla siirtyä jollekkin sivulle suoraan, esim. googlen, youtuben tai telian sivuille ja katsoa, tuleeko rekisteröitymis sivustoa esiin.

Asiakaspalvelun chat on auki 24/7, josta voi kysellä apua kirjautuneena:

Asiakaspalvelu


Sain modeemit aiemmilta vuokralaisilta TOASissa. Soitin Teliaan ja tilasin yhteyden, kaikki meni hyvin. Mutta Internetiä ei vieläkään ole, modeemi ei saa IP-osoitetta. Automaattinen määritys ei myöskään näe yhteyttä. Voit kirjoittaa manuaaliset asetukset tai kertoa mistä etsiä vikaa. Löysin tällaiset asetukset modeemin asetuksista, mutta ne eivät ole relevantteja.

 

Nuo asetukset viittaavat ADSL-liittymään. Minkälaisen liittymän oikein tilasit? Oletko jo saanut viestin , että liittymä on kytketty?


Oletko kerennyt kokeilla eri selaimilla ja mahdollisesti myös tyhjentää selaimen välimuistin? Kannattaa myös kokeilla siirtyä jollekkin sivulle suoraan, esim. googlen, youtuben tai telian sivuille ja katsoa, tuleeko rekisteröitymis sivustoa esiin.

Asiakaspalvelun chat on auki 24/7, josta voi kysellä apua kirjautuneena:

Asiakaspalvelu

Kyllä, olen yrittänyt. Aluksi tietokoneeni ei saanut yhteyttä modeemiin. Mutta tein yhteyden manuaalisesti tyhjentämällä kaikki tiedot komentorivin kautta komentojen avulla: netsh int ip resetnetsh int tcp resetipconfig /flushdnsnetsh winsock resetroute -fVasta sen jälkeen pääsin modeemiin, mutta automaattinen määritys ei toimi, se ei näe verkkoa, kuten ymmärrän.Asiakaspalvelun chat ei toimi minulla selaimen kautta.

Sain modeemit aiemmilta vuokralaisilta TOASissa. Soitin Teliaan ja tilasin yhteyden, kaikki meni hyvin. Mutta Internetiä ei vieläkään ole, modeemi ei saa IP-osoitetta. Automaattinen määritys ei myöskään näe yhteyttä. Voit kirjoittaa manuaaliset asetukset tai kertoa mistä etsiä vikaa. Löysin tällaiset asetukset modeemin asetuksista, mutta ne eivät ole relevantteja.

 

Nuo asetukset viittaavat ADSL-liittymään. Minkälaisen liittymän oikein tilasit??

En muista nyt, voinko löytää nämä tiedot henkilökohtaiselta tililtäni?

Nuo asetukset viittaavat ADSL-liittymään. Minkälaisen liittymän oikein tilasit??

En muista nyt, voinko löytää nämä tiedot henkilökohtaiselta tililtäni?

Eiköhän Minun Teliasta löydy , mitä olet tilannut ja milloin se toimitetaan. Toki soittamalla aspaan myös asia selvinnee.


Yhteydet mitä toimitamme TOAS-asuntoloihin ovat pääsääntöisesti toteutettu Ethernet-tekniikalla ja joissain kohteissa sisäverkon vuoksi VDSL2-tekniikalla.

Suosittelen tarkistamaan löytyykö liittymälle Minun Teliassa aktiivinen tilaus. Jos tilaus löytyy tarkista yhteyden tekniikka ja varmista, että modeemi tukee sitä. Modeemi voi todennäköisesti tukea ADSL/VDSL2-tekniikkaa harmaan dsl-portin kautta ja Ethernet-tekniikkaa WAN-portin kautta. 


Yhteydet mitä toimitamme TOAS-asuntoloihin ovat pääsääntöisesti toteutettu Ethernet-tekniikalla ja joissain kohteissa sisäverkon vuoksi VDSL2-tekniikalla.

Suosittelen tarkistamaan löytyykö liittymälle Minun Teliassa aktiivinen tilaus. Jos tilaus löytyy tarkista yhteyden tekniikka ja varmista, että modeemi tukee sitä. Modeemi voi todennäköisesti tukea ADSL/VDSL2-tekniikkaa harmaan dsl-portin kautta ja Ethernet-tekniikkaa WAN-portin kautta. 

Tämä on kaikki, mitä näen henkilökohtaisella tililläni.

Tämä on kaikki, mitä näen henkilökohtaisella tililläni.

Nopeusluokan ja Modeemin MAC-osoite rivin perusteella liittymä on tilattu toimimaan Cable eli kaapelilaajakaista tekniikalla. Liittymä siis toimii asunnon antennirasian kautta Eurodocsis 3.0 kaapelimodeemin avulla. 

Tarkistaisin vielä tässä vaiheessa TOAS-asiakaspalvelun kautta kuuluuko modeemin hankinta asukkaalle. Jos kuuluu niin kaapelimodeemin saat hankittua asiakaspalvelumme kautta. Voit myös hankkia kaapelimodeemin muualta. Muista kuitenkin ilmoittaa hankkimasi kaapelimodeemin CM MAC-tunnus asiakaspalveluumme tai lisää laite liittymälle Minun Teliassa, jotta yhteys saadaan toimimaan. 


Yhteydet mitä toimitamme TOAS-asuntoloihin ovat pääsääntöisesti toteutettu Ethernet-tekniikalla ja joissain kohteissa sisäverkon vuoksi VDSL2-tekniikalla.

Suosittelen tarkistamaan löytyykö liittymälle Minun Teliassa aktiivinen tilaus. Jos tilaus löytyy tarkista yhteyden tekniikka ja varmista, että modeemi tukee sitä. Modeemi voi todennäköisesti tukea ADSL/VDSL2-tekniikkaa harmaan dsl-portin kautta ja Ethernet-tekniikkaa WAN-portin kautta. 

 

Nopeusluokan ja Modeemin MAC-osoite rivin perusteella liittymä on tilattu toimimaan Cable eli kaapelilaajakaista tekniikalla. Liittymä siis toimii asunnon antennirasian kautta Eurodocsis 3.0 kaapelimodeemin avulla. 

Tarkistaisin vielä tässä vaiheessa TOAS-asiakaspalvelun kautta kuuluuko modeemin hankinta asukkaalle. Jos kuuluu niin kaapelimodeemin saat hankittua asiakaspalvelumme kautta. Voit myös hankkia kaapelimodeemin muualta. Muista kuitenkin ilmoittaa hankkimasi kaapelimodeemin CM MAC-tunnus asiakaspalveluumme tai lisää laite liittymälle Minun Teliassa, jotta yhteys saadaan toimimaan. 

Taisit @KaPetri sanoa aiemmin , että TOAS-kohteissa on käytössä joko ethernet- tai VDSL-liittymiä ja nyt on myyty kaapeliliittymä. Mikäköhän on se oikea??


Taisit @KaPetri sanoa aiemmin , että TOAS-kohteissa on käytössä joko ethernet- tai ADSL/VDSL-liittyimiä ja nyt on myyty kaapeliliittymä. Mikäköhän on se oikea??

Niin sitä tuli sanottua. Asiaa myöhemmin tutkiessani havaitsin, että TOAS kiinteistöjen VDSL2-kohteita on yliheitetty kaapelilaajakaista tekniikalle. Eli kaikkea kolmea tekniikka vielä voi tulla näissä asunnoissa vastaan riippuen kiinteistöstä. 

@Uniel007 vielä tarkennusta tilanteeseen. TOAS asukkaita on ohjeistettu jättämään modeemi huoneistoon poismuuton yhteydessä. Ilmeisesti vanhalla asukkaalla on ollut VDSL2-liittymä tilattuna ja nyt sinulle on avattu liittymä on avattu kaapelikaistana. Saat maksuttoman kaapelimodeemin noudettua/tilattua liikkeestämme tai asiakaspalvelumme kautta. Modeemi tulee jättää asuntoon sitten tulevaisuudessa muuton yhteydessä. 


Taisit @KaPetri sanoa aiemmin , että TOAS-kohteissa on käytössä joko ethernet- tai ADSL/VDSL-liittyimiä ja nyt on myyty kaapeliliittymä. Mikäköhän on se oikea??

Niin sitä tuli sanottua. Asiaa myöhemmin tutkiessani havaitsin, että TOAS kiinteistöjen VDSL2-kohteita on yliheitetty kaapelilaajakaista tekniikalle. Eli kaikkea kolmea tekniikka vielä voi tulla näissä asunnoissa vastaan riippuen kiinteistöstä. 

@Uniel007 vielä tarkennusta tilanteeseen. TOAS asukkaita on ohjeistettu jättämään modeemi huoneistoon poismuuton yhteydessä. Ilmeisesti vanhalla asukkaalla on ollut VDSL2-liittymä tilattuna ja nyt sinulle on avattu liittymä on avattu kaapelikaistana. Saat maksuttoman kaapelimodeemin noudettua/tilattua liikkeestämme tai asiakaspalvelumme kautta. Modeemi tulee jättää asuntoon sitten tulevaisuudessa muuton yhteydessä. 

Käytin modeemia, joka jäi aiemmista vuokralaisista. Yhdistäessäni käytin oikeaa liitäntää, koska en löytänyt muita kaapeleita. Ehkä minulla on antenniliitäntä kytkettynä, mutta en voi käyttää sitä, koska minulla ei ole tarvittavaa kaapelia. Yritän kirjoittaa TOASin asiakaspalveluun, ehkä he osaavat tarjota oikean kaapelin.

 


Kertoisitko @Uniel007 nykyisen modeemisi merkin ja mallin eli modelin niin varmistetaan onko nykyinen modeemi yhteensopiva liittymän kanssa.


Kertoisitko @Uniel007 nykyisen modeemisi merkin ja mallin eli modelin niin varmistetaan onko nykyinen modeemi yhteensopiva liittymän kanssa.

ZHONE Model# 6212-I3-302
ADSL2+ 4PRT ANNEX A
Rev-1


Kertoisitko @Uniel007 nykyisen modeemisi merkin ja mallin eli modelin niin varmistetaan onko nykyinen modeemi yhteensopiva liittymän kanssa.

ZHONE Model# 6212-I3-302
ADSL2+ 4PRT ANNEX A
Rev-1

Tällä laitteella ei yhteyttä saada toimimaan. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme sinulle uuden kaapelimodeemin toimitettua. 


Kertoisitko @Uniel007 nykyisen modeemisi merkin ja mallin eli modelin niin varmistetaan onko nykyinen modeemi yhteensopiva liittymän kanssa.

ZHONE Model# 6212-I3-302
ADSL2+ 4PRT ANNEX A
Rev-1

Tällä laitteella ei yhteyttä saada toimimaan. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme sinulle uuden kaapelimodeemin toimitettua. 

 

Tajusin, että syynä on se, että liittymäni toimii Eurodocsis 3.0 -modeemin yhdistämiseksi ja kaikki TOAS:n antamat modeemit ovat VDSL2-yhteydessä. Nyt odotan vastausta Telian asiakaspalvelusta. Voinko vaihtaa tilauksen yhteyttä tai hankkia uuden modeemin.


Tajusin, että syynä on se, että liittymäni toimii Eurodocsis 3.0 -modeemin yhdistämiseksi ja kaikki TOAS:n antamat modeemit ovat VDSL2-yhteydessä. Nyt odotan vastausta Telian asiakaspalvelusta. Voinko vaihtaa tilauksen yhteyttä tai hankkia uuden modeemin.

Ihan ensimmäiseksi kannattaisi selvittää aspan kanssa , että millä tekniikalla se netti sinne huoneistoon tulee ja vasta sitten joko muuttaa sopimusta tai modeemia.

Toistaiseksi en juurikaan luottaisi siihen mitä täällä on asiasta kerrottu Telian taholta , kun vähän sellaisen lottoarpajaisten vaikutelman saa.


 

Tajusin, että syynä on se, että liittymäni toimii Eurodocsis 3.0 -modeemin yhdistämiseksi ja kaikki TOAS:n antamat modeemit ovat VDSL2-yhteydessä. Nyt odotan vastausta Telian asiakaspalvelusta. Voinko vaihtaa tilauksen yhteyttä tai hankkia uuden modeemin.

 

Hyvä että otit yhteyttä niin saadaan ihan osoitteen ja asiakastietojen kanssa tarkistettua mikä yhteys asuntoosi tulee ja millainen modeemi siihen sopii. 

@kustaa1967 :n mainitsema “lottoarpajainen” liittyy vahvasti siihen että meillä täällä Yhteisössä ei ole käytössä asiakastietoja eikä niitä osotteitakaan, niin voimme keskustella asioista vain yleisellä tasolla.


 



@kustaa1967 :n mainitsema “lottoarpajainen” liittyy vahvasti siihen että meillä täällä Yhteisössä ei ole käytössä asiakastietoja eikä niitä osotteitakaan, niin voimme keskustella asioista vain yleisellä tasolla.

Niinpä ja se on paha puute.

Kilpailijallanne on sama yhteisöalusta käytössä ja heillä on profiilitiedoissa kohta asiakasnumerolle , joka näkyy vain moderaattoreille ko. asiakkaan lisäksi. Siis yksilö on mahdollista tunnistaa asiakasnumeron perusteella ja antaa yksilöllistä palvelua esim.yksityisviestein ilman , että pitää erikseen ottaa yhteyttä aspaan ja selittää samat asiat moneen kertaan.

Siis se on vain teidän halusta kiinni kuinka vaikeaa asiointi teidän kanssa on.


Niinpä ja se on paha puute.

Kilpailijallanne on sama yhteisöalusta käytössä ja heillä on profiilitiedoissa kohta asiakasnumerolle , joka näkyy vain moderaattoreille ko. asiakkaan lisäksi. Siis yksilö on mahdollista tunnistaa asiakasnumeron perusteella ja antaa yksilöllistä palvelua esim.yksityisviestein ilman , että pitää erikseen ottaa yhteyttä aspaan ja selittää samat asiat moneen kertaan.

Siis se on vain teidän halusta kiinni kuinka vaikeaa asiointi teidän kanssa on.


Tästä onkin juteltu useamman kerran eri ketjuissa ja oikeassa olet, se nostaisi asiakaskokemusta omastakin mielestäni ihan uudelle tasolle. Mutta katsotaan mitä tuleman pitää. Asia on tiedostettu meillä kyllä.


Tajusin, että syynä on se, että liittymäni toimii Eurodocsis 3.0 -modeemin yhdistämiseksi ja kaikki TOAS:n antamat modeemit ovat VDSL2-yhteydessä. Nyt odotan vastausta Telian asiakaspalvelusta. Voinko vaihtaa tilauksen yhteyttä tai hankkia uuden modeemin.

Ihan ensimmäiseksi kannattaisi selvittää aspan kanssa , että millä tekniikalla se netti sinne huoneistoon tulee ja vasta sitten joko muuttaa sopimusta tai modeemia.

Toistaiseksi en juurikaan luottaisi siihen mitä täällä on asiasta kerrottu Telian taholta , kun vähän sellaisen lottoarpajaisten vaikutelman saa.

Onko @Uniel007 tämä sivusto sinulle jo tuttu https://toas.fi/asuminen/?

Ottaisin ehkä kuitenkin ensin yhteyttä TOAS:in isännöintiin ja sitten Telian asiakaspalveluun. Eiköhän niillä asia selviä ilman spekulointia mikä liittymä siellä toimii. 🙂


Tajusin, että syynä on se, että liittymäni toimii Eurodocsis 3.0 -modeemin yhdistämiseksi ja kaikki TOAS:n antamat modeemit ovat VDSL2-yhteydessä. Nyt odotan vastausta Telian asiakaspalvelusta. Voinko vaihtaa tilauksen yhteyttä tai hankkia uuden modeemin.

Ihan ensimmäiseksi kannattaisi selvittää aspan kanssa , että millä tekniikalla se netti sinne huoneistoon tulee ja vasta sitten joko muuttaa sopimusta tai modeemia.

Toistaiseksi en juurikaan luottaisi siihen mitä täällä on asiasta kerrottu Telian taholta , kun vähän sellaisen lottoarpajaisten vaikutelman saa.

Onko @Uniel007 tämä sivusto sinulle jo tuttu https://toas.fi/asuminen/?

Ottaisin ehkä kuitenkin ensin yhteyttä TOAS:in isännöintiin ja sitten Telian asiakaspalveluun. Eiköhän niillä asia selviä ilman spekulointia mikä liittymä siellä toimii. 🙂

Teen sen huomenna, kun minulla on vapaa-aikaa)