Skip to main content

Muutin uuteen osoittessen ja siellä oli vanha modeemi, jossa ei ollut suojauskoodia. Koetin chattaillä asiasta asiakaspalvelun kanssa ja lopputulemana oli, että lähettävät uuden modeemin ilman veloitusta, jossa siis on suojauskoodi mukana. Chattiviestissä oli, ettö jonnekin piti kirjautua, mutta minne? Asiakaspalvelija ei siis löytänyt ja voinut auttaa tämän vanhan laitteen koodin etsimisessä, tämä on zyxelin laite, ei tarkempaa mallimerkintää. Jokin tarra on kyljessä ja siinä on vai Serialnumberkoodi ja Macadresskoodi ja niillä ei pääse eteenpäin. Täytynee vielä huomenna soitella Teliaan, jos apuja ei täältä kautta löydy

Hei @E1998 ja tervetuloa Telian yhteisöön!



Kokeile nyt ensin tätä ohjetta, jos olisi apua : 





  1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.1.1



    • Jos yhteyden muodostus ei onnistu, liitä tietokone vielä varmuuden vuoksi modeemiin verkkokaapelilla.






  2. Kirjoita käyttäjätunnus ja salasana, oletuksena admin ja 1234.


  3. Jos admin ja 1234 ei kelpaa, niin resetoi modeemi painamalla modeemissa olevaa reikää (reset) jollain sopivalla esim kynän terävällä päällä n 10 sek. Kokeile sitten tunnuksia uudestaan.



Kiitos vinkistä, soittelin Teliaan ja laittavat uuden laitteen!


Vastaa