Heippa @tuomasoskari ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön! :smileyhappy:
Laitteiden (reititin/modeemi yms) ja niiden nettiin yhdistäminen kotona kuuluu aina asiakkaalle itselleen. Toki joissakin tilanteissa asentajamme käy kytkennät laittamassa kuntoon talonjakamossa, jonka jälkeen netti on kotona käytettävissä ja laitteet siihen yhdistettävissä. Tämä käy ilmi aina tilausvaiheessa onko osoitteessasi jo nämä kytkennät hoidettu, vai varataanko erillinen asennusaika kun kytkentä tapahtuu. Hieman yhteystavasta ja osoitteesta riippuen asentaja saadaan paikalle noin 1-2 viikon kuluessa, mutta tilauksessa tosiaan näkyy sitten aina tarkka päivä.
Tällöin ei tarvitse olla kotona, mutta on suositeltavaa että modeemi olisi silloin jo seinässä ja päällä, jotta asentaja pystyy etänä todentamaan että yhteydet lähtivät toimimaan.
Meillä on tietenkin saatavissa myös erillinen asiantuntijapalvelu Telia Helppi, joka tekee myös kotikäyntejä asuntoon ja voi puolestanne laittaa esimerkiksi modeemin käyttökuntoon ja yhdistää siihen kodin laitteet. Täältä voit lukea lisää vielä tästä lähituki-palvelusta :smileyhappy:
Hei Sanna,
Kiitos vastauksesta!
Tuleeko laitteet postissa vai voiko ne noutaa oston jälkeen liikkeestä?
@tuomasoskari@ kirjoitti:
Tuleeko laitteet postissa vai voiko ne noutaa oston jälkeen liikkeestä?
Laitteet tulevat postitse tilauksen jälkeen! Jos tilaat pelkän laajakaistan (ilman Telia TV -palvelua), niin muista täpätä modeemi/reititin tilaukselle jotta se varmasti lähettyy. Siellä on erikseen siis kohta laitteelle, automaattisesti se ei lähde :smileyhappy:
Myymälöissä on hieman rajallinen tuo nettilaitesaatavuus, jolloin ne tosiaan aina erikseen lähettyvät postitse verkkokauppatilauksissa. Mutta nopeasti niiden pitäisi toimittua! :smileyhappy: