Skip to main content

Moi. Miksi minun netti katkeaa joka 3min?

Moi @Kapsu7 ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!



 



Kertoisitko hieman lisätietoja tästä tilanteesta, jotta voidaan katsoa jatkotoimenpiteitä. Onko sinulla käytössäsi mobiilinetti vai kiinteä laajakaistaliittymä? Oletko kokeillut käynnistää reititintä/modeemia vielä uudelleen tai kokeillut laitteen resetointia? Tapahtuuko katkeamista käytettäessä langatonta wifi-verkkoa vai myös verkkokaapelilla yhdistettynä (jos voit testata)?



@JoonasLam@  kirjoitti:

Moi @Kapsu7 ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Kertoisitko hieman lisätietoja tästä tilanteesta, jotta voidaan katsoa jatkotoimenpiteitä. Onko sinulla käytössäsi mobiilinetti vai kiinteä laajakaistaliittymä? Oletko kokeillut käynnistää reititintä/modeemia vielä uudelleen tai kokeillut laitteen resetointia? Tapahtuuko katkeamista käytettäessä langatonta wifi-verkkoa vai myös verkkokaapelilla yhdistettynä (jos voit testata)?


Hei,

en ole Kapsu 



@ArchieO@  kirjoitti:

@JoonasLam@  kirjoitti:

Moi @Kapsu7 ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Kertoisitko hieman lisätietoja tästä tilanteesta, jotta voidaan katsoa jatkotoimenpiteitä. Onko sinulla käytössäsi mobiilinetti vai kiinteä laajakaistaliittymä? Oletko kokeillut käynnistää reititintä/modeemia vielä uudelleen tai kokeillut laitteen resetointia? Tapahtuuko katkeamista käytettäessä langatonta wifi-verkkoa vai myös verkkokaapelilla yhdistettynä (jos voit testata)?


Hei,

en ole Kapsu, mutta mullakin reititin(ZTE MF286) putoaa Telian verkosta(netti mukaan 100M) tai ainakin ilmoittaa ettei internetyhteyttä ole varmaankin kymmenen kertaa päivässä eri päätelaitteilla(tabletti,PC ja puhelin).Tätä ollut mobiilireitittimen käyttöönotosta alkaen useita kuukausia ja "vika" korjaantuu laittamalla reitittimen virta pois ja taas päälle.Internetyhteys tuntuu katkeavan kun yhteys pidempään "auki mutta käyttämättä" eli kai lepotilassa? Onko vika Telian verkon asetuksissa vai reitittimen asetuksissa?

 


 



@ArchieO@  kirjoitti:



@ArchieO@  kirjoitti:



@JoonasLam@  kirjoitti:


Moi @Kapsu7 ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!



 



Kertoisitko hieman lisätietoja tästä tilanteesta, jotta voidaan katsoa jatkotoimenpiteitä. Onko sinulla käytössäsi mobiilinetti vai kiinteä laajakaistaliittymä? Oletko kokeillut käynnistää reititintä/modeemia vielä uudelleen tai kokeillut laitteen resetointia? Tapahtuuko katkeamista käytettäessä langatonta wifi-verkkoa vai myös verkkokaapelilla yhdistettynä (jos voit testata)?






Hei,



en ole Kapsu, mutta mullakin reititin(ZTE MF286) putoaa Telian verkosta(netti mukaan 100M) tai ainakin ilmoittaa ettei internetyhteyttä ole varmaankin kymmenen kertaa päivässä eri päätelaitteilla(tabletti,PC ja puhelin).Tätä ollut mobiilireitittimen käyttöönotosta alkaen useita kuukausia ja "vika" korjaantuu laittamalla reitittimen virta pois ja taas päälle.Internetyhteys tuntuu katkeavan kun yhteys pidempään "auki mutta käyttämättä" eli kai lepotilassa? Onko vika Telian verkon asetuksissa vai reitittimen asetuksissa?



 






 






Hei, tapahtuuko katkeilua myös laitteilla jotka ovat verkkokaapelilla reitittimeen kytketty? Huomaatko reitittimen valoissa muutosta kun yhteys katkeaa?



 



Onko yhteydessä muuta häiriötä katkeilun lisäksi, esimerkiksi hidastelua?



Oletko pakottanut reititintä käyttämään jotain yksittäistä 4G-verkon taajuutta?



@KaPetri@  kirjoitti:

@ArchieO@  kirjoitti:

@ArchieO@  kirjoitti:

@JoonasLam@  kirjoitti:

Moi @Kapsu7 ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Kertoisitko hieman lisätietoja tästä tilanteesta, jotta voidaan katsoa jatkotoimenpiteitä. Onko sinulla käytössäsi mobiilinetti vai kiinteä laajakaistaliittymä? Oletko kokeillut käynnistää reititintä/modeemia vielä uudelleen tai kokeillut laitteen resetointia? Tapahtuuko katkeamista käytettäessä langatonta wifi-verkkoa vai myös verkkokaapelilla yhdistettynä (jos voit testata)?


Hei,

en ole Kapsu, mutta mullakin reititin(ZTE MF286) putoaa Telian verkosta(netti mukaan 100M) tai ainakin ilmoittaa ettei internetyhteyttä ole varmaankin kymmenen kertaa päivässä eri päätelaitteilla(tabletti,PC ja puhelin).Tätä ollut mobiilireitittimen käyttöönotosta alkaen useita kuukausia ja "vika" korjaantuu laittamalla reitittimen virta pois ja taas päälle.Internetyhteys tuntuu katkeavan kun yhteys pidempään "auki mutta käyttämättä" eli kai lepotilassa? Onko vika Telian verkon asetuksissa vai reitittimen asetuksissa?

 


 


Hei, tapahtuuko katkeilua myös laitteilla jotka ovat verkkokaapelilla reitittimeen kytketty? Huomaatko reitittimen valoissa muutosta kun yhteys katkeaa?

 

Onko yhteydessä muuta häiriötä katkeilun lisäksi, esimerkiksi hidastelua?

Oletko pakottanut reititintä käyttämään jotain yksittäistä 4G-verkon taajuutta?


Hei,

en ole kokeillut verkkokaapelilla,mutta luulen että kyse on operaattoriyhteydestä kun 4G/3G sininen merkkivalo lopettaa vilkkumisen yhteyden katketessa. En mielestäni ole rajoittanut 4G taajuutta,mutta Wi-Fi on 5G taajuus.



@ArchieO@  kirjoitti:
Hei,




en ole kokeillut verkkokaapelilla,mutta luulen että kyse on operaattoriyhteydestä kun 4G/3G sininen merkkivalo lopettaa vilkkumisen yhteyden katketessa. En mielestäni ole rajoittanut 4G taajuutta,mutta Wi-Fi on 5G taajuus.






Onko siellä käytössä mitään toista meidän mobiililiittymää niin saisi verrokin? Jos yhteys katkoo vain tässä reitittimessä olevassa liittymässä ja toinen liittymä toimii normaalisti, niin reititin aiheuttaa tällöin katkeilun. 


Hei taas,viittaan aiempiin,vika on reitittimen ja operaattorin välillä,mutta onko se operaattorin verkkoasetuksissa vai reitittimen asetuksissa?Kovasti muistuttaa verkkopankkien ym. aikakatkaisua.


Hei vielä uudellee,katso edelliset tekstit jos jaksat,mutta missä siis vika kun reititin(ZTE MF286) putoaa Telian(netti mukaan 100M) verkosta kymmenisen kertaa päivässä yleensä silloin kun päätelaitteella(tabletti,PC tai kännykkä) ei vähään aikaan tehdä mitään. Internetyhteyttä ei päätelaitteelta enää saa luotua,mutta "vika" korjaantuu kun reitittimen virran laittaa pois ja päälle takaisin. Vika vaikuttaa siis samanlaiselta kuin verkkopankkien ym. aikakatkaisu.Eri päätelaitteilla sama juttu,"ei internetyhteyttä ja samaan aikaan reitittimen sininen merkkivalo vilkkuu wifin olevan kunnossa kun taas 3G/4G merkkivalo lopettaa vilkkumisen, joka palautuu kun virran laittaa pois/päälle eli vika lienee reitittimen ja operaattorin välillä. Onko vika jossain reitittimen asetuksissa vai operaattorin verkkoasetuksissa,onko olemassa jotain operaattorin aikakatkaisua, jolla säästetään kaistanleveyttä kun havaitaan yhteyden olevan "lepotilassa", nytkin kun olen PC:llä kirjoittanut tätä on reititin pudonnut pois verkosta ja joudun käymään napsauttamassa virrat pois ja päälle luodakseni yhteyden uudelleen.Kiitti etukäteen kaikista neuvoista...!!!



@ArchieO@  kirjoitti:

Hei vielä uudellee,katso edelliset tekstit jos jaksat,mutta missä siis vika kun reititin(ZTE MF286) putoaa Telian(netti mukaan 100M) verkosta kymmenisen kertaa päivässä yleensä silloin kun päätelaitteella(tabletti,PC tai kännykkä) ei vähään aikaan tehdä mitään. Internetyhteyttä ei päätelaitteelta enää saa luotua,mutta "vika" korjaantuu kun reitittimen virran laittaa pois ja päälle takaisin. Vika vaikuttaa siis samanlaiselta kuin verkkopankkien ym. aikakatkaisu.Eri päätelaitteilla sama juttu,"ei internetyhteyttä ja samaan aikaan reitittimen sininen merkkivalo vilkkuu wifin olevan kunnossa kun taas 3G/4G merkkivalo lopettaa vilkkumisen, joka palautuu kun virran laittaa pois/päälle eli vika lienee reitittimen ja operaattorin välillä. Onko vika jossain reitittimen asetuksissa vai operaattorin verkkoasetuksissa,onko olemassa jotain operaattorin aikakatkaisua, jolla säästetään kaistanleveyttä kun havaitaan yhteyden olevan "lepotilassa", nytkin kun olen PC:llä kirjoittanut tätä on reititin pudonnut pois verkosta ja joudun käymään napsauttamassa virrat pois ja päälle luodakseni yhteyden uudelleen.Kiitti etukäteen kaikista neuvoista...!!!


Ongelmasi ei kuulosta normaalilta verkon toimintatavalta. Pankkien kaltaista aikakatkaisua verkossa ei ole. Kokeile resetoida modeemilaitteesi tehdasasetuksille ja kokeile sen jälkeen uudelleen. Jos käytät yhteyttä langattomasti, niin suosittelen kokeilemaan verkkokaapelilla kytkemistä. Toimiiko yhteys silloin?


Vastaa