Skip to main content

Minulla on ollut syyskuusta 2017 lähtien Telian 100/10 vdsl-yhteys. Alkuun kaikki toimi hienosti, mutta viime aikoina alkoi ongelmat:

-Nettiä selatessa esim. puhelimella jotkut sivut aukeavat, jotkut ei. Ja tämä on ihan sattumanvaraista. Yhtenä hetkenä joku sivu voi aueta ja toinen sivu ei, myöjemmin samana päivänä voi olla toisinpäin

-Tv:ssä Netflix toimii täydellisti, Yle Areena ja Youtube pätkii, Youtube ei sillointällöin avaa videoita lainkaan

-mobiilipankkiin pääsee kirjautumaan (OP), ja tilitietoja katsomaan, laskuja ei pysty maksamaan (4g:n kanssa toimii)

Siinä nyt päällimmäiset ongelmat. Turhauttavaa käyttää aina 4g:tä kun maksaa kuitenkin tuosta kiinteästä. Nopeustestit antaa aina n.85/10.

Modeemi TP-Link Archer VR400. Käytämme vain wifiä (langallista yhteyttä ei voi testata, kun ei ole enää tietokonetta). On testattu myös toisella modeemilla, samat ongelmat myös sen kanssa.

 

Tervehdys @Snowblind!



 



Telian asiakastuen sivustolla on hyvät toimintaohjeet, jotka suosittelen käymään läpi ajatuksen kanssa:



https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/adsl/ongelmatilanteet



 



Laitahan viestiä, jos tulee vielä ongelmia matkaan tai kun saat vian kuntoon. Odotan mielenkiinnolla :)



@Sekuntikirjoitti:

Tervehdys @Snowblind!

 

Telian asiakastuen sivustolla on hyvät toimintaohjeet, jotka suosittelen käymään läpi ajatuksen kanssa:

https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/adsl/ongelmatilanteet

 

Laitahan viestiä, jos tulee vielä ongelmia matkaan tai kun saat vian kuntoon. Odotan mielenkiinnolla :)


Kiitos, nämä testattu, (ei toimi vieläkään) paitsi että

tietokonetta kun ei ole, niin langallista yhteyttä ei voi testata, ja toinen modeemi, millä testasin, on ikivanha, joten ei sekään ole luotettava. Tästä johtuen ei viitsisi tehdä vikaiomoitusta, siitä kun tulee satasen lasku, jos vika omissa laitteissa



@Snowblind kirjoitti:



@Sekuntikirjoitti:


Tervehdys @Snowblind!



 



Telian asiakastuen sivustolla on hyvät toimintaohjeet, jotka suosittelen käymään läpi ajatuksen kanssa:



https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/adsl/ongelmatilanteet



 



Laitahan viestiä, jos tulee vielä ongelmia matkaan tai kun saat vian kuntoon. Odotan mielenkiinnolla :)






Kiitos, nämä testattu, (ei toimi vieläkään) paitsi että



tietokonetta kun ei ole, niin langallista yhteyttä ei voi testata, ja toinen modeemi, millä testasin, on ikivanha, joten ei sekään ole luotettava. Tästä johtuen ei viitsisi tehdä vikaiomoitusta, siitä kun tulee satasen lasku, jos vika omissa laitteissa






Jos laitteen palauttaminen tehdasasetuksille ei auta sekä wifi-verkon kanavan vaihtamista on kokeiltu, niin suosittelen olemaan yhteydessä Telian asiakaspalveluun. Telian asiakaspalvelu voi tarkistaa linjan tilanteen ja vasta sen jälkeen päätetään tehdäänkö vikailmoitus.



 



Tällä hetkellä kiinteässä nettiyhteydessä on ainakin häiriötä alueella 02730. Onko tämä sinun aluettasi? Häiriökartta löytyy siis täältä :smileyhappy:


Voisit vielä seurailla, palaako modeemissa DSL-valo normaalisti häiriöhetkellä. Manuaalin mukaan sen tulisi palaa koko ajan. Jos ei pala tai vilkkuu, niin se on merkki linjahäiriöstä. Sitten toinen juttu on, että jos teillä on vielä vanhanmallinen 3-piikkinen puhelin "töpseli", niin kokeilepas varovasti liikutella/pyöritellä sitä rasiassa ja katso, alkaako DSL-valo vilkkua siinä tilanteessa. Tällöin vika on rasiassa tai töpselissä. Suosittelen lämpimästi rasian uusimista RJ11-rasiaksi tällaisessa tapauksessa. Tällöin myöskään modeemin mukana tulevaa 3-piikkisen töpselin "adapteria" ei enää tarvita, vaan se RJ-johto menee rasiaan suoraan. Tuo 3-piikkinen on alun perin suunniteltu ainoastaan äänipuhelukäyttöön.


Vastaa