Skip to main content

Aikanaan tein Soneran kanssa sopimuksen 20/1-liittymästä, joka toimikin aika hyvin muutaman vuoden ajan. Operaattorin vaihtuessa liittymä olikin yhtäkkiä nimeltään 11-16M, ja nopeudet sekä up- että down ovat hidastuneet huomattavasti. Lisäksi yhteys katkeaa useita kertoja vuorokaudessa muutamaksi sekunniksi, mikä haittaa käyttöä todella ikävästi. Alkuperäisestä 19,90 -hinnasta on päästy hintaan 24.90 kuukaudessa. Tänään latasin työhöni liittyvää tiedostoa (104MB) pilvipalvelimelle lähes tunnin, jolloin kaikki muu nettikäyttö oli käytännössä pois pelistä. 

Kysymys: Miksi palvelun hintaa lisäämällä saa huonompaa palvelua? Onko yhteyksien heikentymisellä tarkoitus saada asiakkaat käyttämään kalliimpia palveluja?

Vuosien asiakkuuden jälkeen olisi hienoa, ettei tarvitsisi kilpailla operaattorista.

Laajakaistojen nimet ja nopeuslupaukset muuttuivat jo viime syksynä viestintäviraston ohjeistuksen mukaiseksi. Liittymät eivät muuttuneet vaan nimet ja nopeuslupaus.



Sonera vaihtoi maaliskuussa nimensä Teliaksi, joka ei sekään vaikuttanut laajakaistojen nopeuteen mitenkään. Jos liittymäsi pätkii tai nopeus ei ole luvattu, tee vikailmoitus.


Mulla oli entinen nimi 50-100, käytännön nopeus yleensä 37. Sitten nimi muutettiin 70-100, käytännön nopeus 32.

 


Kuten @PasiS tuossa mainitsikin, niin muutoksia ei ole tehty. Ehdottomasti kannattaa tehdä vikailmoitus, niin saadaan vika paikallistettua ja korjattua. Jos sinulla on toista modeemia, niin kannattaa testata silläkin, niin saadaan ainakin laitevika poissuljettua :)

http://bit.ly/2pm0LJ4

Tuossa linkki, miten voit olla meihin yhteydessä.


Vastaa