Skip to main content

Hei!

 

Viime aikoina nettiyhteyteen on ilmestynyt jotain häiriötä. Viimeksi, kun asiasta kirjoitin ongelma oli kutakuinkin samanlainen, mutta saatiin korjattua oikein hyvin. Nettiyhteyden nopeus on tipahtanut 15down/1up nopeudesta 11-13down/0.9up nopeuteen ja satunnaista katkeilua tapahtuu. Myös modeemista tarkistettaessa SNR Margin (dB) on tipahtanut +10dB pinnasta 3-6dB välille ja Line Attenuation (dB) noussut alta 20dB lukemista 20-27dB välille. Näissä lukemissa tapahtuu jatkuvasti pientä vaeltelua. Olisiko mahdollista, että jotain pieniä asetuksia olisi muutettu vai olisiko omissa puhelinlinjoissa jotain vikaa? Viive nettipeleissä tosin on vieläkin yhtä hyvä (Suomen sisällä ~10ms ja ruotsiin ~25ms), kuin viime säätöjen jälkeen ja toivoisin, että se pysyisi samana, jos jotain muutoksia asetuksiin tehdään.

 

Yhteys on testattu myös eri modeemilla.

 

-Jera

 

Edit: En löytänyt paikkaa minne liittymänumero tulisi laittaa omissa tiedoissa. Vanhassa sonerafoorumissa kyllä löytyi?

Sonera Klaani ei ole enään sama kuin vanha Soneran foorumi, täälä ei käsitellä asiakastietoja, joten suosittelen ottamaan yhteyttä Soneran Vikapalveluun puhelimitse tai Omalta sivuilta Chat lomakkeella.


Niin juuri. Harmi sinänsä, foorumi oli ainakin toimiva vaihtoehto. Puhelimella yleensä soitettuna asialle ei tehty yhtään mitään. :)


Tosiaa tämä Sonera Klaani on hyvä paikka... Ja apua saa siihen asti kunnes tarvitaan asiakastietoja.

 

 

 


Moro Jera9 ja tervetuloa Klaaniin :)

Juuri niinkuin tässä ketjussa oli jo puhetta, Klaani eroaa vanhasta palstasta siinä että vaikka meillä nyt onkin privaviestiominaisuus niin pidämme pelin julkisena niin pitkään kuin se on mahdollista ja jos asian ratkaisu vaatii tosiaan asiakastietoja (tavalla tai toisella) niin siinä kohtaa ohjaamme muihin kanaviin. Tämä siksi että Klaani on paikka jossa tänne kirjoitetut viestit auttavat useita - täältä voi siis saada avun kysyjän lisäksi myös monet monet muut. Mitä enemmän asioista keskustellaan julkisesti, annetaan vinkkejä ja vaihdetaan näkökulmia, sen parempi ja sitä enemmän keskusteluista on hyötyä jopa kymmenille tai sadoille lukijoille.

Jos kävisimme asioita taustalla entiseen malliin niin tämä ei hyödyttäisi kuin kysyjää ja tähän tarkoitukseen meillä on jo 24/7 chat-asiakaspalvelu ja Omilla Sivuilla palvelupyyntölomakkeet ja niin edelleen.

Mukava että olet tullut myös tänne Klaaniin, tässä tämä meidän yhteisö koko ajan rakentuu 🙂

Vastaa