Skip to main content

Nettiyhteys ei toimi.

  • April 16, 2016
  • 23 kommenttia
  • 52 katselukertaa

Nettiyhteys ei ole toiminut tänään ollenkaan. Cisco kaapelimodeemi vilkuttaa valoja ja kokeilee käynnistyä uudelleen ja uudelleen. Välillä valot paloivat normaalisti hetken,kunnes DS valo muuttui oranssiksi ja taas lähti käynnistämään uudelleen. On kokeiltu virtoja pois jne. Ei apua. Eilen illalla pelasi vielä normaalisti. Onko verkossa jokin häiriö meneillään?

23 kommenttia

PasiS
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • April 16, 2016

@SamiW kirjoitti:
Nettiyhteys ei ole toiminut tänään ollenkaan. Cisco kaapelimodeemi vilkuttaa valoja ja kokeilee käynnistyä uudelleen ja uudelleen. Välillä valot paloivat normaalisti hetken,kunnes DS valo muuttui oranssiksi ja taas lähti käynnistämään uudelleen. On kokeiltu virtoja pois jne. Ei apua. Eilen illalla pelasi vielä normaalisti. Onko verkossa jokin häiriö meneillään?

Kuulostaa enemmän laitevialta, ei ainakaan oma Cisco käynnistele uudelleen, jos netti pimeänä. Ota yhteyttä vikapalveluun Omilta sivuilta palvelupyynnöllä tai puhelimella, kertovat mitä kannattaa tehdä. Kaikissa Sonera Kaupoissa ei ole kaapelimodeemien testausta ja lainamodeemeja, mutta vikapalvelu tietää missä on.


pektol654
  • Uusi jäsen
  • April 16, 2016

@SamiW kirjoitti:
Nettiyhteys ei ole toiminut tänään ollenkaan. Cisco kaapelimodeemi vilkuttaa valoja ja kokeilee käynnistyä uudelleen ja uudelleen. Välillä valot paloivat normaalisti hetken,kunnes DS valo muuttui oranssiksi ja taas lähti käynnistämään uudelleen. On kokeiltu virtoja pois jne. Ei apua. Eilen illalla pelasi vielä normaalisti. Onko verkossa jokin häiriö meneillään?

Otitko johdot irti hetkeksi? 
Tsekkaa tuolta http://www.cisco.com/US/support/

  • Uusi jäsen
  • April 16, 2016

http://192.168.0.1 on ciscon websivu ja salasana/tunnus taisi olla tyhjä/tyhjä.Sen ei todellakaan pitäisi bootata eli katos pääsetkö tonne ja mitä se laite sanoo.Jos se ei anna näkyviin tota sivua niin se on ns "rikki".Voit tietenkin ottaa virrat pois ja resetoida sen(pistä päälle ja painat sitä reset nappia vaikka klemmarilla joku 5s-10s ajan jolloin niiden valojen pitäisi välähdellä) .

 

 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 16, 2016
Johtoja irroiteltu useamman kerran. Pitemmäksikin aikaa. Kokeiltu myös suoraan verkkopiuhalla. Sama lopputulos.

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 16, 2016
Ciscon websivuille kyllä pääsee näköjään.

  • Uusi jäsen
  • April 16, 2016

@SamiW kirjoitti:
Ciscon websivuille kyllä pääsee näköjään.

mitäs se sanoo eli löytääkö se ne kanavat?.Kannattaa laittaa ip flood tms pois päältä ja dhcp lease time 0:ksi.Ainakin vanhempi cisco tykkäsi jumiutua jos piti wlania päällä ja käytti sitä paljon joten yleensä itse otin sen pois päältä.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 16, 2016
Eli mistäs nuo löytyy? Status?

  • Uusi jäsen
  • April 16, 2016

heti kun pistät ton 192.168.0.1 niin siinä pitäisi näkyä että toimiiko downstream/upstream channelit ja että 

kaapelimodeemi on toiminnassa.

 

Tuolta kannattaa myös vilkaista että onko siellä jotain.

http://192.168.0.1/Log.asp

 

 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 16, 2016
Meillä siis kokonaan käytössä vain langaton verkko. Liittymä vaihdettu melko vasta Adsl:stä kaapeliin, joten modeemi ei ole kovin vanha. On tehnyt uudesta saakka mulla sitä, että kun tietokoneen käynnistää, niin modeemi buuttaa. Käynnistymisen jälkeen toimii normaalisti.

  • Uusi jäsen
  • April 16, 2016

@SamiW kirjoitti:
Meillä siis kokonaan käytössä vain langaton verkko. Liittymä vaihdettu melko vasta Adsl:stä kaapeliin, joten modeemi ei ole kovin vanha. On tehnyt uudesta saakka mulla sitä, että kun tietokoneen käynnistää, niin modeemi buuttaa. Käynnistymisen jälkeen toimii normaalisti.

eli modeemi siis toimii ja vika on wlan yhteydessä? :)

 

se eka ruutu on suunnilleen ton ekan kuvan näköinen eli kaikki on complete ja kanavien arvot näkyy?.

http://setuprouter.com/router/cisco/epc3825/login.htm

 

/edit

Mikä versio ciscon modeemista sulla on?.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 16, 2016
Cable modem state: Kaikki in Progress tilassa
Downstream ja upstream channelit näyttää kaikki 0.0

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 16, 2016
Modeemi on epc3928.

  • Uusi jäsen
  • April 16, 2016

@SamiW kirjoitti:
Cable modem state: Kaikki in Progress tilassa
Downstream ja upstream channelit näyttää kaikki 0.0

kaapelissa sitten jotain vikaa eli joku kaivinkone katkaissut johdot tms.Kai lasku on maksettu ja katsottu tuolta ettei joku huoltokatko tms ole meneillään?.Telkkari näkyy normaalisti ja kokeillut sitä modeemia ilman tv/data splitteriä?.

https://www.sonera.fi/asiakastuki/vika-ja-hairiotiedotteet


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 16, 2016
Laskut menee suoraveloituksella niin pitäis olla kunnossa. Ei ainakaan vielä ole näkynyt mitään häiriötiedotteissa.

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 16, 2016
Telkkari näkyy närmaslisti ja splitteri on poissa käytöstä nyt.

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 16, 2016
Siis normaalisti näkyy telkkari.? Puhelimella kirjoitus tökkii.

  • Uusi jäsen
  • April 16, 2016

@SamiW kirjoitti:
Laskut menee suoraveloituksella niin pitäis olla kunnossa. Ei ainakaan vielä ole näkynyt mitään häiriötiedotteissa.

Kaapeli-tv ja modeemiverkon huoltotyö Turussa Hirvensalossa

Häiriön alkamisaika: 15.04.2016 09:00Arvioitu päättymisaika:Turussa Hirvensalon alueella (Kaistarniemi, Kukola, Moikoinen) tehdään kaapelitelevisioverkon huoltotyö. Huoltotyöstä johtuen kaapeli-tv-palvelussa ja kaapelimodeemeissa voi esiintyä katkoksia. Huoltotyön arvioitu kesto klo 9 -14.

pahoittelemme työstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa,

 

Jos et asu tuollakaan niin soita vikanumeroon 020690101 tai tee omien sivujen kautta vikailmoitus(löytyy sieltä oma netti tms kohdassa,tonne kun teet ilmoituksen niin voi tulla soitto vähän ajan kuluttua). 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 16, 2016
Rovaniemellä.

  • Uusi jäsen
  • April 16, 2016

@SamiW kirjoitti:
Rovaniemellä.

Kannattaa tehdä sille hw resetti eli pidät sitä boxin nappia pohjassa sen 5s-10s ja odotat että ne valot välähtelee kokeilet sen jälkeen että toimiiko.Jos ei toimi niin soitto tonne tai ilmoitus omien sivujen kautta.Toi vikapalvelu lopettaa 16:30 lauantaina.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 16, 2016
Kokeilin resettiä mutta ei apua.

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 20, 2016

Jatketaampas tätä vielä. Viikonloppuna tein vikailmoituksen soneralle ja maanantaina alkoi netti pelaamaan ja toimi normaalisti vielä tiistainkin. Tänään aamupäivän modeemi taas vilkutteli valoja eikä yhteyttä, kunnes hetki sitten alkoi taas toimimaan. Soneralta tuli viestiä, että olivat laittaneet uuden modeemin tulemaan. Voiko modeemissa olla sellainen vika että välillä toimii ja välillä ei? Vai olisiko vika kuitenkin verkossa?


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • April 20, 2016

@SamiW kirjoitti:

Voiko modeemissa olla sellainen vika että välillä toimii ja välillä ei? Vai olisiko vika kuitenkin verkossa?


Voihan sellaistakin vikaa olla, mulla oli kerran telewellin modeemin kanssa samantyyppistä ongelmaa ja vika poistui kun vaihdoin modeemin.

Jos Sonera on uuden modeemin lähettänyt, niin sittenhän se lopullisesti selviää oliko vika sinun tapauksessasi laitteessa. Aika huono tuuri sais olla että uudessa modeemissakin olis sama vika, että sitten vikaa pitää alkaa etsiä muualta kuin asiakkaan laitteista. Vaihda varulta uudet johdotkin, mitkä tulee modeemin mukana.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • April 20, 2016

Sittenpä se selviää kun uusi modeemi saapuu. Pitää vaihtaa piuhat samalla.