Skip to main content


Pelatessa yhtäkkiä menee netti (useimmiten yöaikaan), sitten se näyttää tätä, kun teen ongelmien vianmäärityksen.































Windows ei pysty vaihtamaan tietoja laitteen tai resurssin (ensisijainen DNS-palvelin) kanssa. Jos olet kotona, ota yhteyttä Internet-palveluntarjoajaasi. Kysy muussa tapauksessa ohjeita verkonvalvojalta.








 



Minulla siis Telia XXL Kaapelilla (Nopeudenvaihteluväli 400-1000 MB/s)



 



 



Edit NikoNo: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi





Tervehdys @samsoe ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kysyä täällä asiasta.

 

Katkeaako yhteys kaikilta laitteilta, jotka on samaan modeemiin yhteydessä? (verkkokaapelilla tai langattomasti) Kerrotko laitteesi merkin ja mallin, niin voidaan täältä katsoa (jos meiltä tullut modeemi) tarkemmin modeemisi valojen toimintaa esim. palaako "Online" -valo jatkuvasti?

 

Kaapeliverkon yhteydessä tulee myös TV -lähetys, niin on hyvä vielä varmistaa onko kaapeliverkkoon kytketyn TV:n lähetyksissä mitään häiriötä?

 

Modeemi kannattaa resetoida (palauttaa tehdasasetukset) painamalla modeemin Reset -painiketta pohjassa 10-30 sek. laitteesta riippuen. Huomioithan, että resetoinnin yhteydessä modeemilta häviää kaikki itse muutetut asetukset (langattoman verkon nimi ja salanasana jne)

 


Ainakin DNA ajaa öisin modeemeille päivityksiä. Teliasta en tiedä tekevätkö samoin.


Ahaa eli voi olla että tekisikin päivityksiä myös.


En tiedä katkeaako esim. tv:ni internetyhteys (joka myös on samaan modeemin kaapelilla yhdistetty).

Technicolor malli cga2121 ja on tullut Telialta. En ole tajunnua valojakaan myös käydä läpi, mutta jos meene netti vielä niin katson. Teeveetä katsoessa ei ole ikinä ilmennyt, että netti menisi yhtäkkiä, vain tietokoneella ollessani...



@samsoe@  kirjoitti:

En tiedä katkeaako esim. tv:ni internetyhteys (joka myös on samaan modeemin kaapelilla yhdistetty).

Technicolor malli cga2121 ja on tullut Telialta. En ole tajunnua valojakaan myös käydä läpi, mutta jos meene netti vielä niin katson. Teeveetä katsoessa ei ole ikinä ilmennyt, että netti menisi yhtäkkiä, vain tietokoneella ollessani...


Päivitykset tulevat automaattisesti verkosta laitteeseen, mutta katkeaminen ei ole tosiaan normaalia. Mikäli vielä nettiyhteys katkeaa, niin kannattaa resetoida modeemi kuten @HenriLie mainitsi aiemmin ja jos ei siitä tule apuja, niin meille voit kirjata aiheesta Häiriöilmoituksen


Vastaa