On soitettu ja on tullut kommenttia, että huomenna asentajalle ja että vika ei ole meidän vaan Telian. Eilen sanottiin, että kyllä me viidessä päivässä pyrimme hoitamaan. No, nyt on sitten mennyt 9 vrk ja viikonlopun jälkeen 11. Nyt on viikonloppu edessä eli ei siis tapahdu mitään. Onneksi sopimuksemme päättyy huhtikuussa ja siirrytään toiselle ja toivottavasti paremmin palvelevalle. Ainakaan huonommaksi ei voi enää mennä. Käsittämätöntä.
Oletko siis saanut Telialta tietoa mistä tuo vika johtuu ja ilmeisimmin olet tehnyt jo vikailmoituksen asiasta?
Tällä hetkellä jos haluat lisätietoa asiaan, chat-asiakaspalvelu on auki 24/7. Tulehan käymään siellä!
Viat kyllä pyritään korjaamaan mahdollisimman nopeasti - jos syy on vain selvillä!
Sekin on nyt tehty ja kerrottu koko surkuhupaisa stoori ja asiakaspalvelijan vastaukset ja vedätykset. Meillä on puolison osalta nettiyhteys liittyy myös yritykseen, minun osaltani ei. Yritys ei ole kotona. Elisalta saatiin nyt kyllä edullinen tarjous yrityspaketista sekä lupaus vian korjaukseen vuorokaudessa. Puolentoista viikon sisällä siis puoliso ollut poissa töistä päivän odottaen apua, minä en pysty nettiyhteyden vuoksi arvioimaan sähköisen yo-kokeen vastauksia kotona. Että sillä lailla. Vika voi olla mikä tahansa mutta jos meille on sanottu, että vika on Telian niin ei tässä sitten voi oikein tehdä mitään. Jos nyt sitten sekään toteamus pitää paikkansa.
Tämä on kyllä harmillinen tilanne. Tuossa on todennäköisesti taustalla myös Sähköliiton asettama ylityökielto ja koska työt ovat alihankkijalla ruuhkautuneet, ei hommia saada purettua edes ylitöinä. Liian kauan olette kyllä saaneet odotella, joten toivotaan että homma saadaan pian kuntoon.
Onko sinulla tai miehelläsi mahdollista jakaa yhteys matkapuhelimelta tietokoneelle nyt toistaiseksi? Näin saisitte edes pakolliset hommat hoidettua oman koneen kautta.
Näin olemme pakotetusti joutuneet tekemään, mikä on rasittavaa eikä toimivaa yo-kokeiden arvioinnissa eikä tietysti puolisonkaan työn osalta. Kaikkein ärsyttävintä on, että minkäänlainen tiedotus ei ole toiminut ja lupaus, että "otamme tänään yhteyttä" tai "huomenna". Kai teillä on jonkinlainen käsitys yleistilanteesta?
@Hanipu kirjoitti:
Näin olemme pakotetusti joutuneet tekemään, mikä on rasittavaa eikä toimivaa yo-kokeiden arvioinnissa eikä tietysti puolisonkaan työn osalta. Kaikkein ärsyttävintä on, että minkäänlainen tiedotus ei ole toiminut ja lupaus, että "otamme tänään yhteyttä" tai "huomenna". Kai teillä on jonkinlainen käsitys yleistilanteesta?
Aivan, ja tuo mobiilin toimivuuskin ja sitä kautta netin nopeus riippuu paikasta. Itsellä 4G toimii jopa paremmin kuin kiinteä adsl yhteys mutta kaikkialla tilanne ei ole samanlainen. Asentajia on varmaankin tässä tapauksessa hoputettu ja heille on laitettu viestiä mutta kiireiltään eivät ehdi niihin tarkempaa aikataulua ilmoittelemaan ja sen vuoksi asiakkaallekaan ei ole sitä tietoa antaa. Toki näissä tilanteissa jos on luvattu "huomenna" ottaa yhteyttä niin silloin pitäisi edes ilmoittaa se että tarkempaa tietoa ei vielä ole saatavilla. Parantamisen paikka tässäkin asiassa ehdottomasti.
Niinpä. 4Gllä vain 1-2 palkkia. Katsomme miten Elisa ratkaisee asian.
No niin. Eilen jälleen äkäinen soitto ja kysymys missä vika on. Luvattiin varmasti soittaa tänään ja ottaa yhteyttä. Kattia kanssa! Tässä täytyy nyt olla joku muu selitys. Meillä on sopimuskausi kesken. Mistä haemme korvausta kun luvattua palvelua ei ole eikä ole edes välitetty pätkän vertaa? Kun palvelu on näin huonoa asiakkaan monesta yrityksestä ja pyynnöstä huolimatta niin on pakko laittaa tietoa jo kuluttaja-asiamiehelle sekä viestintävirastoon.
No niin. Eilen jälleen äkäinen soitto ja kysymys missä vika on. Luvattiin varmasti soittaa tänään ja ottaa yhteyttä. Kattia kanssa! Tässä täytyy nyt olla joku muu selitys. Meillä on sopimuskausi kesken. Mistä haemme korvausta kun luvattua palvelua ei ole eikä ole edes välitetty pätkän vertaa? Kun palvelu on näin huonoa asiakkaan monesta yrityksestä ja pyynnöstä huolimatta niin on pakko laittaa tietoa jo kuluttaja-asiamiehelle sekä viestintävirastoon.
Minkä ihmeen takia olen maanviljelijä?
Hei Hanipu.
Tässä ei ole nyt selkeästi homma mennyt ihan putkeen. Pitkittyneestä vian korjauksesta voi totta kai saada hyvityksiä mutta lähtökohtaisesti niitä katsotaan siinä vaiheessa kun ongelma on saatu korjattua että tiedetään todellinen aika mikä on mennyt ja sen mukaan sitten hyvitykset.
Voit tietenkin viedä asian kuluttajaneuvontaan ja viestintävirastolle halutessasi ja vastataan mielellään heille myös.
Maanviljelijä on "arvonimi" ja se muuttuu oman aktiivisuuden mukaan yhteisössä. Yhteisössä vierailu, omien kirjoitusten määrä, peukutukset ym vaikuttaa siihen.
@Hanipukirjoitti:No niin. Eilen jälleen äkäinen soitto ja kysymys missä vika on. Luvattiin varmasti soittaa tänään ja ottaa yhteyttä. Kattia kanssa! Tässä täytyy nyt olla joku muu selitys. Meillä on sopimuskausi kesken. Mistä haemme korvausta kun luvattua palvelua ei ole eikä ole edes välitetty pätkän vertaa? Kun palvelu on näin huonoa asiakkaan monesta yrityksestä ja pyynnöstä huolimatta niin on pakko laittaa tietoa jo kuluttaja-asiamiehelle sekä viestintävirastoon.
Minkä ihmeen takia olen maanviljelijä?
Eipä noi äkäiset soitot aspaan auta yhtään mitään eikä yhteydet palaa yhtään sen nopeammin jos johdot on jossain poikki/tekevät huoltotöitä/joku laite kärähtänyt tai joku säätänyt jossain jotain.Käytänössä joudut siis odottelemaan kunnes ne saa hommat tehtyä.
@arapahoekirjoitti:
@Hanipukirjoitti:No niin. Eilen jälleen äkäinen soitto ja kysymys missä vika on. Luvattiin varmasti soittaa tänään ja ottaa yhteyttä. Kattia kanssa! Tässä täytyy nyt olla joku muu selitys. Meillä on sopimuskausi kesken. Mistä haemme korvausta kun luvattua palvelua ei ole eikä ole edes välitetty pätkän vertaa? Kun palvelu on näin huonoa asiakkaan monesta yrityksestä ja pyynnöstä huolimatta niin on pakko laittaa tietoa jo kuluttaja-asiamiehelle sekä viestintävirastoon.
Minkä ihmeen takia olen maanviljelijä?
Eipä noi äkäiset soitot aspaan auta yhtään mitään eikä yhteydet palaa yhtään sen nopeammin jos johdot on jossain poikki/tekevät huoltotöitä/joku laite kärähtänyt tai joku säätänyt jossain jotain.Käytänössä joudut siis odottelemaan kunnes ne saa hommat tehtyä.
Ei autakaan mutta niin metsä vastaa kuin sinne huutaa eli palvelun vastaukset ovat toivottomia. Meille sanottiin monen merkillisen mutkan ja ainakin kolmen lupauksen "huomenna teihin otetaan varmasti yhteyttä" että vika on kaapelissa eikä voida korjata ennen kuin maa sulaa. Nooh, sitten oltiin torstaina 27.03 matkalla ja puhelin soi. "Me oltais nyt korjaamassa sitä teidän nettiyhteyttä ja pitäisi päästä sisälle. Ollaan tässä oven takana. Ai, ette ole kotona (keskellä työpäivää). No olisko sitten joku joka avaisi meille oven... Että silleen. No korjasivat jonkun piuhan eikä sitten tarvinnut mennäkään kotiimme (jonne emme tietenkään päästä ketään jos emme ole kotosalla). Ilmoittivat, että on nyt kunnossa. Kotiin palattuamme voimme vain todeta, että yhteys on edelleen sellainen että areenaa tai netflixiä ei jaksa katsoa, koska yhteys on hidas. Posti ja surffaus toimii mutta hitaammin kuin ennen. Enää ei jakseta pyörittää soittorumbaa. Kokeillaan toista vaihtoehtoa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.