Skip to main content

Wi-fissä oleva Nintendo 3DS käsikonsoli toimii muuten moitteitta netissä, voi selata jne, mutta muiden pelaajien kanssa pelaaminen netin välityksellä on mahdotonta. Auttaisiko portin siltaus tähän? Mistä sen saa tehtyä?

kiitos


@maknaemmi kirjoitti:


Wi-fissä oleva Nintendo 3DS käsikonsoli toimii muuten moitteitta netissä, voi selata jne, mutta muiden pelaajien kanssa pelaaminen netin välityksellä on mahdotonta. Auttaisiko portin siltaus tähän? Mistä sen saa tehtyä?

kiitos






Hei!



 



Onko kyse mobiililaajakaistasta vai kiinteän verkon yhteydestä?



 



Mitä virheilmoituksia tulee, eikö mikään nettipeli toimi?


Kiinteän verkon wifi siis kyseessä.

 

Tässä olisi error code: http://www.nintendo.com/consumer/wfc/en_na/ds/results.jsp?error_code=018-0515&system=3DS&locale=lang

 

Ja enemmän ongelmasta: https://www.gamefaqs.com/3ds/997811-animal-crossing-new-leaf/answers/353488-anybody-else-keep-getting-error-018-0512

 

eli NAT-tyyppinen ongelma luultavasti. Sitä en voi vaihtaa omasta Inteno DG301AL laitteesta. Myös jostain DMZ:stä puhuttiin ja porttien ohjauksesta (taidot eivät riitä näihin).



Apuva?


Modeemin hallinnasta voi tosiaan laittaa sen 4.portin siltauksen päälle.

 

1. Kirjaudutaan laitteen web-hallintaan 192.168.1.1. Käyttäjätunnus: administrator ja salasana lukee modeemin(pohjassa) access key kohdassa
2. Valitaan "Advanced interface" -käyttöliittymä
3. Käyttöliittymän oikeasta alakulmasta löytyy DMZ -valikko
4. Muutetaan "DMZ on ETH port 4" tila OFF → ON

Tämän jälkeen laite käyttää itseään virroitta ja muutos astuu voimaan

 


Omistamassani modeemissa ei ole DMZ-ominaisuutta. https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/DMZ-Inteno-DG301AL-modeemissa/m-p/71062


Okei, siinä ei ole sitten uusimpaa ohjelmistoa modeemissa. Laita verkonhallintaan viestiä vaikka telia.fi omien sivujen kautta niin siltaavat 4.portin sieltä tai päivittävät modeemin.


Kiitos vastauksesta. Mistä kautta pääsen lähettämään siltauspyynnön? En usko että vikailmoituksen kautta sitä tehdään, muuta en löytänytkään.



@maknaemmi kirjoitti:


Kiitos vastauksesta. Mistä kautta pääsen lähettämään siltauspyynnön? En usko että vikailmoituksen kautta sitä tehdään, muuta en löytänytkään.






Se se on... tai sitten palvelupyyntö.


Vikailmoitusten kautta onnistuu kuten @Purnipsi jo kertoikin tai sitten palvelupyynnön kautta. Meidän tekniikka/vikapalvelu hoitaa siltaukset joten sen vuoksi voit käyttää tuota samaa kanavaa vaikka nyt ei varsinaisesta viasta olekaan kyse.


Kiitos kaikille, siltauspyyntö lähetetty!


LAN4-portin siltauksen lisäksi tai sen sijaan voidaan palvelureitittimessä (Thomson TG789vn, Inteno DG301 tai Technicolor TG799vac) käyttää langatonta vierailija-WLAN-verkkoa hyväksi ja sillata se. Siltauspyynnön voi jättää palvelupyyntönä täältä tai asiasta voi olla yhteydessä vaikkapa chatissa. Kun Nintendo 3DS:n tai jonkin muun suoraa yhteyttä nettiin vaativan laitteen sitten yhdistää sillattuun vierailijaverkkoon, pitäisi verkkopelaamisen toimia ongelmitta.


Vastaa