onko sinulla apn osoite “opengate” käytössä?
saattaa olla kokonaan eri asia. itse olen huomannut jotain kummalista pätkntää telian verkossa. kun käyttää “opengate” osoitetta ja nr5g:tä. satunnaisesti yhteys menee katki, ja menee siten että masto yhteys on katki eli laite ei näytä mitään tolppia ja taajuusalueita. tekee noin joka toinen päivä, useimmiten öisin. laitteena zyxel nr2101, liittymänä 5g 200M.
“prointernet” apn-osoite tuntuu toimivan.
arviot alustavia.
En saa hallintaliittymästä katsottua tuota. Voi olla että tässä purkissa ei saa tuota vaihdettua.
Vaihdoin mobiilin kiinteään 5G yhteyteen pätkimisen takia. Tilanne parani huomattavasti, mutta melkein joka myöhäisilta tuo pätkäisee yhteyden (punainen valo ulkoyksikössä). Tokenee kyllä, kun uudelleenkäynnistää. Minulla on kuitenkin jatkuva yhteys palvelimille ja tuo katkeaminen häiritsee, kun en ole rakentanut vikasietoa ohjelmiin.
Onko jollain ollut sama ja miten on korjattu? Alueella on hyvä 5G peitto. Tälläkin hetkellä yhteys 416Mbps/96Mbps, viive 12ms ja jitter 0ms telian nopeustestin mukaan.
Terve @Draco ja ensinnäkin, tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa, että olet laittanut tänne kysymystä tulille, täältä löydät varmasti myös lukuisia muita kiinnostavia keskusteluja ja apuja mietityttäviin seikkoihin.
Mitä kiinteään 5G -liittymääsi tulee, suosittelen ulkoyksikön tehdasasetusten palautusta ensi hätään, mikäli sitä et ole vielä kokeillut. Tämän pääset tekemään etusivulta: lisäasetukset > muut > palauta > palauta. Tunnukset kirjautumiseen löydät PoE-adapterin päällä olevasta tarrasta. Tämän jälkeen, käytä PoE-adapteri virroitta, ja käynnistä sitten kaikki laitteet uudelleen. Seuraile sitten tilannetta, ja jos pätkiminen jatkuu, pyytäisin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme ja toimittamaan sitä kautta häiriöpuolellemme tiedot siitä milloin PoE-adaperi ja ulkoyksikkö o käytetty virroitta, milloin ulkoyksikkö on palautettu tehdasasetuksille ja mahdollisimman tarkka kuvaus ongelmasta, eli milloin yhteys pätkii (mielellään päivämääriä ja kellonaikoja) sekä mitä valoja palaa tuolloin missäkin.
onko sinulla apn osoite “opengate” käytössä?
saattaa olla kokonaan eri asia. itse olen huomannut jotain kummalista pätkntää telian verkossa. kun käyttää “opengate” osoitetta ja nr5g:tä. satunnaisesti yhteys menee katki, ja menee siten että masto yhteys on katki eli laite ei näytä mitään tolppia ja taajuusalueita. tekee noin joka toinen päivä, useimmiten öisin. laitteena zyxel nr2101, liittymänä 5g 200M.
“prointernet” apn-osoite tuntuu toimivan.
arviot alustavia.
ainakin apn osoite “prointernet” pätkäisi yhtä lailla. seuraavaksi alan testailee lte4g pakotusta jollakin aikataululla.
Samaa ongelmaa kuin aloittajalla. Kolmatta päivää käytössä ja yhteys hyvä. Yhteys katkeaa n. 6 h jälkeen. Korjaantuu PoE uudelleenkäynnistyksellä, mutta palaa uudestaan. Tehty juuri nuo moderaattorin suositukset. Seuraillaan tilannetta josko korjaantuisi noilla.
No niin. Nyt kesti päällä n. 16 h. Kokeiltu nyt reitittimen tehdasasetusten palautusta. Saa nähdä kuinka kauan yhteys nyt kestää päällä.
Ja jatkuu pätkiminen Asiakaspalvelun mukaan ongelma tiedossa ja korjaavaa päivitystä odotellaan…
Suunnilleen kerran päivään katkeaa, välillä 10PM - 7AM johonkin aikaan. Laitankin asiakaspalveluun viestiä. Muutoin toimii kyllä hyvin.
Tuollainen pätkintä on rasittavaa. Minulla oli Fastmile + Telia X2 reititin -yhdistelmällä sellaista pätkimistä, että reitittimen WAN-portti tippui alas aina satunnaisesti ja uudelleenkäynnistysten jälkeen. Jos Fastmilen laittoi suoraan koneeseen kiinni tai käytti jotain toista reititintä, ei mitään ongelmaa ollut. Homma ratkesi laitevaihdolla.
Nyt perjantaina soitto Helppiin jatkuvan pätkimisen vuoksi. Muutaman tunnin päästä tuli spostia, jossa kerrottiin että ulkoyksikön ohjelmisto on päivitetty. Nyt tilanne se, että netti pysynyt päällä kohta 24 h päivityksen jälkeen. Seuraan kuitenkin vielä tilannetta.
Nyt perjantaina soitto Helppiin jatkuvan pätkimisen vuoksi. Muutaman tunnin päästä tuli spostia, jossa kerrottiin että ulkoyksikön ohjelmisto on päivitetty. Nyt tilanne se, että netti pysynyt päällä kohta 24 h päivityksen jälkeen. Seuraan kuitenkin vielä tilannetta.
Tuonhan olisi pitänyt vikapalvelu hoitaa eikä Helppi. Minä vaatisin hyvitystä mahdollisesta kymppien palvelumaksusta, kun selkeästi ei ole käyttäjän osaamattomuus vaan laitteen vikatila. Toivottavasti ongelma ratkesi päivityksemlä. Toki jos ei ole hinnalla väliä, mutta minä en mukisematta maksaisi muiden tyrimisistä maksuja.